שאלה על בדים

שש שבע

New member
שמות של בדים

לפני הרבה שנים תהיתי על כך, שראיתי בדים מסוימים בעלי שמות שונים בחנויות שוננות, ובדים עם שם משותף בכל החנויות. שאלתי יהודי יקר וותיק בענף שאיתו עבדתי ראובן גולדשטיין ז"ל אבא של.., והוא מיד שאל אותי את מכירה בד בשם "לבביל?" אני "כן אצלך" "אצל אחרים זה סוג של דוש'ס.". והוא הנהן בראשו וחייך. "ככה זה, כל אחד קורא מה שנראה לו, לפעמים היבואן מביא שם, וזה תופס" ומאז כשמגיעים סוכנים עם דוגמאות של בדים, ואין להם שמות, אני מיד קולטת שבד דומה לדבר מסוים או דבר אחר, ואומרת...ו תתפלאי או לא, יש כמה שמות ארציים לבדים מסוימים שהם תוצאה של הדמיון הפורה שלי. כי ככה בעלי החנות מצאו לנכון לכנות את הבד במחשביהם, וככה זה עבר גם הלאה, יש הרבה בדים היום שמוכרים לי עוד מלפני שנים, שהיום מגיעים שוב תחת שם אחר...זה קצת משעשע לפעמים , כי בדים מסוימים שמם הפך להם לרועץ...והוא לא בדיוק מחמיא, כמו למשל בד שנקרא דיולן לופט, אני בטוחה שאטי יעקובסון עכשיו מחיכת לעצמה, זה בד שנכנס בקול רעש גדול, כבד לא מתקמט, כביס ונעים, רק אף אחד לא אמר לנו שהוא חם גהינום בקייץ, ונכון שהצבעים שלו לא דוהים...הבד הזה לא נגמר.. פשוט אין שום תירוץ לקנות שמלה אחרת, זה לא נגמר... ויצרו אותו בהדפסים מכוערים... אחר כךך הפסיקו ליבא, גירסא שלו משווקת כמוצר מוגמר - כיסויים למושבים ברכב, וגירסא עדינה שלו נקראת בשם אחר "ארנל".. ולא מזמן ראיתי אותו בחנות, לא זוכרת מה השם, ברחתי משם כל עוד נפשי בי....
 
נכון כמו הסימפוניה התשיעית של בטהובן .

היבואנים ממציאים להם שמות ויש כאלה שמאמצים אותם .על ה גליל כתוב שם הבד הרכבו וכל הפרטים המזהים שלו .זו הדרך היחידה לדעת .
 

שש שבע

New member
חחח והברלינגטון של פעם, לפני 30 שנה

היה בד בשם אחר, שממנו היו עשויות החליפות של החרדיות "סורלין" קראו לו אותה גברת בשינוי אדרת ממש גילגול נשמות. גם אני לא אוהבת את הבד הזה.
 
למעלה