שאלה על אפייה

שירי110

New member
שאלה על אפייה

האם אפשר להכין כל עוגה רגילה ולהחליף את הקמח בקמח נ"ג או שצריך מתכון מיוחד לעוגה? אם אפשר להחליף - איך ממירים? עם אבקת אפייה או בלי? ואיזה קמח הכי מומלץ לעוגות? תודה מראש לעוזרים!
 
אמא שלי פשוט מפחיתה את הקמח בעוגות ומשתמשת

בקמח מרמולייט הרגיל אבל שמה כמות קטנה יותר ממה שרשום אבל אני לא יודעת בדיוק... מה שכן העוגות שלה ממש טעימות כולם מחסלים אותם אני זוכרת שהייתי מביאה עוגה לבית ספר כל פעם שהיה משהו והיו צריכים להביא כיבוד אני תמיד הבאתי עוגה כדי שאני אוכל לאכול והעוגה שלי תיד הייתה היחידה שנגמרה ולר נשאר ממנה כלום.. אולי כשאני אהיה בבית סוף סוף (פשוט בגלל המבחנים אני "תקועה" בבאר שבע כבר 3 שבועות..) אז אני אפרסם את המתכונים שלה
 

diklak

New member
אני מחליפה לקמח של אורנים

עולה כ 25 ש"ח לקילו אבל שווה כל שקל- ניתן להשיג כמעט בכל בית טבע , עדן טבע מרקט , גלוטן פרי וכו'. בעקרון העוגות של עד 2 כוסות קמח מצליחות לי יופי ממש כמו הרגילות. לגבי הכמויות- כוס קמח רגיל=כוס קמח אורנים מבחינתי. בד"כ אני משתמשת באבקת אפיה רק כשבמתכון המקורי יש קמח תופח.
 

ארגמנית

New member
האם קמח אורנים לעוגות אינו מקביל לקמח תופח?

אני הבנתי שבקמח אורנים לעוגות (לא קמח ללחמים) משתמשים כמו בקמח תופח ושלא צריך תוספות של אבקת אפייה או משפרי אפייה. כקמח רגיל אני משתמשת בקמח של באדר מהקריות, שהוא בעצם תערובת קמחים נחמדה. אין לי ניסיון עשיר באפייה, אבל האם איני צודקת שקמח אורנים המיוחד לעוגות ועוגיות הוא מקביל לתופח???עולה בגן שמואל המון כסף (בערך 29 ש"ח).
 
טני מכינה עם מרמולייט ויוצא טעים

גם עם אבקת אפיה ובדיוק כמו מתכון רגיל, וגם במקום עוד כוס קמח אני מערבבת 1/3 כוס זרעי פשתן טחון, 1/3 שקדים טחונים 1/3 סומסום טחון, כך העוגה עשירה בסיבים ברזל...
 
אני מכינה...

עוגות שלא מצריכות הרבה קמח. מערבבת קמח מרמולייט עם קמח תפוחי אדמה וקורנפלור. כשהעוגה מסוג "כבד" כמו עוגות בחושות עם חמאה - להוסיף לקמחים אבקת אפייה. תחליפי קמח,כמו שקדים טחונים, קוקוס ופרג - "מחזיקים" את העוגה, כך שלא צריך הרבה קמח ממילא. כדאי לך לנסות להשתמש באינסטנט פודינג (יש בטעם וניל-לעוגות לבנות ובטעם שוקולד-לעוגות כהות או שוקולד). האינסטנט הוא גם תחליף לקמח וגם יש לו אפקט התפחה. בעוגות "עדינות" כמו שוקולד וגבינה - תאפי את העוגה בתבנית אישית, כאשר מניחים את העוגה בתוך תבנית גדולה של התנור שבה יש מים לקבלת אפקט אדים - כך העוגה גם תופחת, גם נאפית בעדינות, לא מתייבשת ולא מקבלת מכת חום. זה מבטיח אפייה אחידה והעוגה יוצאת לחה ורכה.
 
אני לרוב

מבקשת מאמא שלי או החברה השפית שלי להכין. יוצא תוצאות מעולות. אלפקה ככה זה כשלא יודעים להכין כלום
(למרות שאני אוכלת כרגע חביתה שהכנתי במו ידיי
)
 

tookmy

New member
ניסיתי היום להחליף ויצא

לא משהו. החלפתי כוס וחצי קמח מלא (במתכון) בשלושת רבעי כוס קמח מרמולייט והשאר קמח תפוחי אדמה וקמח טפיוקה. הטעם יצא סבבה אבל העוגה יצאה נמוכה להפליא. מאחר והיומולדת מחר, קילפתי את העוגה מהתבנית, ברגע זה אני מכינה אחת נוספת בדיוק אותו דבר באותה תבנית ואני אשים באמצע ציפוי כמו למעלה בין שתי השכבות של העוגה... ראיתי שכדי להחליף קמח רגיל בנ"ג (ואני ממש לא מומחית אפיה, כזו שרק לומדת לאפות לכבוד המגבלות של הילדה שלה) כדאי לערבב יותר מסוג אחד של קמח כתחליף. בעייני לפחות גם קמח מרמולייט הוא לא טעים במייוחד ולכן כדאי לערבב אותו אם לא בשביל המרקם אז לפחות בשביל הטעם.
 
למעלה