שאלה על אמצעי מניעה...

ענתש

New member
לא התכוונתי לזריקה.

אני מכירה את הזריקה. ממש לא לזה התכוונתי. התכוונתי לצינורית פלסטיק שמשתילים ביד. אני ממש לא מצליחה למצוא על זה מידע. פעם קראתי על זה כתבה כמה שזה נפוץ בארה"ב וחוצמזה ראיתי את זה אצל עוזרת הבית התאילנדית של אמא שלי... זה נראה לי מאד מעניין ואופציה בהחלט חליפית לגלולה.
 

ענתש

New member
שאלה על אמצעי מניעה...

אני כרגע בהריון (שבוע 37) אבל כבר חושבת על "אחרי"
נורא נורא שנאתי לקחת גלולות ולא ממש הסתדרתי איתן, לא היה חודש שלא שכחתי איזה 2 גלולות (מפוזרת...) ולא יאמן פשוט שהצלחנו לחיות ככה ולהכנס להריון רק מתי שרצינו. אז עכשיו יש לי כמה שאלות: א. האם זה נכון שיעילות הגלולות פוחתת אחרי הריון ראשון ? ב. מה בעצם האופציות שלי - חוץ מגלולות והתקן (שמפחיד אותי פסיכולוגית. נראה לכם העסק הזה של להסתובב עם חתיכת פלסטיק/מתכת בתוך הבטן כל הזמן ?) ג. שמעתי על צינוריות פלסטיק שמשתילים בזרוע ומשחררות הורמונים לאט לתוך השריר, כתחליף לגלולה (שכחתי את השם) זה נשמע לי מאד נוח, והבנתי שזה מאד נפוץ בארה"ב אבל בארץ ממש לא. מישהו יודע אם זה יעיל ? אם בכלל משתילים את זה בארץ ? תודה מראש. ענת.
 
לגבי אמצעי מניעה

היי ענטש
יעילות הגלולות אינה פוחתת לאחר הריון.
לגבי התקנים: ישנם שני סוגים. 1. מנחושת, שיוצר דלקת מקומית בצוואר הרחם וע"י כך מונע השרשה של ביצית מופרית על דופן הרחם. 2. שעשוי מפלסטיק ולאורך 3 שנים, משחרר באופן איטי ומתמיד כמויות קטנות של הורמון וכך מונע כניסה להריון. אמנם שניהם נחשבים ל"התקנים תוך רחמיים" אך יש הבדל מאוד מהותי בינהם.
לגבי צינורית המושתלת בזרוע: לא ידוע לי על תכשיר כזה הנמצא בשימוש בארץ.
אופציות נוספות למניעת הריון הן: 1. דיאפרגמה 2. ספוגיות, קרם או נירות ואגינליים המכילים חומר קוטל זרע. 3. קונדום
... האמצעי הותיק והנפוץ... כל אחת מהאופציות הנ"ל יעילות בכ-80%. שילוב של שניים ביחד מביא ליעילות של 95%. יעילותן של הגלולות למניעת הריון הוא 99.9%. בברכת לידה קלה... ישראל
 
למעלה