שאלה על אורך צוואר הרחם

רקונית

New member
שאלה על אורך צוואר הרחם ../images/Emo163.gif

שלום לכולן, יש לי שאלה אליכן - אני לקראת סוף שבוע 26 ובשבועות האחרונים התחילו לי התכווצויות והתקשחויות של הרחם. שאלתי את הרופא והוא אמר שזה כנראה ברקסטונים ראשוניים. מתוך סקרנות אתמול בערב החלטתי למשש ולבדוק מה העניינים עם צוואר הרחם שלי
. אני זוכרת שבתקופת הלקראת הריון הייתי בודקת אותו כל יום לראות אם הוא קשה/רך, ארוך/קצר, פתוח/סגור כך שאני זוכרת איך הוא צריך להיות, גם בשבועות הראשונים של ההריון בדקתי כמה פעמים והוא היה ממש ארוך ויחסית קשה וסגור ולא היתה שום בעיה להגיע ולגעת בו בקלות יחסית. בקיצור, אתמול בערב מיששתי וחיפשתי אותו - ואבוי!!!! הוא איננו!!! אין שם כלום שמזכיר משהו שזכור לי כצוואר הרחם. הכל רך ואין שום דבר בולט. חשבתי אולי בגלל שהרחם עולה למעלה אז גם הצוואר נכנס לתוך הגוף (???). היום בבוקר (ממש עכשיו) החלטתי לבדוק שוב ואבוי שנית - אין זכר לצוואר רחם. ההתקשחויות שיש לי קורות לפחות 10 פעמים ביום אבל בעוצמות חלשות יחסית ונמשכות כ-20 שניות. יצא למישהי כאן למשש ידנית את צוואר הרחם במהלך ההריון? מה אמורים להרגיש? אם בעזרת מישוש ידני מרגישים אותו ואני מניחה שלא קשה לפספס 4 ס"מ אז לי אין כרגע כלום. עשיתי חיפוש של תמונות בגוגל ולא ממש מצאתי משהו ספציפי וכאן אני פונה אליכן - מישהי יודעת לתאר לי איך נראה/מרגיש צוואר הרחם שלה? אורך של 4 ס"מ זה אומר שממש אפשר לגעת במשהו מאורך בגודל 4 ס"מ או שזה מבנה פנימי שרואים רק ב-US או שרק רופא יודע להעריך מה האורך? באולטרא סאונד שעשיתי בשבוע 20 נרשם שאורך הצוואר נורמלי, חבל שלא עשיתי וידוא ידני כדי לדעת איך זה מרגיש.
 
מ10 התכווצויות ביום לא יקרה כלום,מדחיפת

אצבעות לצוואר הרחם כן. תעשי לעצמך טובה ואל תכניסי לשם אצבעות. אם התדירות היא מעל 3-4 התכווצויות בשעה,גשי למוקד/מיון.
 

nush73

New member
../images/Emo2.gif

אף פעם לא ניסיתי לבדוק את צוואר הרחם לבד... בשביל זה יש רופא/גניקולוג מיומן שיודע מה ואיך זה צריך להרגיש... נראה לי שלא כדאי יותר מידי להתעסק עם האזור. אם יש לך חשש שמשהו לא תקין, עדיף שרופא יבדוק או ידני או באמצעות US ויגיד לך מה המצב.
 

ליהיא 5

New member
יש לך רקע רפואי בתחום ?

אם לא - מה אני אומר לך ? את אמיצה. לא הייתי עושה זאת במקומך. תני לרופאים לעשות את האבחנות האלה.
 
למעלה