שאלה עבור חברה - חינוך מיוחד

  • פותח הנושא zimi
  • פורסם בתאריך

zimi

New member
שאלה עבור חברה - חינוך מיוחד

האמת - כמה שאלות עבור חברה טובה שלי (הם עולים חדשים - לא כל כך חדשים אבל קשה להם עדיין עם השפה....): 1. האם אפשר להעביר ילד מגן חובה לכיתה א' מיוחד בלי הסכמת ההורים? 2. הגן רוצה לפנות לוועדה - מה המשמעות? 3. אם ההורים מסכימים להכניס אותו - האם יש אפשרות להוציא אותו מחינוך מיוחד בקלות אם ההורים חושבים שזה לא המקום של הילד או שהוא כבר לא צריך???? תודה לכם!!!
 
zimi

אני עכשיו בתהליך העברה ל דן מפעוטון לגן במסגרת החינוך המיוחד. צריך לעבור ועדת השמה שבעקרון קובעת ביחד עם ההורים מה המסגרת הכי מתאימה לילד. הועדה מורכבת גם מניורולוג, אנשי חינוך, פסיכולוגים וכו'. מידע יותר רציני תוכלי לקבל אם תפני לאתר של "מקום מיוחד" של ארגון קשר יש להם פורום ובפורום בחורה בשם דנית שאפשר לשאול אותה ו/או להתקשר אליה והיא תוכל להרחיב ולהסביר. אם תרצי אעביר לך את הטלפון שלה במסר. מה שדי ברור שאם הילד בחינוך המיוחד תמיד יותר קשה לצאת מאשר להכנס.
 
זימי, היי.

אז ככה אין אפשרות להעביר ילד לחינוך מיוחד ללא הסכמת ההורים. לא יעזור לאף אחד אם ההורים החליטו שלא אז לא. אין להעביר לחינוך מיוחד ללא אבחון שזה אכן מה שבאמת צריך. אח"כ קודם כל עולים לדיון אצל הפסיכולוגית השכונתית/קהילתית, היא מפנה למכון להתפתחות הילד באזור המגורים (עוברים שם אבחון), את התוצאות לוקחים לוועדה שאליה פונה השירות הפסיכולוגי של הגן, בו נמצאים ההורים, נציג חינוך מיוחד, נציג משרד החינוך, נציג לטובת הילד, נציגות לטובת ההורים, הגננת, (אין בוועדה נויורולוג זה לא נכון) ועברתי כבר (4 וועדות כאלה), נציג של משרד הרווחה באזור המגורים (אין להכנס לחינוך מיוחד ללא פתיחת תיק במשרד הרווחה - ככה זה לפחות אצלנו), כמובן נציג העיריה, והעו"ס המטפלת במשפחה. וועדה אפשר לפתוח כל שנתיים. לפי שיקול ההורים, לפי שינוי מצב של הילד, לפי חוסר התאמה לגן והעברה למסגרת אחרת. בעיקרון כן אפשר לצאת מחינוך מיוחד אם הילד הגיע למצב שהוא כשיר לחזור לחינוך הרגיל (כלומר לא ילך לאיבוד שם בין 40 ילד בכיתה). אם תרצי עוד עזרה ופרטים פני אלי במסרים. אני כבר אלופה בכל הסידור הזה. ולא פעם חשבתי שאני כמעט מאבדת את הראש. מה שכן טיפ מאד חשוב - אם יש להם הדרכת הורים מסודרת נורא חשוב שיבוא מישהו משם להיות איתם והכי חשוב המטפלת שעובדת איתם אחד על אחד. אם אין להם הדרכת הורים מהר מהר להשיג לפני הוועדה ולהתחיל לקבל עזרה. שיהיה בהצלחה.
 
אמא של דפנה

נראה שאת באמת אלופה. אנחנו לפני ועדת השמה ראשונה. קודם יש לנו ועדת קבלה בגן ובשלב יותר מאוחר ועדת השמה. לי נאמר שיהיה גם נוירולוג ושאפשר להגיע לוועדה ללא נוכחות הילד. קודם כל - האם נכון? בנוסף, כל טיפ מידע ועזרה - יתקבלו בברכה. תודה מראש.
 
אין נויורולוג בוועדות האלה.

אין בעצם רופא שם רק אם תביאו אז יהיה. זה באמת ללא הילד. רק ההורים וצוות מקצועי של הגן שאומר למה בעצם הם פנו וכל זה. טיפים - לחפש הדרכת הורים שיהיה איתכם מישהו שאתם סומכים עליו בעיניים עצומות רק ככה הצלתי את הבת שלי מגורל של פנימיה.
 
מה זה הדרכת הורים?

דן כרגע במעון יום שיקומי ויש שם גננות וצוות פרא-רפואי, הכוונה לאחד מהם?
 

bis fd

New member
אמא של דן

קודם כל אני רוצה לשבח את הגנים המשולבים למי שיש באיזור זה משהוא בין לבין חינוך רגיל ומיוחד לועדת השמה לא מגיעים עם הילד אני חושבת שכדי להתיעץ קודם עם הפסיכולוג של הילד(אם יש אמון בו) ולדעת מה רוצים לילד ליפני הועדה ועדת השמה זה רק עינין פורמלי להורים ,שאומרים להם את ההחלטות הם דנים לפני כניסת ההורים ואחרי צאתם
 
לא נכון. הם דנו קודם אבל הם בהחלט

מקיימים דיון גם כאשר ההורים נמצאים ואת ההמלצות כותבים בסוף ומיישמים וזו ההחלטה שנשלחת להורים בדואר ולפיה פועלים. תמיד אפשר לבקש וועדה נוספת אם אחד ההמלצות השתנתה, אם מצב הילד שונה ועוד. זה לא רק עניין פורמלי להורים. בהחלט לא נכון. עובדה שוועדה שלישית הצלחתי לשנות להם את הדעות וההמלצות וכל מה שהם דנו בו והילדה נשארה בבית בחינוך שאני בקשתי. מה שכן רצית טיפים נזכרתי בעוד משהו, עושים שיעורי בית לפני הוועדה כדי לדעת בדיוק לאן הולכים ומה רוצים בשביל הילד. הדרכת הורים כשמה כן היא איך לחיות עם הילד והמגבלות שלו בבית, אנחנו מקבלים היום אחת לשבוע = שעה הדרכת הורים. הבת שלי לומדת כבר 3.5 שנים בחינוך מיוחד ותמיד היתה לי הדרכת הורים כשזה היה דרך המדינה זה היה רק פעם בחודש = שעה. היום כשאני לוקחת אותה פרטי = אני מקבלת 4 שעות הדרכה בחודש. זה המון וזו עזרה שממש הצילה את המשפחה שלי. ואין דיון אחרי שההורים יוצאים. אחרי שההורים יוצאים מתקבלת המשפחה הבאה. אתם לא היחידים באותו היום שעולים לוועדה. אין דבר כזה לדון בעתיד הילד שלכם בלעדיכם גם אין דיבור בוועדה על הילד לפני שאתם נכנסים. הם כל החברים לא יודעים כלום על הילד מלבד ניירת שהתקבלה ובה דנים ואותה מקריאים ואח"כ שומעים מהצוות של הגן עוד פרטים וממכם ואז מתקבלות החלטות שגם בהן שותפים ההורים. שיהיה המון בהצלחה אמא של דן ותגידי איך היה בסוף.
 
תודה באטריס

קודם כל לדן אין פסיכולוג. ודבר נוסף הוא חייב ללכת לחינוך מיוחד בגלל כל המגבלות שלו. אני יודעת לאיזה גן אני רוצה לרשום אותו מקווה שהם יסכימו לקבלו ולא יעשו בעיות.
 

zimi

New member
wow תודה לך! את באמת אלופה!!!

אז זה ככה: הילד כבר בתןך המסגרת של התפתחות הילד מגיל שנתיים וחצי - שלוש....בהתחלה התברר שהוא לא שמע טוב (נוזלים) עבר ניתוח אבל לא השלים את הפער כמו שהם חשבו - עכשיו הוא גם התחיל טיפול בריטלין. אומרים בגן שהוא לא משתתף בשום פעילות. אמא שלו (חברה שלי)רואה את הדברים אחרת. היא אומרת שהילד פשוט רגיש מאד ומפני שיש לו בעיות בדיבור זה יותר קשה לו והוא לא "רוצה" לשתף פעולה - אבל ממש לא משנה - העיקר הוא מנהלת הגן ממש דוחפת אותם לחינוך המיוחד אבל אמא שלו לא רוצה. (לפי דעתי הילד כן זקוק למסגרת מיוחד אבל אני ממש לא מבינה בזה). המדריכה שעבדב איתם על הבעיות התנהגות בדיוק עזבה וחברה שלי בלחץ מזה גם.....אולי את תוכלי לדבר איתה אם היא מעוניינת????
 
לפי מה שאת כותבת יש לאבחן את הילד

כמו שצריך לרוב כשילד לא משתף פעולה וניתקלתי בזה עם הבת שלי הרבה זהבגלל שהילד לא פנוי רגשית ללימוד כי יש מה שמפריע לו. אצלי בתי למשל חוסר שיתוף הפעולה התבטא בזה שהבטחון העצמי שלה היה לקוי והיא גם כל הזמן הרגישה שהיא דחויה ולכן פחדה להתחבב על הצוות שמא שוב תעזב ותפגע עוד יותר. עם הזמן כולם הבינו שהיא צריכה דמויות קבועות וסדר יום קבוע להנעל עליו וככה זה עבד. אני חושבת שאני מבינה את הפחד של האם היא פוחדת מהסטיגמה שקיימת על ילדים שעובדים לחינוך מיוחד (אם היא תרצה ושוב אני לא נדחפת אני יותר ממוכנה לדבר איתה כי גם אני התנגדתי בהתחלה לחינוך מיוחד בגלל סטיגמה וזה עבר לי כשאני רואה היום את התוצאות). הילדה ממש פורחת שם. עובדים איתה אחד על אחד וזה כנראה מה שגם הילד הזה צריך וזה כל כך אחרת כשיש אפשרות לתת את האחד על אחד הזה לעומת כיתה גדולה יותר עם פחות אנשי צוות ופחות תשומי לילד. חבל מאד שהמדריכה שהיתה עזבה אז מהר למצוא אחת אחרת שתמשיך מאיפה שההיא הפסיקה. כדי שלא תאבדו דברים בדרך.
 
אמא של דפנה

אני מבינה שאני כנראה לא זקוקה להדרכת הורים ולכן לא יודעת מה זה. אצלנו הבעיות שונות לחלוטין. אלינו מגיעה מורה שיקומית ממגדל אור כדי להדריך אותי ואת דן לגבי עבודה עם ילד שלא רואה. אין הדרכה נוספת מלבדה. היא גם מגיעה לגן בכדי להדריך את הצוות לגבי התנהגותם כלפי דן אבל הכל על רקע של בעיית ראיה ולא התנהגות (בינתיים קטן רק בן 3). בכל מקרה מבינה שלוועדה מגיעים עם המון ניירת כולל דוחות התפתחות מהגן ומרופאה להתפתחות הילד.
 
למעלה