שאלה עבוד חברה בטיפולי פוריות

שאלה עבוד חברה בטיפולי פוריות

(אין לה גישה לאינטרנט) חברתי בטיפולים כרגע ואתמול היתה באולטרסאונד לאחר הזרעה שלוותה בכאבי בטן ודימומים. הרופא בדק ואמר שיש לה שתי ציסטות ושני גופפים צהובים! השאלה היא , מה זה בדיוק גופיף צהוב ואיך קורה שיש שניים. החברה שאלה את הרופא והוא גם הסביר אבל היא לא בדיוק "היתה" שם. תודה מראש טל
 
אולי בכל זאת מישהו יודע?

 
הגופיפים הצהובים

זה מה שנותר בשחלה לאחר שהיה ביוץ , ז"א שני זקיקים בייצו , 2 ביציות חרגו החוצה מין השחלה אל החצוצרה והמעטפת שלהם נותרה בשחלה והפכה לגופיף צהוב . זה דבר נורמלי ותקין , חשוב מאוד שיווצר גופיף צהוב כי הוא זה שתומך בהריון וברירית הרחם במידה ויש הריון , על ידי הפרשת פרוגסטרון . לגבי הציסטות הם כנראה נוצרו מזקיקים שכגדלו וגדלו מעבר לגודל ולא בייצו , כנראה שבגלל זה היא סובלת את הכאבים . מאחלת לה החלמה מהירה ושתרגיש טוב
 
תודה ../images/Emo140.gif

כבר ראיתי את תשובתך אתמול ולא הספקתי להודות, אז... תודה. טל
 
למעלה