שאלה נוספת לגבי פתיחת הקניון בשבת

doron niv1

New member
תגובה

אני מאמין שבתי עינוגים, בתי אוכל ובתי קולנוע צריכים להיות פתוחים בקניונים. לגבי כל שאר העסקים, אני סבור שחובה עלינו כאזרחים, לציית להוראות החוק וכל עוד חוק שעות עבודה ומנוחה קובע שעסקים צריכים להיות סגורים בשבת, כי אז חייבים כולנו לציית לחוק. יתר על כן, מצב בו רק עסקים בקניונים פתוחים, ואילו שאר בתי העסק ברחבי העיר, למשל ברח' אחוזה, סגורים, יוצרת אפליה קשה בין הסוחרים באחוזה לבין הסוחרים בקניון, וגורמת נזק כלכלי כבד לסוחרים שאינם פועלים בקניון וברור שאני מתנגד לאפליה.
 

doron niv1

New member
תגובה

כדי לפתוח עסקים בשבת, חייבים לקבל אישור משר העבודה. עסקים ומפעלים חיוניים רק הם זכאים לקבל את ההיתר. לכן, אני מסופק אם לפי המצב החוקי הקיים היום, לחנויות בקניון ארנה יש היתר חוקי.
 

בנזין 95

New member
פתיחת חנויות בשבת

היא גם נגד חוק עזר עירוני בהרצליה, אשר עיריית הרצליה איננה כופה אותו, לטענתה עקב העובדה שאין לה אישור להפעיל פקחים בשבת למטרה זו. הואו נראה אם תיפתח חנות בשבת במרכז העיר, כמה זמן ייקח לפקחי משרד העבודה ולפקחי העירייה להגיע למקום. כפי שכבר נאמר, אצלם, פיקוח נפש - דוחה שבת, ומה פיקוח נפש יותר מעסקיהם של מוטי זיסר ויולי עופר בהרצליה.
 

doron niv1

New member
תגובה

אני בעד כל בתי עינוגים כחובב שיט, מפרשיות, אני בעד הפעלת מועדוני שיט. אגב אורחא, אין לי התנגדות שכל העסקים, שבעליהם ירצו זאת, כולל במרכז העיר, יפתחו במוצאי שבת, כדי שכולנו נוכל לעשות קניות שאין לנו פנאי לבצע באמצע השבוע.
 

doron niv1

New member
תגובה

אני מתנגד לאפליה בין ציבורים שונים בין אם מדובר באפליה בין חילונים ודתיים, בין אם בעלי עסקים בקניון או מחוץ לקניון. שאלת פתיחת עסקים בשבת היא בכלל שאלה שהציבור החילוני - חופשי טרם בירר אותה לעומק. השאלה היא לא רק האם החנויות בקניון יהיו פתוחות אלא מדוע שהבנקים לא יפעלו בשבת, עורכי דין שיעבדו בשבת, רואי חשבון, אדריכלים וכו'... באופן אישי, אני מעדיף להיות יום אחד בשבוע עם אשתי ובנותיי ולא להיות מכור לעבודה. אינני מבין מדוע אנשים עובדים בקניון צריכים לעבוד בשבת, והמזכירה שלי במשרד לא תעבוד בשבתות. אשמח אם נפגש ואבהיר השקפתי לעומק
 
ומה עם מסעדות ומקומות בילוי

אני עובדת וכן מה לעשות רוצה גם לבלות ( לאכול במעדה טובה), לטייל בפארק (שכדי שהוא יפעל צריך מאבטחים ואנשי נקיון שיעבדו בשבת)וכו,
 

doron niv1

New member
תגובה - הפארק בשבת

פארק רעננה, על כל האטרקציות שהוא מציע, הוא בעיני חלק מ"עונג שבת" - ולכן ברור שיופעל גם בשבתות.
 
למעלה