שאלה מתוך עניין לגבי אופנועים מאותגרי כ"ס

asparagos

New member
אין מבין ../images/Emo163.gif

אם אני קונה אופנוע מוגבל ברישיון ובמנוע, ואני בעל רישיון בלתי מוגבל, האם יהיה זה חוקי מצידי לבטל את ההגבלה במנוע ולרכב עליו מכיוון שיש לי רישיון בלתי מוגבל?
 

nex69

New member
שילוב של שניים..מכני ואלקטרוני

החלפת סעפת יניקה או איך שקוראים לזה ובנוסף, שינוי בבקרת הזרקה/ההצתה או שאיך שקוראים לזה...כך למשל מגבילים אופנועים ב BMW עכשיו, לעניין הרשיונות. בדרך כלל ההגבלה נעשית במוסך היבואן, מלווה במסמך שמאשר שינוי והגבלה, (במקום שינוי מסמך הרישוי של האופנוע) זה מסמך שאמור לספק את חברות ביטוח, המשטרה וגם את משרד הרישוי...ולאחר שהוסרה ההגבלה מרשיון הנהיגה אפשר להסיר את ההגבלה מהאופנוע, בלי כאבי ראש מצד משרד הרישוי אבל בתוספת נדיבה של מצלצלים למוסך
 

seaking

New member
האם זה אומר שאני יכול לקחת אופנוע משומש

והלגביל אותו? או שמדובר רק בחדשים?
 

Dresdner

New member
בכל מקרה בסוזוקי

סעפות היניקה זהות לחלוטין בדגם המוגבל ובדגם הלא מוגבל בעצם כל האופנוע זהה לחלוטין וההבדל היחיד הוא הספרות הראשונות שמציינות את סוג התוכנה שבECU אני כמעט בטוח שכך זה בבמוו כי במדינות מתוקנות שינוי ממוגבל ללא מוגבל מותר וחוקי והמטרה היא להקל על הלקוח לעשות ההמרה לכן כל יצרן באירופה מציע תוכנית החלפת הECU הישן במושומש אחר אבל לא מוגבל במחיר נמוך בהרבה מECU חדש. ושוב פעם אין הבדל בהצתה שינוי הצתה משנה את גזי הפליטה וחיישן הO2 פשוט ישנה את ההצתה מחדש (אם זה היה המקרה).
 

nex69

New member
modified throttle valve

BMW Motorrad can also provide, factory fitted, at no extra cost, a throttle version of the F 650 GS with 25 kW/34 HP at 5 000 min–1 and 57 Nm at 3 000 min–1, aimed specially at new drivers with graded driving licences. The power re¬duction is via a modified throttle valve . הכל טוב ויפה, אבל שכחו לציין שהחלפה לthrottle valve המקורי, תעלה משהו כמו 800 דולר....יקר אבל שווה לעומת קנייה או החלפה לאופנוע לא מוגבל אם זה נעשה במפעל במהלך הייצור אז כך גם יירשם ברשיונות האופנוע ולא ניתן או שיהיה קשה מאוד לשנות, לכן כדאי לעשות את ההפחתה על אופנוע לאחר ייצור ובליווי מסמכים מהיבואן/סוכן שמעידים על השינוי, ללא צורך לשנות את הנתונים ברשיונות! לא יודע איך ומה עושים יצרנים אחרים אבל זה נשמע כדרך הפשוטה והזולה להגביל כוח! ונדמה לי (לא מתחייב על זה) שגם דוקאטי עושים משהו דומה ומרכיבים איזשהו שסתום מצר בפתח סעפת היניקה והגבלת תנועת המצערת (במונסטר 696 למשל)
 

Dresdner

New member
מכיר את ההגבלה הזאת

היא ללא הבדל בECU ולא כלכך נפוצה, הקטנת לוע היניקה תכניס פחות אוויר דבר שיגרום לפחות ווקום כך שחיישן שנמצע בתיבת האוויר מזהה את זה וההזרקה מתכוונת בעצמה לתת פחות דלק. הקיט נראה כמו בתמונה ועולה 100 יורו אבל כנרה בבמוו מקורי זה 800 דולר קיט הגבלה שכזה נעשה בדרך כלל כדי להגביל אופנוע שכבר נמכר לא מוגבל
 

Mr BIG Biker

New member
לכל המטעים.... והמנחשים...

לעופר אבניר יש אופנועים כאלה. (לא ידוע לי על חברות אחרות) זו לא קומבינה שעשו בארץ !!! אלה דגמים מוגבלים שמגיעים ככה מיפן (סוזוקי) ולכן יש להם סיומת U לדןגמא: DL650U , SV650U/SV650S-U , GSXR-600U האופנועים מוגבלים ל33כ"ס ע"י CDI/ECU/או איך שלא תיקראו לזה בקיצור מחשב ניהול מנוע ! אלה אופנועים זההים לכל דבר לגירסא הלא מוגבלת שלהם אך אני חוזר זו גירסה מוגבלת (רישיונות מהייצרן) לגבי הDL והSV כמו שערן אמר הם מגיעים ל170קמש רק יותר לאט לגבי הR600 מ7-8אלף סלד הוא מטפס לאט... לקוח שקנה כזה סיפר לי על 200+ בשעון לגבי "פתיחה" רישיונות: האופנוע ישאר מוגבל ! לא ניתן (נכון להיום) להסיר את ההגבלה במשרד הרישוי שכן זה דגם מוגבל במקור/מהייצרן מנוע: אפשרי להזמין מחו"ל CDI פתוח/רגיל (על אחריות הרוכב לגבי חוקיות אני מאמין שזה לא !) עוד שאלות ??
 
למעלה