שאלה מתוך עניין לגבי אופנועים מאותגרי כ"ס

h a j b i

New member
אם זה באמת היה ככה

הריי שלא היה טעם להגבלה כי באופנועי 600 ספורטיביים ובוודאי באופנועי ליטר ניתן להגיע למהירויות גבוהות גם בהילוכים הנמוכים. למעשה, ניתן לעבור את ה - 100 בהילוך ראשון ועדיין לא להגיע לקו האדום.
 

RichardSmith

New member
טוב, לא יצא לי לרכוב על כאלו כלים

אני רגיל למנוע של מכונית שלא מאפשר להגיע ל-100 בהילוך הראשון...
 

®Hada

New member
יש שתי שיטות הגבלה

הגבלת CDI ו-ECU, בשורה התחתונה בשתי השיטות מתערבים במערכת ניהול המנוע (או ההצתה) ומסנכרנים אותה להפקת ההספק הנדרש. זה יכול להיראות כמו הארד דיסק קטן או משהו בסגנון.
 

Dresdner

New member
הגבלת CDI זה כבר לא יהיה

CDI קיים באופנועים עם קרבורטור שנכחדים מהעולם באופנועי הזרקה יש ECU שדואג גם להצתה ומחובר ישירות אליה (באמצע יש את הקוייל) הגבלה נוספת שקיימת אבל לא בשימוש נרחב היא הגבלת כבל המצערת, ישנם כמה DL650 בגרמניה שמוגבלים כך.
 

Dresdner

New member
בתרשים אפשר לראות שאופנועים בעלי הזרקה

הם ללא CDI והECU או ECM (כל חברה קוראת לזה איך שהיא רוצה) שולט גם בהצתה, בעבר אופנועים בעלי קרבורטור שהיו מוגבלים באירופה היו מגיעים או עם קרבורטורים מוקטנים או עם הגבלה שמקטינה את קוטר הקרבורטור ובנוסף היה גם את הגבלת כבל הגז, היום ב95% מהמקרים זה הגבלת מפות הECU
 

Dresdner

New member
תיקון קטן

באומרי הגבלת מפות הECU הכוונה היא למפות ההזרקה בהצתה אין שינוי כי הקדמה או איחור הצתה גורם לבעיות עם עמידה בתקנות זיהום האוויר, האופנוע היחיד שמבצע תיקון הצתה הוא הבמוו שהוא בעל חיישן "דפיקות" שמזהה דלק באוקטן נמוך ומשנה את ההצתה בהתאם בשביל למנוע "צילצולים" אבל התיקון נעשה רק בשימוש בדלק באוקטן נמוך ובשימוש רגיל אין שינוי בהצתה.
 

®Hada

New member
עקרונית ניתן

חוקית ההגבלה יכולה להתבצע רק ע"י היבואן (או יותר נכון ע"י היצרן לבקשת היבואן). יכול להיות שניתן לבצע הגבלה במוסך מורשה ולאשר את ההגבלה בעמדה 1 בחולון, אבל אנ'לא יודע אם מישהו עשה זאת או אם זה באמת אפשרי. היבואנים היחידים שידוע לי שמוכרים כלים מוגבלים זה עופר-אבניר (סוזוקי), ליגל (דוקאטי), ד.ל.ב (KTM).
 
תפסיק להטעות!!!!!!!!!!!

האופנוע מגיע עם ecu מוגבל מהמפעל-כדגם. לדוגמא----dl 650 או dl 650u {יעני מוגבל}----ואין אף אחד בארץ שיכול לפתוח יחידה כזאת או לחילופין להגביל אותה,גם לא אולדסמן! אין בארץ אפשרות לקנות מוגבל ולשנות לו את הרשיון---לא קיים!!!! {יש לי אופנוע מוגבל וכל הקומבינות בעולם לא עזרו לי} משרד הרישוי לא משחרר הגבלה באופנועים----אופנוע שיובא מוגבל עד 33 כ"ס-לפי הנוהל כיום ישאר כזה. dl 650 מוגבל----למרות שהוא מסורס כמעה-עדיין יגיע ל 170 קמ"ש {רק לאט}. לסיכומו-----קנית מוגבל ל 33 כ"ס---נשארת מוגבל !!! {אפשר להזמין ecu מ ebay בכמה מאות $$$---אבל לא חוקי לרכוב אתו}.
 

Dresdner

New member
בעניין האי ביי

ECU מארצות הברית לא יעזור כאן צריך ECU מאירופה ששם יש חיישן O2 ויש לשים לב כי ECU של DL650 ישן גם לא מתאים לדגם החדש.
 

seaking

New member
ראיתי במטרו איש מכירות שמכר למשהו

אופנוע מוגבל והוא אמר לו שאחרי שהוא ישדרג את הרשיון הוא יסיר לו את ההגבלה...
 

seaking

New member
נו... אתה רוצה להגיד לי שכל מה דברו פה היה

על רשיון רכב? ברור שההגבלה היא במנוע...
 

פ ו כ י

New member
כן. מאחר ובמקרה דנן, למרות ביטול ההגבלה במנוע

על פי הרשום ברשיון הרכב- לא תתקיים מגבלת ההתאמה לרשיון נהיגה מסוג Lx יש מבין?
 
למעלה