שאלה מקצועית

שאלה מקצועית

לקוח פונטציאלי מתקשר אליכם ממודעה שפרסמתם. נניח שאתם נותנים טיפולי כיף ולא מטפלים בבעיות רפואיות (כמוני). איך מתנהלת השיחה? אני שואלת כי אני מרגישה שאחוז השיחות שמסתיימות בכלום גבוה מאוד אצלי. ואני רוצה לראות מה אני עושה לא בסדר בשיחה, אם יש משהו לא בסדר שאני עושה. אז אודה על התגובות.
 

0 אור 0

New member
אני לא מפרסמת אבל מנסיונם של אחרים

החשוב ביותר הוא להגיע למצב של טיפול נסיון, פגישת הכרות. השיחה הטלפונית היא צעד מאד מהוסס לקראת יצירת מחויבות - בעוד שכאשר רואים אותך, ואת הקליניקה, וחשוב יותר חשים במגע ידייך אז כבר נוצרת תחושה של ערך, שיש מה להפסיד אם לא אגיע אליך לטיפול. מעבר לכך - ראיתי שאת מטפלת בעיסוי תאילנדי - ואנשים מאד מאד חוששים משיטת העיסוי הזו. רבים שנתקלו בחויה מכאיבה ומרחיקה או שמעו על כך מאחרים. גם אני אישית נתקלת בכך שקשה לי מאד אפילו לתרגל, כי אנשים שבאים אלי מעדיפים לקבל עיסוי שבדי ומפחדים אפילו להתנסות בתאילנדי.
 
שיחה

זה אכן מצב קשה. בשיחת טלפון את אמורה לשווק את עצמך בצורה הטובה ביותר, להראות שיש לך מה לתת, שיש לך ביטחון במה שאת עושה ועם זאת את לא מנסה לדחוף את עצמך, ובו זמנית גם לתהות על קנקנו של המתקשר. לפעמים נימת הקול שלך יכולה להסגיר חוסר ביטחון או חוסר נסיון. לפעמים כשאומרים משהו, למשל מציינים את המחיר, אנו מביעים משהו שמשדר שאולי לא מגיע לנו הסכום הזה (לא משנה מה הסכום). כשמישהו מתקשר אלי, אני קודם כל שואלת כיצד הוא הגיע אלי. זה כדי שאדע למי להגיד תודה (חשוב מאוד) או מהי שיטת הפרסום שעובדת. אחר כך אני שואלת אותו אם הוא יודע מה זה שיאצו, במה מדובר. ואז אני שומעת תשובות שונות ומגוונות, שאחריהן אני אומרת בכמה משפטים את ההגדרה שלי לטיפול שאותו אני נותנת. לאחר מכן אני שואלת מהי מטרת הטיפול, על מנת לתאם ציפיות. כל זה כבר בשלב הטלפוני. אז נכון שאני לא עושה טיפולי ספא, אבל לפעמים אנשים באים רק בשביל הכייף, לפעמים הם סובלים ממחלות, וחשוב לדעת. המלצות שנתנו חברי הפורום לשיווק תוכלי לקרוא כאן
 
מסכימה עם מה שאמרתן

לוקחת מהדברים של מיכל את בירור הצורך של המטופל. נדמה לי שאחת הסיבות שהשיחות נגמרות בכלום היא שאני מטפלת רק בשעות הבוקר- צהריים, ושאני מטפלת במכללה כי עדיין אין לי קליניקה. איך מתגברים על המכשולים האלו?
 
מזמינים

יש הרבה אנשים ששעות הבוקר-צהריים מתאימות להם. אנשים בעלי מקצועות חפשיים, פנסיונרים, לפעמים סטודנטים ועוד. תקופה ארוכה טיפלתי בקליניקה רק בשעות אחר הצהריים, וכשהיתה תקופה שזה לא התאפשר הופתעתי לגלות שכמעט לאיש לא היתה בעיה להגיע גם בבוקר. העובדה שאת מטפלת במכללה יכולה להוות יתרון: זה מראה שלמדת ושיש גוף מקצועי שעומד מאחורייך ושמכיר בך כמטפלת. הכל עניין של גישה. צריך למצוא את היתרונות שבכל דבר. ולמה כתבתי בכותרת "מזמינים"? כי לפעמים העכבות כל כך גדולות ומשמעותיות, שנראה שקשה להתגבר עליהם. שיווק עצמי הוא קשה לרוב המטפלים. יש מטפלים שעשו ועושים עבודה עצמית רבה על מנת להתגבר על הקושי הזה. הדבר הראשון שאת צריכה לעשות הוא לבקש שיגיעו אלייך מטופלים שמעוניינים במה שיש לך להציע.
 
תודה ../images/Emo13.gif

כן, גם אני הופתעתי כשהגיעו אלי מטופלים שיכולים בשעות הבוקר. תמיד מקנן בי החשש הזה שיבטלו לי ברגע האחרון. להסתכל על החסרונות כיתרונות זה אפשרי. האמת שאני לא רואה חיסרון בזה שאני מטפלת רק בשעות הבוקר. בעניין המכללה, באמת לא חשבתי על מה שאמרת. אם אראה את זה מזווית כזו אולי גם הלקוחות יראו זאת כך. משהו עדיין מרגיש לי לא נכון ב"תסריט" (בכוונה כתבתי במרכאות) השיחה שאני מנהלת עם הלקוחות הפונטציאליים. בגלל זה שאלתי על "תסריט" השיחה שלכם, אולי אוכל ללמוד ולשפר את השיחות שלי.
ושוב, תודה.
 
למעלה