שאלה - מקווה שלא תכעסו עלי...

MamaHen

New member
שאלה - מקווה שלא תכעסו עלי...../images/Emo4.gif

ילדתי ב- 29.10. אנחנו כבר כמה ימים אחרי שהשתחררנו מהפגייה, בה שהינו 12 ימים. בפגיה לימדו אותנו ואת הבייביס שיגרה, וחיינו מתנהלים בסבבים של 3 שעות. אני שואבת לכל הארוחות, למעט הארוחה של 3:00 בלילה בה אנחנו נותנים תמ"ל. אני מסתדרת מצויין עם השאיבות. עד היום הנקתי מידי פעם ובצורה לא מסודרת. מודה, ומקווה שכאן לא תכעסו עליי... אינני מעוניינת להניק מלא (אני מרגישה שאני חייבת לדעת כמה הבייביס אוכלים בדיוק + קצת פחות מתחברת לזה). עם זאת, הייתי רוצה לבסס את ההנקה כארוחה קבועה פעם ביום לכל אחד. 1) איך משלבים הנקה עם שאיבה באותה האכלה? האם שואבים משד אחד ומהשני מניקים? הא עדיף להניק את שני הבייביס אחד אחרי השני, ולא לשאוב באותה האכלה? איך אדע שהם קיבלו את כל המנה (80cc) - הם קטנים ונרדמים בהנקה? 2) מהו הזמן המיטבי להנקה (בוקר, צהריים, ערב)? 3) האם נכונה האמירה שבשאיבה החלב מסתיים מוקדם יותר בהשוואה להנקה? תודה מראש!
 

shirkes9

New member
תשובה חלקית

הי. מזל טוב! למה שנכעס? כל אחת ומה שטוב לה. זה מעורר הערכה שאת מוכנה להשקיע כל כך הרבה מאמץ כדי שהתינוקות שלך יקבלו חלב אם ולא תחליף. בכלל זה נראה לי הרבה יותר עבודה לשאוב ולהאכיל מאשר רק להניק (רק שולפים ציצי ולא צריך להכין, לנקות ולחטא כלים). האם הנקת עד עכשיו? למה חשוב לך להניק פעם אחת בכל זאת? הבעיה היא שנראה לי שצריך המון אימון לך ולתינוקות כדי לבסס טוב את ההנקה ואולי רק פעם ביום יקשה עליה להבסס. על כל פנים, לגבי שאלותייך: 1) למה לשלב? אם את מניקה אין צורך לשאוב באותה הפעם, אבל אם זה מה שאת רוצה בהחלט ניתן לשאוב במקביל להנקה וזה גם חוסך זמן. 2) לא יודעת. נראה לי שאיך שמסתדר לך בסדר יום הכי טוב - צריך פניות ואנרגיה כך ששעות הערב פחות מומלץ: עייפים (אנחנו והם) ויש לפעמים פחות חלב. 3) אני יודעת שיש נשים שרק שואבות תקופות ארוכות, כך שזה כנראה אפשרי, אני יכולה להגיד שלגבי האמירה נכונה - מאז שיצאתי לעבוד ואני שואבת בשעות היום ירד לי ייצור החלב באותן שעות. שיהיה הרבה בהצלחה!
 

ochenta

New member
ברוכה הבאה

כל הכבוד על הנכונות להניק תאומים. הגעת למקום הנכון. כאן יש מניקות מהציצי, שואבות, משלבות, וגם כאלה שנותנות תמ"ל ומניקות באופן חלקי. כל אחת יכולה לקבל כאן את התמיכה שהיא זקוקה לה. 1. אפשר לשאוב ולהניק בו"ז, זה חוסך זמן ואפקטיבי מבחינת כמות החלב שיוצאת, אבל קשה טכנית. מבחינת כמה אכלו - אין להשוות כמויות חלב שאוב לכמויות תמ"ל, מכיוון שהחלב השאוב הרבה יותר מזין התינוקות זקוקים לפחות ממנו. ולראיה - ההבדל בחיתולים. היזהרי מגרפים ומדדיםשל רופאים וטיפת חלב בהקשר הזה, הם מבוססים על תמ"ל. 2. אין זמן שעדיף להניק בו, כל זמן הוא זמן טוב להניק. מבחינת שאיבות, הרבה נשים מדווחות שבבוקר הצליחו לשאוב יותר, אם כי דווקא אצלי בד"כ בערב יצא יותר. 3. אצל רוב השואבות החלב מסתיים מוקדם, מכיוון שהמשאבה אינה יכולה לדמות את קפיצות הגדילה שהיונקים יוצרים, ובהנקת תאומים שאיבה "בין הארוחות" על מנת להגביר את תפוקת החלב היא על גבול הבלתי אפשרי. עם זאת, יש יוצאות מן הכלל, כמה מהן כותבות בפורום ובודאי יוכלו לתת לך טיפים. באופן גורף, ההמלצה למי שרוצה להניק לאורך זמן היא להניק מהציצי. אם את רוצה להניק לתקופה של עד 3 חודשים, סביר להניח שיהיה בסדר, בעיקר אם מראש החלטת לשלב תמ"ל כך שירידה הדרגתית בכמות החלב לא תכניס אותך למשבר (הכוונה למשבר נפשי). בהצלחה, ואנחנו כאן לשאלות נוספות.
 

ברלה10

New member
אפשר לדעת כמה הם יונקים

אני סמויה כבר חצי שנה אני מקווה שברוח המקבלים את כולם ולא כועסים בכלל אני אשתף בדרך שלי, שכנראה שאני המשוגעת היחידה אני מניקה מלא + שואבת - שוקלת לפני ואחרי כל הנקה וכך יודעת כמה אכלו יש לי שמשקל תינוקות בבית, אפשר לקנות לא ממש יקר (קחו בחשבון שתחליף חלב לתאומים זה 900 ש"ח כל חודש, שווה להשקיע 500 ש"ח חד פעמי, אפשר גם בפחות מיד שרה) אני מנהלת רישום של כמה ינקו, מאכילה כל 4 שעות מניקה ויוצאת לסידורים, לעבודה, לקחת את הגדול מהגן, לחוג עם הגדול, לחוג עם התאומים יש סדר יום די קבוע, השבוע האחרון קצת משובש כי התחילו לאכול מוצקים ועדיין לא מצאתי את האיזון הלוז המתאים
 

ochenta

New member
אין לי מושג...

אחרי השבוע הראשון, שבו אכן שכרנו משקל מיד שרה, מעולם לא שקלתי. כעיקורן אני מניקה בבוקר ולפני השינה, בבוקר לפעמים הם קמים קצת מוקדם ואז בעצם יש שתי הנקות: אחת לפנות בוקר ואחת כשקמים באמת. במשך היום, זה משתנה ותלוי בכמות הזמן שאני נמצאת איתם.
 
או. פתחת לי משהו שנורא

רציתי לשאול בימים האחרונים: התחלנו עם הגוזלים סדנת הרדמה עצמאית (שם יפה לסדרת חינוך...). אנחנו מרדימים אותם במיטתם, תוך ליוווי צמוד: טפיחות/ליטופים/לחישות הרגעה ובמידת הצורך מרימים ומרידים אחרי שנרגעו. התחלנו רק לפני שלושה ארבעה ימים ואנחנו עוד בשלב הראשון. אצל הגוזל נרשם כבר שיפור משמעותי אבל הגוזלית יותר עיקשת. ולשאלה - כשהם מתעוררים במהלך הלילה, שוב - אנחנו מרגיעים ומקפידים לא להוציא מהחדר. אבל בחמש בבוקר - הם ממש מתעוררים לאכול. ממש מתעוררים - מוצץ/ליטוף וכיו"ב - לא מספקים. אני מניקה ומחזירה לישון. האם לנסות להתעקש איתם לדלג על הארוחה הזו או שחמש זה כבר "חוקי"? (כמובן שבשבע אני מניקה שוב)
 

ochenta

New member
זה תלוי

גנית ממש התעקשה איתנו שנוותר על כל ארוחה שאחריה חוזרים לישון, וטענה שאם לא, הם פשוט יקדימו את שעת ההתעוררות לאוכל ואז החמש יהפוך לארבע וכן הלאה. בפועל, תמרי שלי קמה לאכול בחמש וחוזרת לישון. אם היא קמה יותר מוקדם - אני מחזירה אותה, וזה לא לוקח הרבה זמן. הנסיונות לגרום לה לישון עד אחרי חמש פשוט לא עבדו, הייתי מבלה את כל הזמן שבין חמש לשעת היקיצה בהלוך ושוב והרגעות, וזה היה מתיש לכולנו, יותר מאשר לקום לפעמים עוד פעם בלילה ולהרגיע אותה. אני אומרת - תנסי, אם תהיה רגרסיה תמיד תוכלו להחליט שמעכשיו מתעקשים.
 

ברלה10

New member
כמעט 7 חודשים

בתחילת דצמבר יהיו בני 7 חודשים כבר אוכלים מוצקים די יפה השקילה נובעת מהצורך שלי לדעת שאכלו מספיק, כדי להקפיד על השעות של האכלה אני גם עובדת, חלק מהבית אבל צריכה גם להגיע לפגישות גם חשוב לי מאוד להקדיש לבן הגדול שהוא בן 3.5 את שעות אחרצ (נמצא בגן עד 16:00) כשאני מניקה ויש איתי משהו מניקה ביחד, הכי כיף בעולם הם מסתכלים, מחזיקים ידיים, מלטפים אחד את השני עם הגדול הנקתי עד שנה וחודשיים, מאחר ועבדתי אז משרה מלאה, הייתי צריכה לשאוב ולתת גם בקבוקים עם הקטנים אני מנסה לתמרן להיות בבית בשעות של ההנקה, ומקסימום לתת בקבוק פעם ביום
 

מיכל 2and1

New member
וואו!

אני נשברתי אחרי שבוע של שקילה אחרי כל הנקה... העדפתי לא לדעת....בשלב מסוים גם הצלחתי לוותר על להסתכל בשעון... שבעה חודשים? יש לך רישום מדויק? אפשר לכתוב מיזה עבודה סמי מדעית.. באיזה שעות של היום אוכלים כמה וכו...מתי אוכלים יותר? מתי פחות ? בכמה זמן אוכלים איזו כמות.....?
 

ברלה10

New member
יש רישום ואני שומרת. לוז די קבוע

כי אין לי לב לזרוק את הדפים 08:00/08:30 - פירות או הנקה 12:00 - ירקות ועוף או הנקה 15:00 - אם הנקה. אם ירקות ועוף כשקמים בסביבות 16:00 - ירקות (אם לא אכלו ב- 12:00 ירקות) 19:00/19:30 - הנקה 23:30/00:00 - הנקה 04:00 - הנקה או שנותנים בקבוק ואני שואבת
 

מיכל 2and1

New member
אבל כמה הם אכלו/אוכלים בכל הנקה?

למשל - האם בהנקה של הבוקר והצהריים הם אוכלים 180 מילילטר =עולים 180 גרם בשקילה של אחרי האוכל? או יותר או פחות? כמה הם אוכלים בהנקת הערב? (תמיד יש לי תחושה שבהנקה הזו הם לא ממש אוכלים אלה יותר מתפנקים) את שוקלת אחרי כל הנקה? גם בעמצה הלילה או בהנקה של להרדים?????
 

קושקוש29

New member
קצת מנסיוני....

גם אנחנו "בילינו" בפגיה (הבן שבועיים הבת שלושה). בהתחלה רק שאבתי, לאחר השחרור מהפגיה המשכתי לשאוב. בשלב כלשהו התחלתי להוסיף הנקות. בגלל הצורך (או הרצון) לדעת כמה הם אוכלים, ובעיקר בגלל הקושי העצום שהיה לי עם ההנקה, הוספתי בהתחלה שתי הנקות לכל אחד ועם הזמן הוספתי עוד עד שהגעתי להנקה מלאה. בתקופה שהתחלתי עם ההנקות הייתי מניקה אחד, השני היה מקבל שאוב ואז הייתי שואבת. בשלב שלאחר מכן הייתי מניקה את שניהם- אחד אחרי השני, ואז שואבת.בהתחלה גם אחרי כל הנקה נתתי תוספת של שאוב. השילוב הזה של שאיבה אחרי כל הנקה היתה קשה ביותר (הייתי שואבת אחרי כל הנקה). בשלב כלשהו, החלטתי שאין טעם לעקוב אחרי כמות האוכל ושהם יינקו כמה שירצו, וגם לא רציתי שיתרגלו לקבל שאוב אחרי הנקה כי אז הם לא יתאמצו ללמוד לינוק. בקיצור.... לדעתי אם את רוצה להניק פעם ביום, תניקי את שניהם את אותה הנקה ואז תשאבי. ככה זה יחסוך לך פעמיים של שאיבה אחרי הנקה (בהנחה שלא תשאבי במקביל). כנראה שלא תדעי אם הם קיבלו את כל המנה, וכאמא לפגים אני בהחלט מבינה את הרצון הזה לדעת כמה אכלו. עם זאת, את תראי שאם הם יהיו רגועים ונינוחים תדעי שמה שהם ינקו הספיק להם. אחרי שההנקה התבססה אצלי (וזה לקח לא מעט זמן), מצאתי שההנקה יותר קלה משאיבה (הרגשתי שהשאיבה די מגבילה יציאות החוצה, וגם "מבזבזת" לי זמן שיכולתי להיות בו עם הילדים. שלא נדבר על זה שאם הייתי לבד והייתי צריכה לטפל בהם אז זה לא היה פשוט בכלל להתפנות לשאיבות). אני זוכרת שאני מאוד התלבטתי עם עצמי בהתחלה באיזו דרך לבחור- שאיבות, הנקות, שילוב... בסוף החלטתי לא להחליט אלא פשוט "לזרום" ולראות איך אני מסתדרת. ההתעקשות שלי על הנקה למרות הקושי בהתחלה היה הידיעה שבהמשך הדרך זה ייעשה פשוט הרבה יותר (כמעט לא האמנתי לעידודים שקיבלתי כאן שהנקה הופכת להיות עניין של כמה דקות בודדות, אבל זה מה שהחזיק אותי...) אני לא יודעת אם עניתי לך ממש על השאלות. אני מקווה שלא תביני מההודעה שלי שאני מסיונרית בתחום ההנקה. אני בעד שכל אחת תבחר מה שהכי נוח וטוב לה. בכל אופן, שיהיה בהצלחה.
 
בטח כועסים!

סתם..... מכירה את אמא תרנגולת היכרות מעמיקה ולכן מרשה לעצמי.... העניין היחיד בהרגל שלכם הוא שבקומבנציה הזאת לא מחזיקים הרבה זמן מעמד כי : 1. צריך לקחת בחשבון שבשביל לשאוב לאורך זמן צריך להיות פריק של הנקה, כי זה הרבה יותר מסורבל לעבור את כל התהליך של סטריליזציה+זמן שאיבה לעומת הנקה ישירה. 2. אפשר לבסס הנקה אחת ביום, אבל ההרגל של הילדים לקבל מבקבוק (זרימה מהירה ואכילה ע"פ כמות מדודה ולא ע"פ דרישה) תתבסס והציצי יהיה סתם התאמצות בשבילם ולכן הם עלולים להיות לא מרוצים בזמן הנקה ולדרוש בקבוק אחרי. אין בכל האמור לעיל לשנות את מנהגך - את צריכה ללכת עם האמת שלך ועם הדרך שעושה טוב לכולכם, כי היא הדרך הנכונה. לאב יו.
 

MamaHen

New member
חיזקתן אותי מאוד בתשובותיכן המפורטות, ובכך

שכתבתן שגם השאיבה היא טובה (תמיד יש תחושה פולנית כזו של "אני לא עושה מספיק בשביל הבייביס שלי"), ושיש עוד כמוני שעושות זאת, ושיש כאלה שעושות שילובים אחרים. אני מרגישה הקלה עצומה, שאני בכל זאת עושה משהו כמו שצריך (כי אתן בטח מכירות מניסיונכן את הסביבה "התומכת" של אלו שאין להןתאומים, אך יש להן הרבה עצות). עד כדי כך הגדלתן לעשות, שהיום הנקתי את שניהם בו"ז - והצליח לי!!!
טוב, מקווה שזה לא עניין חד פעמי. חייבת לציין שההפקה של ההנקה עייפה אותי הרבה יותר מאשר השאיבה. נראה לי שבינתיים אלך על שאבות, ואשלב הנקה במקביל של שניהם 1-2 ביום. תודה לכולכן
!
 

ochenta

New member
שמחה לשמוע!

קחי בחשבון, שהנקה בו"ז היא עניין של אימון. אם תשקיעי בזה, תראי שזה הדבר שלוקח הכי פחות זמן ולא תאמיני, אבל אפשר גם להניק שניים וגם לקרוא ספר/לראות טלוויזיה/לכתווב בפורום תוך כדי...
 
מסכימה לגמרי!

כל כך הרבה יותר קל וחסכוני בזמן להניק שניים בו"ז. עניין של אימון, התמדה וסבלנות. ואם יורשה לי להמר, ברגע שתצליחי שוב ושוב להניק את שניהם ותראי כמה זה נוח, פתאום תתעצלי לשאוב.... אבל זה הימור שלי. בואי נדבר בעוד כמה חודשים
 

MamaHen

New member
מבטיחה לעדכן

בינתיים נשמע לי שאתן קוסמות: מניקות ועוד עושות דברים במקביל ---->
 
עכשיו ההנקה היא ממש כיף

רגע אחד שבו אפשר לתפוס אותם לפני שהם נעלמים ברחבי הבית... תענוג אמיתי.
 
למעלה