שאלה ממש חשובה! למבינים בחוק הצבאי

jewbuddy

New member
שאלה ממש חשובה! למבינים בחוק הצבאי

היי המפקד הישיר שלי שפט אותי על תלונה שהוא בעצם נתן לי. הוא זה שהתרגז עלי ואמר לי שיש לי משפט והוא גם זה ששפט אותי. אחרי שאמרו לי שאסור לזה שנותן את התלונה להיות זה ששופט,הלכתי ובדקתי במחשב וראיתי שהתלונה רשומה על הרסר של הבסיס שלי. זה חוקי מה שהוא עשה? מה אני יכול לעשות עם זה?
 

Black Star

New member
חוקי אבל מסריח.

זו שיטה שנוקטים בה לפעמים... אני לא בטוחה שיש מה לעשות נגד זה. מצטערת שאני לא יכולה ממש לעזור (אבל אני אנסה לברר לך). מה היה אופי התלונה? על מה היא הייתה? כי אם זה ענייני משמעת ותקניות, לא נראה לי שיש הרבה מה לעשות. אבל אם זו תלונה בעלת אופי יותר מקצועי, והיא לא עניינו של הרס"ר מלכתחילה, אולי יש עילה לקבילה. אני לא בטוחה...
 

Black Star

New member
פתרון

אם אתה חש שהוא נגדך ופועל באופן מוטה, מותר לך לבקש להישפט בפני קצין שיפוט אחר - גבוה ממנו. (אם אני לא טועה הניסוח המדויק הוא "להישפט בפני מפקדו"). בהצלחה.
 

*

New member
מותר לו...

מותר למפקד שנותן תלונה לחייל לשפוט את אותו החייל, אלא אם כן מדובר בעבירה של התחצפות לאותו מפקד/אלימות כלפיו/או משהו בסגנון. מה שכן, אם אתה לא רוצה להישפט בפניו (כי אתה חושש שהוא לא יהיה אובייקטיבי), מותר לך כמובן לבקש להישפט בפני מפקדו. אם אתה עדיין לא משוכנע, קח את חוק השיפוט הצבאי (ספר קטן ואדום), או את פקודות מטכ"ל הרלוונטיות, ותתחיל לקרוא. ותפסיקו לחשוב שדין משמעתי צריך להתנהל כמו דיון בבית משפט. הוא לא. זה דבר שונה לגמרי.
 

*

New member
רק עכשיו ראיתי...

שכמה הודעות מתחת לזו יש לינק לחוברת קצרה בנושא דין משמעתי. ממליץ לך לקרוא ולהשכיל.
 

Wolverchenus

New member
אני חושב..

שמשפט צבאי צריך להפתח בזה שהשופט שואל את הנשפט אם הוא מוכן להשפט בפניו. יכול להיות שאם הוא לא עשה את זה הוא עבר עבירה בעצמו.
 
למעלה