כמו בטיסה בשבת לרוסיה הוא מוכיח שכגודל הכיפה - גודל הדתיות.
שכויח מוטי, סכמת יפה את הדבריםהאם מותר לאחד שאינו מתאים לתפקיד להיות ראש ממשלה
נו מה כבר אפשר לצפות מאחד דתיכמו בטיסה בשבת לרוסיה הוא מוכיח שכגודל הכיפה - גודל הדתיות.
אם נתניהו נעשה ראש ממשלהעוד שאלה
האם מותר לאחד שאינו מתאים לתפקיד להיות ראש ממשלה
נו מה כבר אפשר לצפות מאחד דתי
שנהיה ראש ממשלה
אם נתניהו נעשה ראש ממשלה
אז מותר לכל אחד
שאלה בלתי רלוונטית. זאת מהטעם הפשוט שהשאלה צריכה להישאל כלפי כל גבר/אשה יהודיים. השאלה אם אותו יהודי כן או לא חובש כיפה, לא מעלה ולא מורידה מהאיסור או ההיתר.שאלה, מותר לגבר עם כיפה נשוי לחבק ולנשק אישה שאינה אשתו?
כן שאלה רלוונטית ביותר ,שאלה בלתי רלוונטית. זאת מהטעם הפשוט שהשאלה צריכה להישאל כלפי כל גבר/אשה יהודיים. השאלה אם אותו יהודי כן או לא חובש כיפה, לא מעלה ולא מורידה מהאיסור או ההיתר.
לא. זאת טעות בהבנת היהדות.כן שאלה רלוונטית ביותר ,
מקל וחומר בן בנו של קל וחומר
כיפה על הראש זאת אמירה שממי שאומר אותה יש ציפיות מסוימות.שאלה בלתי רלוונטית. זאת מהטעם הפשוט שהשאלה צריכה להישאל כלפי כל גבר/אשה יהודיים. השאלה אם אותו יהודי כן או לא חובש כיפה, לא מעלה ולא מורידה מהאיסור או ההיתר.
אכן כך ואפשר לדון אם זה ראוי אם לאו. אבל זה לא משנה את העובדה שמבחינת היהדות, חובה או איסור כלשהן חלות על כל יהודי באשר הוא יהודי, ללא כל קשר לשאלה אם הוא חובש כיפה אם לאו. לכן גם אם אתה צודק בדבריך אלו האחרונים (ולצערי אתה כנראה צודק בזה), השאלה שבכותרת השרשור עדיין מנוסחת באופן שגוי, שכן מבחינת ה"מותר" ו"אסור" בהלכה, אין לחבישת הכיפה או היעדרה כל משמעות.כיפה על הראש זאת אמירה שממי שאומר אותה יש ציפיות מסוימות.
אמר מי שאמר, למה צריך כיפה? כי כשיש לך בקבוק בושם ואתה לא רוצה שהוא יתנדף אתה שם לו פקק למעלה.אכן כך ואפשר לדון אם זה ראוי אם לאו. אבל זה לא משנה את העובדה שמבחינת היהדות, חובה או איסור כלשהן חלות על כל יהודי באשר הוא יהודי, ללא כל קשר לשאלה אם הוא חובש כיפה אם לאו. לכן גם אם אתה צודק בדבריך אלו האחרונים (ולצערי אתה כנראה צודק בזה), השאלה שבכותרת השרשור עדיין מנוסחת באופן שגוי, שכן מבחינת ה"מותר" ו"אסור" בהלכה, אין לחבישת הכיפה או היעדרה כל משמעות.
אמירה חביבה לאוהבי הז'אנר, אך אין לה שום קשר לדברי עליהם התיימרת להגיב.אמר מי שאמר, למה צריך כיפה? כי כשיש לך בקבוק בושם ואתה לא רוצה שהוא יתנדף אתה שם לו פקק למעלה.
הוא צדק, רואים שכאשר הפקק קטן מדי הבושם מתנדף.
יקירי, במצוות חייבים כולם - נכון. אבל ממי שמצהיר על עצמו כצדיק מצפים ליותר, הקב"ה מדקדק עם צדיקים.אמירה חביבה לאוהבי הז'אנר, אך אין לה שום קשר לדברי עליהם התיימרת להגיב.
ועל כן כותרת השרשור שגויה מיסודה.יקירי, במצוות חייבים כולם - נכון.
מי שמצפה צפוי להתאכזב.אבל ממי שמצהיר על עצמו כצדיק מצפים ליותר
אולי, אבל אין לזה כל קשר לעניין.הקב"ה מדקדק עם צדיקים.
מי ששם כיפה מצפים ממנו לדקדק יותר במצוות ולכן כאשר הוא עובר עליהם יש בזה יותר חילול השם. לכן עליו אפשר לשאול את השאלה.ועל כן כותרת השרשור שגויה מיסודה.
מי שמצפה צפוי להתאכזב.
אולי, אבל אין לזה כל קשר לעניין.
יתכן אבל זה לא קשור כהוא זה למה שכתבתי. אפשר בהחלט לדון בסוגיה גם מהכיוון הזה. אבל גם אם תגיע למסקנה שזה המצב וכאמור, זה לא בהכרח שחור-לבן, בוודאי שזה לא משנה כהוא זה את העובדה שכל יהודי באשר הוא כזה מחויב למצוות בין אם הוא חובש כיפה ובין אם לאו, בין אם הוא בוחר לקיים מצוות ובין אם לאו. כלומר השאלה האם ליהודי חובש כיפה מותר או אסור לבצע עבירות, הייתה ונותרה שאלה שגויה.מי ששם כיפה מצפים ממנו לדקדק יותר במצוות ולכן כאשר הוא עובר עליהם יש בזה יותר חילול השם. לכן עליו אפשר לשאול את השאלה.
כאמור, גם אם אזרום עם כל מה שכתבת כאן, זה לא ישנה את השורה התחתונה ביחס לניסוח הקלוקל בכותרת. שם לא שאלת כיצד רואה הציבור את העניין ולא דנת בנושא חילול ה'. שאלת האם לפלוני עם כיפה מותר לבצע עבירה כזאת או אחרת. התשובה הייתה ונותרה, אם זה מותר מותר לו גם עם כיפה ואם זה אסור זה אסור לכל יהודי גם אם אינו חובש כיפה.יש עבירות שחילוני שיעבור עליהם לא יהיה כאן חילול השם כי לא מצפים ממנו להרבה.
יש עבירות שאם דתי יעבור יש בזה חילול השם.
לכן אי אפשר לומר שעל שניהם רובצת אותה חובה בכל דבר. או לפחות לא לראות באותה חומרה את ביצוע העברה.
מתווכח עם המציאות? מצפים מבעל כיפה להיות שקרן כי הוא לא חייב שום דבר ומצווה עליו לגנוב ולשקר במיוחד לגוי לפי ההלכהמי ששם כיפה מצפים ממנו לדקדק יותר במצוות ולכן כאשר הוא עובר עליהם יש בזה יותר חילול השם. לכן עליו אפשר לשאול את השאלה.
יש עבירות שחילוני שיעבור עליהם לא יהיה כאן חילול השם כי לא מצפים ממנו להרבה.
יש עבירות שאם דתי יעבור יש בזה חילול השם.
לכן אי אפשר לומר שעל שניהם רובצת אותה חובה בכל דבר. או לפחות לא לראות באותה חומרה את ביצוע העברה.
איזה סיפורים(אנלוגיות) מאכילים אתכם שתמשיכו ללכת עם החתיכת בד...אמר מי שאמר, למה צריך כיפה? כי כשיש לך בקבוק בושם ואתה לא רוצה שהוא יתנדף אתה שם לו פקק למעלה.
הוא צדק, רואים שכאשר הפקק קטן מדי הבושם מתנדף.
נו ברור שהרי אמרו כבר חכמי המשנהשאלה בלתי רלוונטית. זאת מהטעם הפשוט שהשאלה צריכה להישאל כלפי כל גבר/אשה יהודיים. השאלה אם אותו יהודי כן או לא חובש כיפה, לא מעלה ולא מורידה מהאיסור או ההיתר.
אם ככה מדוע זה מגן כבודו על החוטא עם הכיפה הקטנה?נו ברור שהרי אמרו כבר חכמי המשנה
בל שפתיך בשפתיה אם אין כתובה לה ממך
כלומר בל תתנשקון או תשכבון ירחם השם אלא אם כן התחתנם קודם כדת מויישה וישרואל
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.