שאלה - מהם הפעולות העיקריות שיש

מצב
הנושא נעול.

urielp

New member
שאלה - מהם הפעולות העיקריות שיש

שאלה - מהם הפעולות העיקריות שיש
לנהג הקטר לבצע, מלבד האצה והאטה. אני מתכוון רק לפעולות הקשורות בנהיגה ולא כמו פתיחת וסגירת דלתות / כריזה וכו': שכן: הבנתי שמסילות החילוף מתחלפות ע"י האיתות, אז מה בעצם נותר לנהג?
 
אם אינני טועה, ולפי מה שהבנתי.....

שאלה - מהם הפעולות העיקריות שיש
לנהג הקטר לבצע, מלבד האצה והאטה. אני מתכוון רק לפעולות הקשורות בנהיגה ולא כמו פתיחת וסגירת דלתות / כריזה וכו': שכן: הבנתי שמסילות החילוף מתחלפות ע"י האיתות, אז מה בעצם נותר לנהג?
אם אינני טועה, ולפי מה שהבנתי.....
1) אם נגיד פתאום יש בסמינור רמזור אדום שמסמל עצירה (דבר שלא אמור להיות, אבל מדי פעם גם זה יש), אז לעצור את הרכבת.... 2) ב"כרמלית" בחיפה, אין צורך כלל וכלל בנהג, ואפילו להאט ולהאיץ, המחשב של המערכת עושה הכל לבד, הנהגים קוראים עיתון או ספר בכרמלית.... אבל, בוא נניח, ותתקע התחתית, הנוסעים צריכים גורם מוסמך שידע מה לעשות במקרה כזה, אותו דבר ברכבת ישראל....
 

urielp

New member
הבנתי - הנהג רק מאט ומאיץ..., אז

אם אינני טועה, ולפי מה שהבנתי.....
1) אם נגיד פתאום יש בסמינור רמזור אדום שמסמל עצירה (דבר שלא אמור להיות, אבל מדי פעם גם זה יש), אז לעצור את הרכבת.... 2) ב"כרמלית" בחיפה, אין צורך כלל וכלל בנהג, ואפילו להאט ולהאיץ, המחשב של המערכת עושה הכל לבד, הנהגים קוראים עיתון או ספר בכרמלית.... אבל, בוא נניח, ותתקע התחתית, הנוסעים צריכים גורם מוסמך שידע מה לעשות במקרה כזה, אותו דבר ברכבת ישראל....
הבנתי - הנהג רק מאט ומאיץ..., אז
איך הקשר בין הרכבת ומרכז הבקרה? האם יש איזשהו GPS ברכבת המוסר למרכז הבקרה את מיקום הרכבת בכל רגע ורגע, או טנט אחר? איפה נמצא מרכז הבקרה של רכבת ישראל? האם זה לכל איזור או כלל ארצי?
 
בקרת הרכבות

הבנתי - הנהג רק מאט ומאיץ..., אז
איך הקשר בין הרכבת ומרכז הבקרה? האם יש איזשהו GPS ברכבת המוסר למרכז הבקרה את מיקום הרכבת בכל רגע ורגע, או טנט אחר? איפה נמצא מרכז הבקרה של רכבת ישראל? האם זה לכל איזור או כלל ארצי?
בקרת הרכבות
אין עדיין ברכבת ישראל מערכת אוטומטית המוסרת למרכזי הבקרה מיקום מדויק של הרכבת, למרות שמערכות כאלו (המתבססות בד"כ על GPS ותקשורת סלולארית באמצעות פיתוח של GSM המכונה GSM-R) נמצאות בפיתוח ברחבי העולם מזה מספר שנים (חפשו באינטרנט את השם הכי בולט - ERTMS / ECTS). למעשה, החיווי על מיקום הרכבות (גם לצרכי מפגשי כביש מסילה, דרך אגב) נעשה כיום בעיקר על ידי סופרי צירים ומעגלי מסילה המחווים את מצבם של קטעי מסילה כ-'תפוסים' או 'פנויים'. סופרי צירים 'מרגישים' כל ציר שעובר עליהם ומותקנים בשני קצוות הקטעים. כאשר נכנסת רכבת לקטע הוא מופיע במרכז הבקרה כ-'תפוס' ונשאר כך עד שסופר הצירים בצידו השני של הקטע ספר את אותו המספר של צירים שעברו על חברו בתחילת הקטע. מעגל מסילה מנצל את המוליכות של גלגלי המתכת של הרכבת - שני הפסים מחוברים למקור חשמל, והרכבת העוברת עליהם סוגרת מעגל ובכך מפעילה את החיווי על תפיסת הקו. למיטב ידיעתי, אין לרכבת ישראל מתקן המותקן לפני מפגשים עם כבישים שמסוגל לחוש את מהירותה ומשקלה של רכבת עוברת ולהפעיל בתיאום את המחסומים. מקובל בעולם שהמחסומים מופעלים על-ידי חיישן כללי (מונה צירים, מעגל חשמלי וכיו"ב) שמוצב במרחק מה מהמחסום. השיהוי בין מעבר הרכבת על החיישן לזמן שבו הפעמונים מתחילים לצלצל הוא בד"כ קבוע ונקבע בערך כממוצע של מהירויות הרכבות העוברות באיזור (מה שאומר שרכבת משא שעוברת בקו שנושא בעיקר רכבות נוסעים תגרום להרבה כעס בקרב הנהגים שיצטרכו לחכות זמן רב מהרגיל בגלל שהיא נוסעת הרבה יותר לאט מהממוצע). אין זה אומר שאין שיטות אחרות, וכמובן שבעבר הדברים היו אחרת, אבל זו תמונת המצב בגדול כיום. לגבי מרכזי בקרה - כיום רכבת ישראל עוברת בהדרגה לאיתות ממוחשב, שהוא פיתוח מתקדם יותר של האיתות האלקטרוני הקיים כיום (הסבר יותר מפורט בהזדמנות). המעבר הזה מאפשר כל מיני דברים חדשים (וטובים?) כמו ריכוז מרכזי הבקרה למרכזים גדולים יותר ובאופן תיאורטי גם התאמת זמן השיהוי לפני מפגשי כביש לסוג הרכבת (המחשבים יודעים איזו רכבת נמצאת בכל קטע מסילה). המרכז הראשון מסוג זה שפועל בארץ נמצא בלוד ושולט כיום על המסילות בין כפר סבא לכניסה הצפונית לבאר שבע, כולל האיילון. בעתיד מתוכנן מרכז כלל ארצי שישלוט מתחנת חוף הכרמל על כלל הקווים בארץ. בינתיים נשלטים שאר הקווים על-ידי תאי איתות אלקטרוני במגוון מקומות כמו חיפה מרכז, לדוגמה.
 

david80

Member
לגבי הכרמלית...

בקרת הרכבות
אין עדיין ברכבת ישראל מערכת אוטומטית המוסרת למרכזי הבקרה מיקום מדויק של הרכבת, למרות שמערכות כאלו (המתבססות בד"כ על GPS ותקשורת סלולארית באמצעות פיתוח של GSM המכונה GSM-R) נמצאות בפיתוח ברחבי העולם מזה מספר שנים (חפשו באינטרנט את השם הכי בולט - ERTMS / ECTS). למעשה, החיווי על מיקום הרכבות (גם לצרכי מפגשי כביש מסילה, דרך אגב) נעשה כיום בעיקר על ידי סופרי צירים ומעגלי מסילה המחווים את מצבם של קטעי מסילה כ-'תפוסים' או 'פנויים'. סופרי צירים 'מרגישים' כל ציר שעובר עליהם ומותקנים בשני קצוות הקטעים. כאשר נכנסת רכבת לקטע הוא מופיע במרכז הבקרה כ-'תפוס' ונשאר כך עד שסופר הצירים בצידו השני של הקטע ספר את אותו המספר של צירים שעברו על חברו בתחילת הקטע. מעגל מסילה מנצל את המוליכות של גלגלי המתכת של הרכבת - שני הפסים מחוברים למקור חשמל, והרכבת העוברת עליהם סוגרת מעגל ובכך מפעילה את החיווי על תפיסת הקו. למיטב ידיעתי, אין לרכבת ישראל מתקן המותקן לפני מפגשים עם כבישים שמסוגל לחוש את מהירותה ומשקלה של רכבת עוברת ולהפעיל בתיאום את המחסומים. מקובל בעולם שהמחסומים מופעלים על-ידי חיישן כללי (מונה צירים, מעגל חשמלי וכיו"ב) שמוצב במרחק מה מהמחסום. השיהוי בין מעבר הרכבת על החיישן לזמן שבו הפעמונים מתחילים לצלצל הוא בד"כ קבוע ונקבע בערך כממוצע של מהירויות הרכבות העוברות באיזור (מה שאומר שרכבת משא שעוברת בקו שנושא בעיקר רכבות נוסעים תגרום להרבה כעס בקרב הנהגים שיצטרכו לחכות זמן רב מהרגיל בגלל שהיא נוסעת הרבה יותר לאט מהממוצע). אין זה אומר שאין שיטות אחרות, וכמובן שבעבר הדברים היו אחרת, אבל זו תמונת המצב בגדול כיום. לגבי מרכזי בקרה - כיום רכבת ישראל עוברת בהדרגה לאיתות ממוחשב, שהוא פיתוח מתקדם יותר של האיתות האלקטרוני הקיים כיום (הסבר יותר מפורט בהזדמנות). המעבר הזה מאפשר כל מיני דברים חדשים (וטובים?) כמו ריכוז מרכזי הבקרה למרכזים גדולים יותר ובאופן תיאורטי גם התאמת זמן השיהוי לפני מפגשי כביש לסוג הרכבת (המחשבים יודעים איזו רכבת נמצאת בכל קטע מסילה). המרכז הראשון מסוג זה שפועל בארץ נמצא בלוד ושולט כיום על המסילות בין כפר סבא לכניסה הצפונית לבאר שבע, כולל האיילון. בעתיד מתוכנן מרכז כלל ארצי שישלוט מתחנת חוף הכרמל על כלל הקווים בארץ. בינתיים נשלטים שאר הקווים על-ידי תאי איתות אלקטרוני במגוון מקומות כמו חיפה מרכז, לדוגמה.
לגבי הכרמלית...
עד כמה שזכור לי, על שני הנהגים של שתי הרכבות, לאשר את סגירת הדלתות והמשך הנסיעה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה