שאלה מהותית הדרגתיות בניתוחי אשכים?

שאלה מהותית הדרגתיות בניתוחי אשכים?

שלום לכולם.
אנחנו מאובחנים באיזוספרמיה בתחילת דרכנו (אין תאי זרע בדגימות, fsh 18.5, קריוטיפ וכרומוזום y תקין, אשכים מעט קטנים מהנורמה) . עד כה היינו בחיפוש אצל ברטוב שלצערנו לא מצא זרעים. כעת בן זוגי שאובחן באיזוספרמיה, מקבל טיפול בדיקור על ידי ד"ר סיטרמן ובמקביל טיפול ברפואה משלימה על ידי אייל פוליטי לעידוד ייצור זרע.
לאחרונה ייעצו לנו שבמידה והטיפולים הללו לא ייסייעו למציאת זרע בשפיכה שכדאי לנו להתחיל את הניתוחים באופן הדרגתי. כך לדוגמא להתחיל במסה, להמשיך בטסה ומשם אם לא ימצא למיקור טסה. האם זו המלצה טובה או שמא במצב של איזוספרמיה שבו אנחנו נמצאים כדאי מלכתחילה לעבור למיקרו טסה? עד עכשיו החזקנו בדעה הזאת אבל אנחנו מנסים להבין מה יהיה נכון עבורנו. אשמח לחוות דעתכם. תודה!
 
אף אחד לא יודע?


 
לפני ניתוח אשכים

שלום ומתנצל על העיכוב במתן התשובה.
ראשית, לפני שמדברים על ניתוח, כדאי לבדוק האם הטיפולים האלטרנטיביים אגן עזרו. לפיכך, כדאי לבצע חיפוש נוסף בתום הטיפולים. עם זאת, כדאי לבצע את החיפוש במעבדה שמסוגלת להקפיא תאי זרע בודדים, על מנת לאפשר יצירת גיבוי ליום השאיבה במידה וימצאו תאים. כיום יש בארץ מעבדה אחת כזאת - MFC (גילוי נאות - מדובר במעבדה בניהולי). במידה ולא ימצאו תאים, לרוב תופנו ל-tese או ל-micro-tese, בכפוף להמלצת רופא אורולוג. Mesa לא רלוונטי במקרה שלכם, כיוון שהשיטה משמשת להפקת זרע מיתרת האשך במקרים של אזוספרמיה חסימתית.
בהצלחה!
 
תודה! עוד שאלה קטנה ברשותך תודה רבה!

תודה רבה על המענה! כמובן שנעשה בדיקה בmfc אנחנו מקווים שלא נצטרך להגיע לשלב בניתוח.. ובכל זאת,
אני אשמח אם תוכל לחדד עבורנו מהן בדיוק הקריטריונים השונים לבחירה בין טזה למיקרו טזה? האם יש סיטואציות בהם זה עדיף על זה או שמא תמיד המיקרו עדיפה?
נשמח מאוד למידע, לצערנו הוא מאוד חסר לנו על מנת לקבל החלטה
 
קריטריונים ל-TESE לעומת micro-TESE

עקרונית, הקריטריון הראשי הוא המצאותה של אזוספרמיה לא חסימתית. ברוב המקרים, ניתוח ברירת המחדל הוא TESE וזה נובע בעיקר מעלותו הגבוהה של ה-micro-TESE למטופל, על אף שלא מעט מחקרים מראים על יתרון השיטה. אם בניתוח הרגיל לא יימצאו תאי זרע, בהחלט ייתכן שהרופא ימליץ על הניתוח היקר יותר.
 
למעלה