שאלה מהותית ביותר: מה החוקים שלכם

Mנטה

New member
שאלה מהותית ביותר: מה החוקים שלכם

ב"דוקים" ? (יש די הרבה אפשרויות, אז איך מתחילים, איך ממשיכים, מי מנצח, איך צוברים נקודות, שפכו
)
 
חוקי חיפה והקריות

[סוף סוף דיון בענייני תרבות עברית] לכל דוק יש ערך, כאשר השחור הוא היקר ביותר מתחילים בלהחזיק את כל הדוקים בחבילה אגודה ומאונכת ואז עוזבים ונותנים להם להתפזר, את הדוק הראשון צריך להוציא בידיים ואת הבאים בתור ניתן להוציא בעזרת אלה שכבר הוצאו, כאשר הוצאת דוק קבילה רק אם לא הוזז אף דוק אחר. ברגע שזז דוק אחר התור נפסק, סופרים נקודות (סיכום נקודות הדוקים שהוצאו) ועוברים אל הבא בתור.
 
בדיוק השבוע שיחקנו דוקים אצל

חברים אחרי שלא שיחקתי דוקים מאז שהילד שלי היה קטן אחרי הדוקים עברנו לחמש אבנים החברים די מהר נשבר להם מהדוקים מה גם שחלק מהדוקים היו קצת עקומים אני מצאתי שדוקים זה דבר מרגיע מאין כמותו
 

ס ק א ל י

New member
חוקי תל אביב רבתי

את השחור צריך להוציא אחרון; אצלנו את כל הדוקים מוציאים בעזרת הידיים, אפשר להיעזר בדוק אחר אם רוצים; הטכניקה היא כמובן ללחוץ בצד אחד של הדוק, כך שהצד השני מתרומם מעדנות, ואז תופסים בו; החוק הוא שברגע שהזזת דוק אחד אתה מאבד את התור (ואת הדוק); לכל הדוקים היה אותו הערך; וזה מה שאני זוכרת, בערך.
 

אטיוד5

Active member
ברמת בגדד ...

לא הסתבכו כמו בחיפה. חשבון זה לאינטליגנטים. ברמת בגדד לא ספרו שום-כלום. לא היו דוקים שווים יותר ושווים פחות. כולם נולדו שווים ברמת בגדד. ובטח שלא היתה אפליה ולא היה חשבון לפי צבע. גזענות זה רק אצל החיפנים הסוציאליסטים. בהתחלה אותם כללים כמו אצל אבא חושי - עורמים, מפילים, מתחילים ביד, ממשיכים עם הדוקים. מי שמושך דוק ומזיז תוך כדי כך דוק אחר - הלך לו התור לבא אחריו. מנצח זה שמוציא את הדוק האחרון. ובעצם, במשחק הזה בכלל לא משנה בכלל מי מנצח. הכיף הגדול זה להתעלק על מי שמזיז דוקים.
 

shellyland

New member
בירושלים, כמו בירושלים

כולם שווים אותו דבר, אבל השחור שווה יותר.
 
באשקלון...

(אלון מגלה את מקורותיו
) את החבילה מסדרים ככה שככל שהדוק שווה יותר הוא נמצא יותר קרוב לאמצע (השחור כמובן באמצע) מפילים את הדוקים ומתחילים לאסוף עם היידים. לא זכור לי חוק שאוסר ליהעזר בדוקים אחרים, אז במסגרת כל מה שלא אסור - מותר... מי שהגיע לשחור ניצח. את המקומות הבאים קובעים על-פי הניקוד שתלוי בצבע הדוקים ובמספרם כמובן. אה כן, והחוק הבסיסי הוא כמובן שמי שהזיז דוק מלבד זה שהוא התכוון להוציא נפסל והתור עובר הלאה.
 

shellyland

New member
מסדרים את השחור באמצע

כי כך יש סיכוי טוב שהוא יפול מעל כל הערימה ויהיה קל יותר להוציא אותו.
 

Mנטה

New member
חידוד השאלה: כאשר אחד המשתתפים

נפסל, והתור עובר הלאה - זורקים מחדש את הדוקים או ממשיכים על אותה הזריקה ?
 

אטיוד5

Active member
ממשיכים

משתדלים להחזיר את המצב לקדמותו - כלומר, אל המצב לפני ההזזה. כמובן שפה מתחילים חוקי הג'ונגל לתפוס, כל דאלים אשה, כן היה ככה, לא היה ככה, זה היה פה, לא, זה היה שם, שקרן, שקרנית, ובסוף יוצא שלא ממשיכים אלא הולכים לשחק בחמש אבנים. ועדיף בשבע. שם החוקים יותר ברורים.
 

nutmeg

New member
החוקים בטבעון

היו שזורקים את הדוקים כמו שטל אמר. כל דוק נקודה, אבל ידענו איכשהוא שהשחור יותר עדיף (יותר נקודות, לא זוכרת כמה), ואפשר היה להוציא אותו בכל עת במשחק. אם בתהליך ההסרה נפסלים - הבא בתור מתחיל מהתחלה.
 

nutmeg

New member
עכשיו סקרנת אותי

הלכתי לרשת ומצאתי שני סטים של חוקים. האחד תחת Mikado, השני תחת Pick Up Sticks. Mikado הם דוקים מעץ המסומנים בפסים שם הכחול יותר 'שווה' - להלן החוקים: (אין לי כוח לתרגם)
A test of the player's skill at removing sticks from a pile, one at a time and without disturbing any of its neighbors. Each player takes it in turns to pick up a specified colour stick. The blue stick, or Mikado, is the most important one and may be used to help pick up the other sticks, once the player has at least one stick of all the other colours. If any other stick is moved in this process, the player will lose their turn. The remaining players continue to pick up sticks until none remain. The player who manages to pick up a red stick, an orange stick, a green stick and a yellow/black stick in this order, has the right to double their respective points. Any player who commits one of the following will lose their turn and will not be able to count points: Picks up the Mikado without having at least one stick of each colour. Uses a stick that is not the Mikado to move or pick up a stick. For any number of players - this set includes a solid Beech turned tube, sanded & lacquered, the traditional number of 41 Beech wooden sticks with Coloured bands signifying each type & a set of rules. For those who have played before an excellent quality version to be treasured and handed down as a heirloom. If you haven't an excellent first choice.​
השני מפלסטיק - יש שחור אבל הוא משמש כ'כלי' לסילוק היתר כשלכל צבע יש ניקוד ומטרת המשחק היא להגיע ל-500 נקודות ראשון
Object of the Game: To accumulate 500 points. Game Play: A player should hold all the sticks (except for the Black Color Stick) upright with a hand on the table. Open the hand quickly, so that the sticks scatter on the table. The Black color stick is to be used as a tool In picking up the other sticks. The first player picks up sticks one at a time, until he causes any other stick to move besides the one he is attempting to pick up. Players should keep track of the score by using the scoring chart as shown below. Scoring Chart: Blue Sticks – 50 Points Green Sticks - 40 Points Red Sticks - 25 Points Yellow Sticks - 10 Points​
לומדים משהו חדש יום יום, אני אומרת לכם!
 
למעלה