שאלה לתת-פורום ארה"ב

שאלה לתת-פורום ארה"ב

עוד שבועיים אני טס לארה"ב, וחלק נכבד מהזמן אהיה בפלורידה (כמעט עבודה- כנס מדעי). חשבתי לנסות קצת cave diving, ואם אני זוכר נכון אבי וליאור צללו שם. אני אשמח לקרוא מיודע דבר הפניות למידע על איפה מי מה כמה למה וכו' הומר
 

ilanbt

New member
ליאור באילת לא מחובר לרשת

ולגבי אבי אין לי מושג.
 

אבי ע

New member
תשובה חלקית ../images/Emo39.gif

לדעתי אצל ליאור כל הקישורים זמינים - אם לא, אז מחר מחרתיים אחפש לך. לעצם העניין מומלץ מאד לצלול עם הסירנות בקריסטל ריבר (עכשיו לקראת סוף העונה), ואכן למערות. כל האתרים הנ"ל מרוכזים בצפון פלורידה, אם הכנס שלכם במיאמי זה לא מאד קרוב אבל אפשרי. מיקבץ המערות כולל את המערה הכחולה (Blue Grotto), מאורת השטן (Devil's Den) - לא חיוני, וג'יני ספרינגס ששווה מאד. הצלילה בכל אתר לא זולה (קרוב ל-30 דולר אם אני זוכר נכון). כדאי לשכור מיכל (וציוד, אם אינך לוקח) היכן שאתה גר, ורק למלא במידת הצורך אתרים (אלה צלילות שלא צורכות הרבה אויר, בוהחלט ניתן לעשות יותר מאתר אחד על אותו מיכל). בתמונה - ג'יני ספרינגס מלמטה (מעיין השטן שם).
 
הי אבי !

תודה על התשובות ! יש משהו בסיסי שאני לא מבין: מותר לי להגיע למקום, לשכור ציוד, ופשוט צלול ? בלי הכנה, הדרכה (בן זוג ?). לצערי אין לי בן זוג לצלילות (אשתי לצערי לא צוללת), אז נראה לי שבכל מקרה אני צריך להתארגן דרך מועדון או משהו כזה. אני גם לא לוקח איתי ציוד למעט מסכה וציוד צילום, כיוון שלא נראה לי שאני יוכל לצלול יותר מיום אחד (אלא אם אני רוצה לישון לבד...) למזלי הכנס שלי הוא בטמפה, מרכז פלורידה ככה שאני נגיש לאזור הצפוני. שמתי באמת עין על ג'ני ספרינגס, אבל אני עדיין מחפש עוד מידע ברשת. הומר
 

אבי ע

New member
ובכן... ../images/Emo39.gif

טמפה היא אכן בסיס טוב. אם אתה לבד, הטוב ביותר הוא להצטרף במקום לצוללים, או באמת לנסות לתאם מראש אם ניתן. לא רעיון טוב, ואני חושב שגם לא מרשים, לצלול לבד. אשר לציוד, כדאי להביא בכל זאת פנס טוב אם יש לך, וכפפות שלרוב לא ניתן לשכור. אם אין לך ציוד, על אחת כמה שעדיף לשכור בטמפה. מבחינת הכנה האתרים הללו דוקא מאורגנים היטב, הם גם לא רוצים תאונות. בכל אתר אתה מקבל תדריך מפורט, וברובם (או כולם) יש גם סרט הדרכה שמציג לך את האתר ואשר חובה לצפות בו. הצלילות עצמן אינן ממש צלילות מערות, לכך הרי צריך הסמכה מיוחדת, אלא מה שנקרא צלילות CAVERN, כשכל הזמן אתה רואה את האור בקצה המנהרה... בכל זאת תשקול לפתוח את היום עם פרות הים בקריסטל ריבר בשש בבוקר, ואז להמשיך לאתרי המעיינות.
 

liorl

New member
תעשה חיים...

טמפה היא אכן בסיס מעולה ליציאה צפונה. לכל האתרים האלה יש אתר באינטרנט עם הסברים די מפורטים בד"כ בקשר לצורת הצלילה במקום. בג'יני אתה יכול לצלול לבד אבל לא בבלו גרוטו ולא בדוויל'ס דן. קל יחסית למצוא פרטנרים באתרי הצלילה ובסופי שבוע על אחת כמה וכמה. כדאי להגיע כמה שיותר מוקדם בבוקר (במיוחד בסוף שבוע) לפני שקבוצות גדולות או קורסיסטים משתלטים על האתר ואז יותר מדי SILT מורחף במים ומאבדים ראות. תשלח לי מסר פרטי עם מספר טלפון ואני אחזור עליך אם אתה צריך פרטים נוספים (מעבר למה שפורסם כאן בעבר - תחפש מסרים של אבי ושלי מנובמבר אם אני לא טועה)
 
למעלה