שאלה לתשובתכן אודה

שאלה לתשובתכן אודה

היי יובל שלי בת כ-8 חודשים. והיא ניזונה מחלב שאוב וממוצקים. בשבוע וחצי האחרונים היא כמעט ואינה מוכנה לאכול מבקבוק למעט אולי בבוקר לאחר שנת הלילה. כול פעם שמקרבים אליה בקבוק היא מעווה את הפנים ודוחפת אותו ממנה . אציין שמוצקים מכפית היא אוכלת רק עם הבקבוק נראה שיש לה בעיה. עוד אומר שיש לה כבר שתי שיניים תחתונות והרופאה אמרה שהחניכיים העליונות נפוחות מאוד כלומר עוד שיניים בדרך. האם ייתכן שהיא אינה רוצה בקבוק בגלל השיניים? הגענו למצב שאנו מאכילים אותה עם מזרק האם דרך זו בריאה? ושאלה אחרונה איזו כמות חלב ליום צריך תינוק שאוכל 2 ארוחות מוצקים ביום של כ-180 cc כול ארוחה ? תודה אמאשל יובלי
 
תפסיקי להאכיל אותה עם מזרק

את לא רוצה שהיא תפתח תסביכים לאוכל. 180 גרם לשתי ארוחות זה יפה - זה ממש 2 מנות שלמות, את צריכה יותר מלהיות מרוצה מזה. אני הייתי לאור גילה מנסה להוסיף עוד ארוחה אחת כזו עם כפית אחרי הצהריים שיהיה 3. ולגבי כמות חלב לא יודעת אבל כמות נוזלים אם אני לא טועה זה צריך להיות בסביבות 400 CC (וגם זה רק ממה שאני זוכרת בקושי מהרופאה שלנו). אם הילדה אינה רוצה בקבוק תאמיני לי שהיא יודעת טוב מה טוב בשבילה כרגע ולא הייתי לוחצת עליה לאכול עם מזרק כדי לא לקלקל לה את התהליך של התרגלות לאוכל. הייתי מנסה גם להוסיף בין הארוחות אוכל שהיא תוכל לאכול עם האצבעות: תפוחי אדמה, גזר, ביסקווטים ואפילו את הקשה של הלחם. (זה רק יעשה לה טוב לשיניים שיוצאות ולחיכוך ולהרגעה של החניכיים). בתאבון!
 

אמאורית

New member
יציאת שיניים זו סיבה שהרבה ילדים

מפסיקים לאכול מבקבוק בגללה, (זמנית בדר"כ). מאוד כואב להם והיניקה מהבקבוק מקשה עליהם. הפטמות של הבי פרי יותר רכות ונעימות מאשר אלו של האוונט, אם את לא משתמשת בהם, אולי תנסי להחליף ותראי אם יותר קל לה איתם. בנוסף בהחלט הייתי נותנת לה יותר אוכל מרוסק, פירות וירקות כדי שלא תהיה רעבה, ולחכות עד שיצאו השיניים. בקשר לכמות - זה נורא אינדבידואלי, מה שחשוב הוא - שהיא עולה במשקל ומתפתחת, כל עוד היא עושה את זה, אז אל תחפשי כמויות מדוייקות להאכלה. כל ילד אוכל אחרת. מה שכן בתקופות שהם מוציאים שיניים או כשהם חולים, צריך לקחת את זה בחשבון ולא להיבהל אם הם לא אוכלים הרבה, העיקר שהם שותים.
 

Kalla

New member
אין מה להילחץ.

בתי הקטנה זנחה את הבקבוק סופית בגיל 7 חודשים ומאז אוכלת רק מוצקים ומתפתחת נהדר. אולי זה זמני ואולי זה כבר לקראת הסוף של הבקבוק - בשני המקרים זה ממש בסדר.
 
מגיל 7 חודשים היא אכלה מוצקים בתוספ

ת דיסה סמיכה בכפית? כי בגיל זה הם עדיין זקוקים לדי הרבה חלב לא? לכן כול כך מלחיץ אותי שהיא אינה מקבלת כמות חלב מספקת ויחד עימה את כול הוויטמינים והדברים שיש בחלב ושדרושים לתינוק בגילה. הבעיה עם דיסות היא שבשל חלב האם אינן נעשות סמיכות ולכן קשה לי לתת אותן עם כפית .
 

Kalla

New member
הכנתי לה דייסה סמיכה בצלחת

עם חצי מים וחצי חלב רגיל. בגיל הזה היא אכלה כבר את כל אבות המזון בצורת מוצקים ולא ראיתי כל צורך לתת לה תמ"ל. הילדה פשוט פרחה.
 

Kalla

New member
אגב, אצלי הגמילה מבקבוק

התחילה כך: מאז שהחלנו עם מוצקים, קצת לפני גיל חצי שנה, היא הורידה כמויות בהדרגה. תחילה עברה לפעמיים ביום, וכל פעם במנות קטנות יותר. אחר כך ויתרה לגמרי על הבקבוק שלפני השינה והשאירה רק את הבוקר. אחר כך גם מבקבוק הבוקר התחילה לקחת לגימות בודדות בלבד, עד שפשוט סירבה לגמרי.
 
לדעתי התחליף חשוב מאד בשלב הזה

נסי להכין לקראת הערב דיסה עם תחליף חלב ולתת לה בכפית- כך היא תקבל חיזוק של התחליף חלב + ויטמינים נוספים שיש בדיסות - יש מבחר גדול לגיל הזה. בהצלחה
 
למעלה