שאלה לרן ולכולם - מטבע ריק

  • פותח הנושא pelly
  • פורסם בתאריך

pelly

New member
שאלה לרן ולכולם - מטבע ריק

יש לי תבנית של מטבע ריק, ישראל. איך אני קובע מאיזה מטבע הוא הגיע? ראיתי באתר שלך שאתה מחלק לסדרות לפי מה? תודה פלי
 

coincollector

New member
תשובה

קודם כל, ברור שמדובר בניחוש, ושלא תמיד אפשר לדעת. מה שאני עושה, אני בודק את הקוטר שלו, הצבע שלו, והכי חשוב - את המשקל שלו. יש לי משקל קטן מדויק מאוד שיכול למדוד עד ל 0.01 גרם (מאית גרם). אז אני מחפש בקטלוג או באוסף מטבע "אמיתי" שמתאים בדיוק בצבע, בגודל ובמשקל. אם יש התאמה, אני מניח שזה אסימון של המטבע הזה. אגב, אסימונים ריקים הם דבר שיחסית קל לזייף (בטח יותר בקלות ממטבע מוטבע).
 

python 4

New member
יש לך משקל חצי אנליטי.

משקל אנליטי מלא יכול לשקול עד ל- 0.001 (אלפית הגרם, או מיקרוגרם). יש לנו כזה במעבדה. רוצה?
 
רן, היזהר.

משקל המסוגל למדוד בדיוק שכזה מיוחס על ידי משטרת ישראל, כמעט באופן אוטומטי, לסוחרי סמים. אם יתפשו אותך איתו, הלך עליך...
 

doroni10

New member
../images/Emo13.gif ומה אני אמור להגיד?

אצלנו במעבדה דיוק עד 6 ספרות אחרי הנקודה... בבית יש לי מאזנים דיגיטליות בדיוק של גרם אחד בלבד- מספיק לצרכי בישול
דורון,
 
היה מדהים.

עסקים היו מוצלחים. אמסטרדם נהדרת. מזג אויר לפי הזמנה. אפילו היה אינטרנט במלון, אבל, במחשב שאין בו עברית, לא ניתן להכנס לפורום אם הניק שלך בעברית. לכתוב הודעות - כן, אבל להכנס, לא. עקבתי אחריכם מרחוק, ולא הצלחתי למצוא את הסיכום השבועי. איפה הוא? יש שלל (או יותר נכון - נשלל) לרון, המון, אבל המון כרטיסים לגלעד - כולל אחד מאבו-דאבי. הייתי בתערוכה מקצועית בנושאי חניה, והתערוכה עצמה לא עניינה אותי. הייתי תקוע שם שבע שעות, אז הלכתי מדוכן לדוכן ואספתי כרטיסים. יש לי פורפרה גדולה מעץ לרחל (משוק הפשפשים בווטרלופליין), שתי קופסאות גפרורים לעדי (מהמלון), והמון שוקולד (חמץ...) לבנים ולי. זהו! חג שמח לכולם!!
 

rachelea

New member
../images/Emo51.gif לאבי הפורום שחזר מהניכר

ואתם עוד ניסיתם לשכנעני להחליף את הניק שלי....לעברית.... למה לא ניסית להתחבר כמצטרף חדש לפורום? יכולת למתוח אותנו. ועוד איך למתוח, ב-1 באפריל. חן-חן בעבור הפורפרה משוק הפשפשים. לא כתבתי זאת לפני נסיעתך, אך מזה מספר שנים אני מדברת על נסיעה לאמסטרדם בפרט והולנד בכלל. בינתיים, כל יוצא לי, אני נוסעת למקומות שונים בחו"ל אך לבסוף אממש הנסיעה הזאת. לסביבונים במדינות הדוברות גרמנית (או נגזריה) השפעה על סביבוני חנוכה שלנו. מאחר ואינני ששה לדרוך על אדמת הגרמנים ומאחר וידוע לי שבהולנד יש הרבה סביבונים בתוכניתי לנסוע מתישהו למדינה זו (ביקרתי בה פעמיים בתקופת טרום תחביבי וביקורים אלה לא נחשבים בעיני). שמחה לקרוא כי הנסיעה היתה מוצלחת. כאילו שנסיעה באביב לכל מקום שהוא בחו"ל יכולה שלא להיות כזו. ראית את שלל הפרחים הפורחים בשוק הפרחים?
 
חשבתי אחלה, והיה אחלה.

עכשיו תחילת האביב בהולנד, והפריחה לא משימה עדיין. מצד שני, יצא לי לחזות במשהו מדהים לא פחות: עכשיו עונת הקינון של הברבורים, ובנסיעה ברכבת הזדמן לי לראות אינספור ברבורים, שטים בתעלות ומקננים לצידיהן. פשוט מדהים. הפורפרה נראית חדשה דנדשה, למרות מקורה בשוק הפשפשים. ואגב, הוא קטן ופחות מרשים מזה שלנו ביפו. שוק הבולים של שבת באמסטרדם לא התקיים, בגלל מזג האויר. לא ניסיתי להכנס תחת ניק חדש, כי נראה היה לי שאתם מסתדרים מצויין גם ככה. פרט, כמובן, לסיכום השבועי שלא ראיתי, ואני עדיין מחפש. האם זה אומר שאני מוריד לו עכשיו במשכורת? מצד שני, מבצע המאמרים צריך לזכות אותו במשהו... נו טוב, נראה כבר מה לעשות.
 
אותו?! כאילו דה!

אני יושבת וכותבת וטורחת, והוא זוכה בהעלאה במשכורת, רק בגלל שהוא מכריח חברים חדשים לכתוב מאמרים, כתנאי לקבלתם? שערוריה! אני דורשת העלאה במשכורת, או שאפרוץ בשביתה איטלקית (שמשמעה העלאת תמונה מתוך ספרון גלויות "חתולים בעבודה", שמצאתי בעת סידור הבית לפסח. אין כמו חתולים להבנה בשביתות).
 
צודקת מאה אחוז!

אני מיד מכריז על העלאת משכורתך ב-300%! ובתור בונוס, אני גם נותן לך פטור מתשלום דמי ההשתתפות בפורום לארבעה חודשים! ואם שביתה, אפשר לבקש שתהיה הולנדית?...
 

JAMES DEAN

New member
ברוך השב אלינו מהגולה ../images/Emo140.gif

ותודה רבה על הכרטיסים.
 

נויקה

New member
רחל

אני שמעתי שיש מבצע חדש כזה, שאם לוקחים את הילדים של החברות של אותו הנוסע לחו"ל, אז הנוסע מקבל מזודה חינם. שוה לך, לא? (ושלא יגידו שאני לא תחמנית) חג שמח לך ומשפחתך! (גם מאמא) נעה נ.ב: אמא מוסרת שאם את עדיין רוצה לבוא למחנה, אז צרי איתה קשר.
 
לא קראת את האותיות הקטנות...

זה מבצע של טיולי השטיח המתעופף, והפרטים הם כאלו: מי שלוקח בת של חברים לטיול בחו"ל, והיא מספיק נחמדה וטובת מראה, יכול למכור אותה לשייך עשיר מאום אל שמבי בתמורה למזוודה חדשה, והנחה של 10 ש"ח על הטיול. אגב, אני נוסע איתם מיד אחרי החג לטיול, רוצה לבוא איתי? המזוודה הרגילה שלי התלכלכה קצת באמסטרדם, ולא תזיק לי אחת חדשה.
 

rachelea

New member
נויקה!!! מה זה? חובבת שייחים?

איפה הפמיניזם? ככה מוכנה שימכרו אותך לשייח?
 
חה חה חה רוצה לחיות בהרמון

שיבוא התור שלך יבואו הנערות להכין אותך לאדון השייח
איזה עולמות חשוכים לא להאמין
 

נויקה

New member
טוב

אם אתם מציגים את זה ככה, אזס אולי אני אוותר על שטיחים וזהב, וארמונות, משרתים, אנשים שינפנפו עלי עם נוצות טווס כאלו, כמו בסרטים. אם אתם מתעקשים... כל עוד אני אוכל לאסוף את הבולים שלי לא ממש חשוב לי איפה אני אהיה. נראה לכם שיש בולים שוים באפגניסטן או בנסיכויות? כאבול לא מחכה לי נעה
 
למעלה