שאלה לפורום

מצב
הנושא נעול.
שאלה לפורום

שאלה לפורום
בהגדרת הפורום רשום: "בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד."

אם תחבורה ציבורית היא כל אמצעי תחבורה הפתוח לכל אדם, אני מעוניין לשאול את הפורום לגבי ה"ועוד" המודגש לעיל: ישנו תחום צעיר (מאוד) בתחבורה ציבורית: תחבורה ציבורית לחלל. בדומה לנסיעה במונית, התנאי המקדים העיקרי הוא תשלום עלות השירות - ולכן אני טוען שזהו זהו אמצעי תחבורה ציבורית כבר כיום -- ובוודאי בעתיד. עם זאת, השירות הוא עדיין "לא עממי" בלשון המעטה (גם מפאת העלות של כמה וכמה עשרות מליוני דולרים לטיסה אחת וגם מפאת סיכון חיים לא מבוטל) -- כך שעד כה היו רק 7 בני אדם שהשתמשו בשירות תחב"צ ייחודי זה.

התחום צפוי לעבור שינוייים דרמטיים מאוד בשנים הקרובות - כנראה כבר ב- 2014 הבאה עלינו לטובה - עקב הבשלה של כמה תהליכים במקביל.

אני יכול לכתוב סדרה קצרה של מאמרים המסבירים מי נגד מי, על מה ולמה, מה קשה ומה קל, וכו' וכו' - בשאיפה שלאחר ההסברים הראשונים יהיה אפשר להמשיך לדיווחים מסודרים ישר מהחדשות. בחלק הראשון הזה של ההקדמה יהיו באופן בלתי נמנע כמה הסברים טכניים יותר - אבל אלה לא יהיו יותר מאתגרים מ-, למשל, התמצאות במבוך תלת-מימדי חשוך ובוצי 80 מטר מתחת להרי ירושלים.

נשאלת השאלה: יש ביקוש?

אגב, בטווח היותר רחוק אני חושב שההגדרה של הפורום כעוסק בתחב"צ רק "בעולם" (בשונה מעולמות אחרים) -- תתגלה כמגבילה
.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
ביקוש יש בהחלט!

שאלה לפורום
בהגדרת הפורום רשום: "בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד."

אם תחבורה ציבורית היא כל אמצעי תחבורה הפתוח לכל אדם, אני מעוניין לשאול את הפורום לגבי ה"ועוד" המודגש לעיל: ישנו תחום צעיר (מאוד) בתחבורה ציבורית: תחבורה ציבורית לחלל. בדומה לנסיעה במונית, התנאי המקדים העיקרי הוא תשלום עלות השירות - ולכן אני טוען שזהו זהו אמצעי תחבורה ציבורית כבר כיום -- ובוודאי בעתיד. עם זאת, השירות הוא עדיין "לא עממי" בלשון המעטה (גם מפאת העלות של כמה וכמה עשרות מליוני דולרים לטיסה אחת וגם מפאת סיכון חיים לא מבוטל) -- כך שעד כה היו רק 7 בני אדם שהשתמשו בשירות תחב"צ ייחודי זה.

התחום צפוי לעבור שינוייים דרמטיים מאוד בשנים הקרובות - כנראה כבר ב- 2014 הבאה עלינו לטובה - עקב הבשלה של כמה תהליכים במקביל.

אני יכול לכתוב סדרה קצרה של מאמרים המסבירים מי נגד מי, על מה ולמה, מה קשה ומה קל, וכו' וכו' - בשאיפה שלאחר ההסברים הראשונים יהיה אפשר להמשיך לדיווחים מסודרים ישר מהחדשות. בחלק הראשון הזה של ההקדמה יהיו באופן בלתי נמנע כמה הסברים טכניים יותר - אבל אלה לא יהיו יותר מאתגרים מ-, למשל, התמצאות במבוך תלת-מימדי חשוך ובוצי 80 מטר מתחת להרי ירושלים.

נשאלת השאלה: יש ביקוש?

אגב, בטווח היותר רחוק אני חושב שההגדרה של הפורום כעוסק בתחב"צ רק "בעולם" (בשונה מעולמות אחרים) -- תתגלה כמגבילה
.
ביקוש יש בהחלט!
כל יוזמה כזו היא ברוכה מעיקרה.
ואל תדאג - ברגע שאגד יפתח קו ל-ISS - אנחנו נהיה שם!
 

Ccyclist

Active member
מזכיר את פרק הירח בפיוצ'ראמה

ביקוש יש בהחלט!
כל יוזמה כזו היא ברוכה מעיקרה.
ואל תדאג - ברגע שאגד יפתח קו ל-ISS - אנחנו נהיה שם!
מזכיר את פרק הירח בפיוצ'ראמה

פריי רוצה לבקר בירח, אך ליילה אומרת לו שהדבר היחיד שיש שם הוא לונהפארק מטופש. משל מעניין לתיירות החלל כיום, כי אין בעצם לאן - עליה וירידה נוסח בראנסון או מקסימום שהייה קצרה בצינור מתכת כלשהו, בין מדענים שרואים במבקר מטרד.

http://www.comedycentral.com/video-clips/8gv779/futurama-bender-s-bender

לשנה הבאה בירושלים !
 

easylivin

New member
מת על הסדרה הזאת! תיקון ללינק:

מזכיר את פרק הירח בפיוצ'ראמה

פריי רוצה לבקר בירח, אך ליילה אומרת לו שהדבר היחיד שיש שם הוא לונהפארק מטופש. משל מעניין לתיירות החלל כיום, כי אין בעצם לאן - עליה וירידה נוסח בראנסון או מקסימום שהייה קצרה בצינור מתכת כלשהו, בין מדענים שרואים במבקר מטרד.

http://www.comedycentral.com/video-clips/8gv779/futurama-bender-s-bender

לשנה הבאה בירושלים !
מת על הסדרה הזאת! תיקון ללינק:
http://www.comedycentral.com/video-clips/ezxyw2/futurama-moon-park
 
אחת הסדרות הגאוניות, יהי זכרה ברוך

מזכיר את פרק הירח בפיוצ'ראמה

פריי רוצה לבקר בירח, אך ליילה אומרת לו שהדבר היחיד שיש שם הוא לונהפארק מטופש. משל מעניין לתיירות החלל כיום, כי אין בעצם לאן - עליה וירידה נוסח בראנסון או מקסימום שהייה קצרה בצינור מתכת כלשהו, בין מדענים שרואים במבקר מטרד.

http://www.comedycentral.com/video-clips/8gv779/futurama-bender-s-bender

לשנה הבאה בירושלים !
אחת הסדרות הגאוניות, יהי זכרה ברוך
 

easylivin

New member
אני בעד! תחום מעניין ומתפתח לאחרונה.

שאלה לפורום
בהגדרת הפורום רשום: "בפורום זה נעסוק בכל הרובדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: רכבות, אוטובוסים, מטוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד."

אם תחבורה ציבורית היא כל אמצעי תחבורה הפתוח לכל אדם, אני מעוניין לשאול את הפורום לגבי ה"ועוד" המודגש לעיל: ישנו תחום צעיר (מאוד) בתחבורה ציבורית: תחבורה ציבורית לחלל. בדומה לנסיעה במונית, התנאי המקדים העיקרי הוא תשלום עלות השירות - ולכן אני טוען שזהו זהו אמצעי תחבורה ציבורית כבר כיום -- ובוודאי בעתיד. עם זאת, השירות הוא עדיין "לא עממי" בלשון המעטה (גם מפאת העלות של כמה וכמה עשרות מליוני דולרים לטיסה אחת וגם מפאת סיכון חיים לא מבוטל) -- כך שעד כה היו רק 7 בני אדם שהשתמשו בשירות תחב"צ ייחודי זה.

התחום צפוי לעבור שינוייים דרמטיים מאוד בשנים הקרובות - כנראה כבר ב- 2014 הבאה עלינו לטובה - עקב הבשלה של כמה תהליכים במקביל.

אני יכול לכתוב סדרה קצרה של מאמרים המסבירים מי נגד מי, על מה ולמה, מה קשה ומה קל, וכו' וכו' - בשאיפה שלאחר ההסברים הראשונים יהיה אפשר להמשיך לדיווחים מסודרים ישר מהחדשות. בחלק הראשון הזה של ההקדמה יהיו באופן בלתי נמנע כמה הסברים טכניים יותר - אבל אלה לא יהיו יותר מאתגרים מ-, למשל, התמצאות במבוך תלת-מימדי חשוך ובוצי 80 מטר מתחת להרי ירושלים.

נשאלת השאלה: יש ביקוש?

אגב, בטווח היותר רחוק אני חושב שההגדרה של הפורום כעוסק בתחב"צ רק "בעולם" (בשונה מעולמות אחרים) -- תתגלה כמגבילה
.
אני בעד! תחום מעניין ומתפתח לאחרונה.
ברנסון אמור להתחיל להטיס כבר השנה את נוסעיו האמידים לחלל, ובינתיים צמחו לו כבר כמה מתחרים פוטנציאליים. אבל "הדבר האמיתי" בעיניי מתחלק לשני אספקטים:

1. הוזלה משמעותית של עלויות השיגור למסלול (להבדיל ממה שברנסון עושה) סביב כדור הארץ. נראה שהאיש היחיד שמחזיק בידיו את המתפחות לזה כרגע, הוא אלון מאסק.

2. על בסיס הסעיף הקודם, פיתוח תחבורה ציבורית חללית אמיתית, בצורת טיסות בין-יבשתיות במהירות שהאנושות טרם ידעה. כלומר, מטוסי חלל: לא עוד 12 שעות בטיסה ונמק ברגליים.

ויש עוד תחום נוסף: מיזמים חלוציים ביוזמה פרטית, כגון Mars One, Inspiration Mars אבל שניהם נראים לי לא ישימים בשלב הזה, לצערנו.

אפשר לכתוב על זה המון ובצורה מעניינת ללא ספק.
 

amirv

New member
מרתק ואשמח לקרוא, אבל...

אני בעד! תחום מעניין ומתפתח לאחרונה.
ברנסון אמור להתחיל להטיס כבר השנה את נוסעיו האמידים לחלל, ובינתיים צמחו לו כבר כמה מתחרים פוטנציאליים. אבל "הדבר האמיתי" בעיניי מתחלק לשני אספקטים:

1. הוזלה משמעותית של עלויות השיגור למסלול (להבדיל ממה שברנסון עושה) סביב כדור הארץ. נראה שהאיש היחיד שמחזיק בידיו את המתפחות לזה כרגע, הוא אלון מאסק.

2. על בסיס הסעיף הקודם, פיתוח תחבורה ציבורית חללית אמיתית, בצורת טיסות בין-יבשתיות במהירות שהאנושות טרם ידעה. כלומר, מטוסי חלל: לא עוד 12 שעות בטיסה ונמק ברגליים.

ויש עוד תחום נוסף: מיזמים חלוציים ביוזמה פרטית, כגון Mars One, Inspiration Mars אבל שניהם נראים לי לא ישימים בשלב הזה, לצערנו.

אפשר לכתוב על זה המון ובצורה מעניינת ללא ספק.
מרתק ואשמח לקרוא, אבל...
כמו שלא כל תחבורה ציבורית היא בהכרח אוטובוס או רכבת, כך גם לא כל אוטובוס הוא תחבורה ציבורית.
הפורום הזה איננו מסקר כמעט בכלל "אוטובוסי תיירות" מהסיבה הפשוטה שהם אינם תחבורה ציבורית אלא נסיעות מוזמנות שדומות יותר באופיין ל"השכרת רכב".
באופן דומה הפרויקט של ברנסון איננו תחבורה ציבורית אלא "נסיעת תיירות".

מנגד, הפורום כן מסקר, אם כי לא בהרחבה, רכבות תיירותיות. ההבדל העיקרי בינהן לבין אוטובוס תיירות היא העובדה שהן כן פועלות בלו"ז קבוע וכל אחד יכול לעלות כרצונו כאילו זו תחבורה ציבורית, וזאת למרות שהן משמשות לעיתים קרובות כאטרקציה בעצמה ולא כאמצעי הגעה ליעד זה או אחר. (לרוב הן כן מגיעות לאיזשהו יעד כגון מצפה יפהפה בראש הר, וזכורים לי גם כמה שרשורים על רכבלים הרריים יפים).

בקיצור. גם אם עדיין לא בשלו התנאים לתחבורה ציבורית לחלל אלא רק ל"הסעות פרטיות". הנושא עדיין מרתק מאד.

ואשמח אם תתרום מהידע שלך לגבי מה שצויין כאן בהקשר של "מטוסים ביוספריים" ולמה זה מתעכב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה