שאלה לפורום - מדוע אין בירושלים מוניות שרות? מנופול אגד?

מצב
הנושא נעול.

moz7700

New member
שאלה לפורום - מדוע אין בירושלים מוניות שרות? מנופול אגד?

שאלה לפורום - מדוע אין בירושלים מוניות שרות? מנופול אגד?
משרד התחבורה מתנגד? העיריה?
לפחות קוי אורך ....
 
המצב טוב ככה , תדירויות גבוהות וקווים רבים.

שאלה לפורום - מדוע אין בירושלים מוניות שרות? מנופול אגד?
משרד התחבורה מתנגד? העיריה?
לפחות קוי אורך ....
המצב טוב ככה , תדירויות גבוהות וקווים רבים.
חוץ מזה אני לא רואה נהג מונית שירות שמסכים להעלות עגלות ילדים.
 

mister K

New member
כי מוניות שרות זה דבר פרימיטיבי ומזיק

שאלה לפורום - מדוע אין בירושלים מוניות שרות? מנופול אגד?
משרד התחבורה מתנגד? העיריה?
לפחות קוי אורך ....
כי מוניות שרות זה דבר פרימיטיבי ומזיק
חוץ מזה, אתה מכיר נהג מונית שרות שיסכים לעבוד בירושלים? נהגי האוטובוס בקושי מסתדרים עם העיר הזאת, אז מונית שרות?
איזה קווי אורך? זו כולה מונית מצ'וקמקת שמופעלת בהתאם לרצון הנהג והתחנה. זה באמת מה שאתה רוצה בירושלים?
"מונופול אגד" זה לא יותר מצירוף מילים שנחמיה שטרסלר אוהב להשתמש בו. אין מונופול יותר. כמו שאגד פועלת בירושלים (החברה היחידה שמסוגלת להתמודד עם העיר הזאת), כך פועלות חברות אחרות במקומות אחרים בארץ. תהיה בטוח שזו לא הסיבה לכך שאין לך חאפרים שמסתובבים בעיר עם מונית צהובה.
 
מהיכרותי עם עשרות נהגי אוטובוס בירושלים,

כי מוניות שרות זה דבר פרימיטיבי ומזיק
חוץ מזה, אתה מכיר נהג מונית שרות שיסכים לעבוד בירושלים? נהגי האוטובוס בקושי מסתדרים עם העיר הזאת, אז מונית שרות?
איזה קווי אורך? זו כולה מונית מצ'וקמקת שמופעלת בהתאם לרצון הנהג והתחנה. זה באמת מה שאתה רוצה בירושלים?
"מונופול אגד" זה לא יותר מצירוף מילים שנחמיה שטרסלר אוהב להשתמש בו. אין מונופול יותר. כמו שאגד פועלת בירושלים (החברה היחידה שמסוגלת להתמודד עם העיר הזאת), כך פועלות חברות אחרות במקומות אחרים בארץ. תהיה בטוח שזו לא הסיבה לכך שאין לך חאפרים שמסתובבים בעיר עם מונית צהובה.
מהיכרותי עם עשרות נהגי אוטובוס בירושלים,
חלקם בהחלט מסתדר עם נהיגת אוטובוס בירושלים. צריך להיות בנוי למקצוע וצריך סבלנות בפקקים. ישנם קווים יותר קלים וישנם קווים קשים. נהגים שעובדים בקו 68 בהחלט מרוצים.
 
בנוסף נוספו כמה קווים חדשים בעקבות הרקלת וקיצור הקווים

כי מוניות שרות זה דבר פרימיטיבי ומזיק
חוץ מזה, אתה מכיר נהג מונית שרות שיסכים לעבוד בירושלים? נהגי האוטובוס בקושי מסתדרים עם העיר הזאת, אז מונית שרות?
איזה קווי אורך? זו כולה מונית מצ'וקמקת שמופעלת בהתאם לרצון הנהג והתחנה. זה באמת מה שאתה רוצה בירושלים?
"מונופול אגד" זה לא יותר מצירוף מילים שנחמיה שטרסלר אוהב להשתמש בו. אין מונופול יותר. כמו שאגד פועלת בירושלים (החברה היחידה שמסוגלת להתמודד עם העיר הזאת), כך פועלות חברות אחרות במקומות אחרים בארץ. תהיה בטוח שזו לא הסיבה לכך שאין לך חאפרים שמסתובבים בעיר עם מונית צהובה.
בנוסף נוספו כמה קווים חדשים בעקבות הרקלת וקיצור הקווים
שחופפים לה, כולל קווים בין שכונות בתדירות סבירה, בגוש דן למשל יש מעט מאוד קווים שלא נוסעים למרכז העיר\ או לתל אביב
בתדירות סבירה.
בנוסף רוב הקווים פועלים עד חצות שוב בניגוד לגוש דן.
התחבורה הציבורית בירושלים ממש טובה.
החסרון היחיד זה כאשר יש תקלה\חפץ חשוב ברקלת מחכים עד 20 דקות, מעצבן משהו.
 
כל מילה שלך בסלע !


בנוסף נוספו כמה קווים חדשים בעקבות הרקלת וקיצור הקווים
שחופפים לה, כולל קווים בין שכונות בתדירות סבירה, בגוש דן למשל יש מעט מאוד קווים שלא נוסעים למרכז העיר\ או לתל אביב
בתדירות סבירה.
בנוסף רוב הקווים פועלים עד חצות שוב בניגוד לגוש דן.
התחבורה הציבורית בירושלים ממש טובה.
החסרון היחיד זה כאשר יש תקלה\חפץ חשוב ברקלת מחכים עד 20 דקות, מעצבן משהו.
כל מילה שלך בסלע !
 

olli3

New member
מנהל
התשובה לכך מאד מאד פשוטה.

שאלה לפורום - מדוע אין בירושלים מוניות שרות? מנופול אגד?
משרד התחבורה מתנגד? העיריה?
לפחות קוי אורך ....
התשובה לכך מאד מאד פשוטה.
מוניות שירות החלו כעסק לא חוקי שפעל במקומות בהן שירות התח"צ הקיים לא עמד בביקוש הגבוה ו/או במקומות בהן היה ביקוש גבוה לשירות אבל לא היו אוטובוסים.
&nbsp
כל מונית שירות היא עסק פרטי של הנהג עצמו ולכן נהגי מוניות שירות יעבדו רק במסלול שרווחי להם ולרוב מסלול שכזה יהיה מסלול של קו אוטובוס מפוצץ (גם אם המסלול של הקו לא יעיל). בנוסף המונית תצא באופן קבוע כדקה או שתיים לפני צאת האוטובוס מתחנת המוצא. הסיבה לכך היא הרצון של נהגי המוניות לתפוס את מירב הנוסעים שממתינים לאוטובוס. במידה והתדירות היא פעם ב-20 דקות ואין באמת ביקוש של נוסעים ליותר מזה, המוניות תמשכנה לצאת רק כדקה או שתיים לפני צאת האוטובוס ולא כל 10 דקות למשל.
&nbsp
הסיבה היחידה שמוניות שירות קיימות כיום באופן חוקי היא שהם החלו כעסק פיראטי לחלוטין וכלל לא חוקי שבשנות ה-90 מוסד על ידי משרד התחבורה. בסך הכל נוצר מצב שמי שפעל לפני, ממשיך לפעול עד היום וכמעט ולא נפתחו קווי מוניות שירות חדשים במרוצת השנים משנות ה-90 ועד היום.
 

moz7700

New member
תודה על התגובות, אבל בת"א אני נהנה מהמוניות בזמינות וזמן

התשובה לכך מאד מאד פשוטה.
מוניות שירות החלו כעסק לא חוקי שפעל במקומות בהן שירות התח"צ הקיים לא עמד בביקוש הגבוה ו/או במקומות בהן היה ביקוש גבוה לשירות אבל לא היו אוטובוסים.
&nbsp
כל מונית שירות היא עסק פרטי של הנהג עצמו ולכן נהגי מוניות שירות יעבדו רק במסלול שרווחי להם ולרוב מסלול שכזה יהיה מסלול של קו אוטובוס מפוצץ (גם אם המסלול של הקו לא יעיל). בנוסף המונית תצא באופן קבוע כדקה או שתיים לפני צאת האוטובוס מתחנת המוצא. הסיבה לכך היא הרצון של נהגי המוניות לתפוס את מירב הנוסעים שממתינים לאוטובוס. במידה והתדירות היא פעם ב-20 דקות ואין באמת ביקוש של נוסעים ליותר מזה, המוניות תמשכנה לצאת רק כדקה או שתיים לפני צאת האוטובוס ולא כל 10 דקות למשל.
&nbsp
הסיבה היחידה שמוניות שירות קיימות כיום באופן חוקי היא שהם החלו כעסק פיראטי לחלוטין וכלל לא חוקי שבשנות ה-90 מוסד על ידי משרד התחבורה. בסך הכל נוצר מצב שמי שפעל לפני, ממשיך לפעול עד היום וכמעט ולא נפתחו קווי מוניות שירות חדשים במרוצת השנים משנות ה-90 ועד היום.
תודה על התגובות, אבל בת"א אני נהנה מהמוניות בזמינות וזמן
 

olli3

New member
מנהל
כן, בין היתר מוניות קו 4 שחוסמות את האוטובוס קבוע ברידינג.

תודה על התגובות, אבל בת"א אני נהנה מהמוניות בזמינות וזמן
כן, בין היתר מוניות קו 4 שחוסמות את האוטובוס קבוע ברידינג.
בעת הפניה שמאלה לרחוב דיזינגוף, מוננית השירות עומדת קבוע לפני האוטובוס. כאשר האור הירוק מתחלף, היא ממשיכה לעמוד עד שהאור הירוק מהבהב בפעם השלישית ואז היא פונה שמאלה. והאוטובוס נשאר מאחור ממתין לרמזור הבא.
&nbsp
מסביר לך למה אתה נהנה בזמינות ובזמן?
&nbsp
וכנראה שאינך מכיר את רשת האוטובוסים המלאה כי אחרת היית מגלה קווי אוטובוס מהירים ואף ישירים גם בתוך ת"א, גם כאלו שמדלגים על תחנות וגם כאלו בזמינות שיא שיותר גבוהה ממוניות השירות עצמן.
&nbsp
Cכל מקרה, מוניו שירות יכולות לפעול ברווחיות רק בצירים עם המון המון נוסעים וממילא בצירים האלו יש המון המון אוטובוסים כך שאין באמת הבדל וגם ה"זריזות, של המונית היא פיקציה בתוך העיר, כי בכל רמזור ורמזור המונית פוגשת שוב ושוב את האוטובוס שעקפה רגע לפני.
 

אורי404

New member
ולא זו בלבד, אלא מחירים עדיפים

כן, בין היתר מוניות קו 4 שחוסמות את האוטובוס קבוע ברידינג.
בעת הפניה שמאלה לרחוב דיזינגוף, מוננית השירות עומדת קבוע לפני האוטובוס. כאשר האור הירוק מתחלף, היא ממשיכה לעמוד עד שהאור הירוק מהבהב בפעם השלישית ואז היא פונה שמאלה. והאוטובוס נשאר מאחור ממתין לרמזור הבא.
&nbsp
מסביר לך למה אתה נהנה בזמינות ובזמן?
&nbsp
וכנראה שאינך מכיר את רשת האוטובוסים המלאה כי אחרת היית מגלה קווי אוטובוס מהירים ואף ישירים גם בתוך ת"א, גם כאלו שמדלגים על תחנות וגם כאלו בזמינות שיא שיותר גבוהה ממוניות השירות עצמן.
&nbsp
Cכל מקרה, מוניו שירות יכולות לפעול ברווחיות רק בצירים עם המון המון נוסעים וממילא בצירים האלו יש המון המון אוטובוסים כך שאין באמת הבדל וגם ה"זריזות, של המונית היא פיקציה בתוך העיר, כי בכל רמזור ורמזור המונית פוגשת שוב ושוב את האוטובוס שעקפה רגע לפני.
ולא זו בלבד, אלא מחירים עדיפים
ב"רב קו" עם החוזים השונים שבו (ערך צבור או כרטיסיה או חופשי-חודשי), מחירי הנסיעה עדיפים באוטובוסים. יש גם קווי לילה טובים.

לפני מספר חודשים המתנתי ברחוב אלנבי בליל-חמישי. המתנתי לקו הלילה 231 לכיוון כפר סבא. בזמן זה השתמשו רבים, במוניות ספיישל יקרות וחלק גם במוניות שירות. זה בזמן, שנסעו אוטובוסים שונים.

מונית השירות היא אולי מהירה יותר, בזמן ההמתנה. מנגד הנסיעה בה (לדעתי) פחות נוחה. גם לא ממש מקובל, שנהגי המונית מעניקים כרטיס נסיעה או חשבונית או קבלה. כך, שייתכן (אני חוזר ומדגיש שייתכן), שלא כל ההכנסות מדווחות.
 
ישנן מוניות שירות שבאות ללא קשר לתדירות האוטובוס

התשובה לכך מאד מאד פשוטה.
מוניות שירות החלו כעסק לא חוקי שפעל במקומות בהן שירות התח"צ הקיים לא עמד בביקוש הגבוה ו/או במקומות בהן היה ביקוש גבוה לשירות אבל לא היו אוטובוסים.
&nbsp
כל מונית שירות היא עסק פרטי של הנהג עצמו ולכן נהגי מוניות שירות יעבדו רק במסלול שרווחי להם ולרוב מסלול שכזה יהיה מסלול של קו אוטובוס מפוצץ (גם אם המסלול של הקו לא יעיל). בנוסף המונית תצא באופן קבוע כדקה או שתיים לפני צאת האוטובוס מתחנת המוצא. הסיבה לכך היא הרצון של נהגי המוניות לתפוס את מירב הנוסעים שממתינים לאוטובוס. במידה והתדירות היא פעם ב-20 דקות ואין באמת ביקוש של נוסעים ליותר מזה, המוניות תמשכנה לצאת רק כדקה או שתיים לפני צאת האוטובוס ולא כל 10 דקות למשל.
&nbsp
הסיבה היחידה שמוניות שירות קיימות כיום באופן חוקי היא שהם החלו כעסק פיראטי לחלוטין וכלל לא חוקי שבשנות ה-90 מוסד על ידי משרד התחבורה. בסך הכל נוצר מצב שמי שפעל לפני, ממשיך לפעול עד היום וכמעט ולא נפתחו קווי מוניות שירות חדשים במרוצת השנים משנות ה-90 ועד היום.
ישנן מוניות שירות שבאות ללא קשר לתדירות האוטובוס
למשל מוניות 164
 

olli3

New member
מנהל
אולי בשעות השיא, כשיש לכך ביקוש. אבל בשעות השפל...

ישנן מוניות שירות שבאות ללא קשר לתדירות האוטובוס
למשל מוניות 164
אולי בשעות השיא, כשיש לכך ביקוש. אבל בשעות השפל...
יוצאות כמה דקות לפני האוטובוס. זה רק ממחיש את אשר אמרתי קודם, או שהשירות של האוטובוס לא מספיק לביקוש ולכן מוניות השירות פועלות בקו או שיש שהאוטובוס ממלא את הביקוש (בשעות השפל) ואז המונית יוצאת מספר דקות לפני צאת האוטובוס.
 
חצי נכון, מוניות יוצאות רק כאשר יש מספיק ביקוש.

אולי בשעות השיא, כשיש לכך ביקוש. אבל בשעות השפל...
יוצאות כמה דקות לפני האוטובוס. זה רק ממחיש את אשר אמרתי קודם, או שהשירות של האוטובוס לא מספיק לביקוש ולכן מוניות השירות פועלות בקו או שיש שהאוטובוס ממלא את הביקוש (בשעות השפל) ואז המונית יוצאת מספר דקות לפני צאת האוטובוס.
חצי נכון, מוניות יוצאות רק כאשר יש מספיק ביקוש.
לא מדויק שיש מוניות שירות שנוסעות ללא קשר לתדירות האוטובוסים ולעיתים אף במסלול שונה.
זה מכליל מידי להגיד שכל המוניות נוסעות דקה לפני האוטובוס.
 

olli3

New member
מנהל
וזה בדיוק מה שרשמתי בהודעה המקורית, שמוניות יוצאות כשיש

חצי נכון, מוניות יוצאות רק כאשר יש מספיק ביקוש.
לא מדויק שיש מוניות שירות שנוסעות ללא קשר לתדירות האוטובוסים ולעיתים אף במסלול שונה.
זה מכליל מידי להגיד שכל המוניות נוסעות דקה לפני האוטובוס.
וזה בדיוק מה שרשמתי בהודעה המקורית, שמוניות יוצאות כשיש
ביקוש והביקוש הזה יכול להיות עקב תדירות לא מספקת של האוטובוס או בשעות שפל בעיקר או כשהאוטובוס מאד תדיר (ועדיין יש ביקוש) כדקה-שתיים לפני צאת האוטובוס.
 
בסדר, כי יש תדמית בפורום שמוניות שירות יוצאות תמיד לפני האוט

וזה בדיוק מה שרשמתי בהודעה המקורית, שמוניות יוצאות כשיש
ביקוש והביקוש הזה יכול להיות עקב תדירות לא מספקת של האוטובוס או בשעות שפל בעיקר או כשהאוטובוס מאד תדיר (ועדיין יש ביקוש) כדקה-שתיים לפני צאת האוטובוס.
בסדר, כי יש תדמית בפורום שמוניות שירות יוצאות תמיד לפני האוט
 

amit1270

New member
לא יודע על מה אתה מסתמך

התשובה לכך מאד מאד פשוטה.
מוניות שירות החלו כעסק לא חוקי שפעל במקומות בהן שירות התח"צ הקיים לא עמד בביקוש הגבוה ו/או במקומות בהן היה ביקוש גבוה לשירות אבל לא היו אוטובוסים.
&nbsp
כל מונית שירות היא עסק פרטי של הנהג עצמו ולכן נהגי מוניות שירות יעבדו רק במסלול שרווחי להם ולרוב מסלול שכזה יהיה מסלול של קו אוטובוס מפוצץ (גם אם המסלול של הקו לא יעיל). בנוסף המונית תצא באופן קבוע כדקה או שתיים לפני צאת האוטובוס מתחנת המוצא. הסיבה לכך היא הרצון של נהגי המוניות לתפוס את מירב הנוסעים שממתינים לאוטובוס. במידה והתדירות היא פעם ב-20 דקות ואין באמת ביקוש של נוסעים ליותר מזה, המוניות תמשכנה לצאת רק כדקה או שתיים לפני צאת האוטובוס ולא כל 10 דקות למשל.
&nbsp
הסיבה היחידה שמוניות שירות קיימות כיום באופן חוקי היא שהם החלו כעסק פיראטי לחלוטין וכלל לא חוקי שבשנות ה-90 מוסד על ידי משרד התחבורה. בסך הכל נוצר מצב שמי שפעל לפני, ממשיך לפעול עד היום וכמעט ולא נפתחו קווי מוניות שירות חדשים במרוצת השנים משנות ה-90 ועד היום.
לא יודע על מה אתה מסתמך
ככל הידוע לי, הסיבות לאי-הפעלת מוניות שירות בירושלים הן פוליטיות וממש לא אובייקטיביות או קשורות לטיב השירות של אגד.
 

olli3

New member
מנהל
לפיראטיים אין קשר לפוליטיקה. האם היו חאפרים-פיראטים

לא יודע על מה אתה מסתמך
ככל הידוע לי, הסיבות לאי-הפעלת מוניות שירות בירושלים הן פוליטיות וממש לא אובייקטיביות או קשורות לטיב השירות של אגד.
לפיראטיים אין קשר לפוליטיקה. האם היו חאפרים-פיראטים
בשנות ה-80 ותחילת ה-90 בירושלים שביצעו שירות עירוני בתוך ירושלים?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה