שאלה לנורוב

אבנר.

New member
שאלה לנורוב

אתה טוען שטרור לא ניתן להכריע על ידי מה שקראת "טרור" -או כמו שאני קורא לו הכרעה צבאית. -אם כן מה לדעתך עלינו לעשות באם אותו טרור ידרוש את חזרתנו לגבולות 48??! -האם גם אז יהיה עלינו להדבר?...
 

^nurv^

New member
קשה להעריך.

זה לא כל כך פשוט. צריך לדעת את כל הנסיבות. אני מניח שאם הרשות הפלשתינאית הייתה באה בדרישה בלתי מוצדקת בעליל, ומשתמשים בטרור, אזי היה צריך להשתמש בטרור נגדי, אך עדיין בגבולות המוסר (כלומר, לא לפגוע בחפים מפשע). אבל שוב, קשה לדעת כשאתה מדבר איתי באופן היפותטי.
 

אבנר.

New member
נורוב, אתה סותר את עצמך!

בתחילה כתבת "מתי תבינו טרור לא ניתן להכריע על ידי טרור באף מדינה זה לא עבד" וכעת אתה כותב "אני מניח שאם הרשות הפלשתינאית הייתה באה בדרישה בלתי מוצדקת בעליל, ומשתמשים בטרור, אזי היה צריך להשתמש בטרור נגדי," -??! אני ממליץ בחום שתחליט אם ניתן להכריע טרור ע"י טרור או לא!
 

^nurv^

New member
אדון אבנר, בגלל זה אמרתי

שקשה להעריך. המצב כיום הוא שטרור מטעם המדינה אינו הפתרון כל עוד יש כיבוש והפרת זכויות העם הפלשתיני. גם אם הם היו באים בדרישה בלתי מוצדקת, הטרור שהיינו מפעילים נגדם לא היה עוזר. לא היינו מצליחים להפיל את התשתית שלהם. אבל בגלל שאתה מדבר על מצב היפותטי, אני לא יכול להגיד לך מה היה הפתרון המתאים. בכל מקרה, הפעלת אלימות צריכה להיות האופציה האחרונה, אופציה שמשתמשים בה רק אם ממצים את כל האפשרויות האחרות. כיום זה מאוד מאוד רחוק מלהיות המצב. ברור?
 
נורב תסביר לי...

איך אתה מעיז לקרא לחיסול מחבלים, טרור מטעם המדינה, הרי אם לא היינו מחסלים את המחבלים בשכם יום יומיים אחר כך הם היו מתפוצצים באחת מהערים שלנו! אדון נורב עם כל הכבוד אתה מגזים, אני לא מבין איך אדם יהודי שחי במדינתו רואה שמנסים לחסל את בני עמו יום יום, רואה הצהרות מצד האויב על זה שאין לישראל זכות קיום, רואה ששולחים מחבלים ללא הפסק שיהרגו יהודים ועדיין נשאר בדיעה העלובת נפש שלו שחיסול מחבלים וסיכול פעולות איבה נגד ישראל הוא טרור. תסלח לי לאנשים שמדברים כמוך אין זכות קיום בארץ! לידיעתך כל מדינה אחרת בגלובוס היתה נוהגת במחבלים ביד הרבה יותר קשה ממה שישראל נוהגת ולבוא ולקרא לחיסול אויב טרור מצד המדינה, זאת בושה וחרפה!
 

^nurv^

New member
ועל משקל דבריך:

אני לא מבין איך אדם שחי במדינתו רואה איך מדכאים מיליוני בני אדם, רואה איך מרעיבים אותם, רואה איך הורגים את חלקם, רואה איך הורסים להם את הבתים, רואה איך בונים להם וילות בשטחים שלהם, רואה איך עוקרים להםפ את המטעים, רואה איך מפרים את זכויתיהם הבסיסיות על בסיס יומ-יומי, רואה איך מתעללים בהם ועדיין נשאר בדיעה העלובת נפש שלו שהדרך הנכונה היא להמשיך בכל הפעולות האלה ולהתפלא שיש לכך התנגדות.
 
אתה לא מבין...

שככול שניתן להם יותר הם יכו בנו יותר, איך אפשר לתת לטרוריסטים רוצחים נתעבים זכויות? , תגיד לי איך? הרי בכל פעם שאנו רוצים לחזור לשולחן המו"מ, או לדבר איתם על דברים שבאים לטובתם, הם רק מתפרעים יותר, ומצהירים עשרות פעמים שהם רוצים בגרושינו מהמדינה, מבחינתם גם תל אביב חיפה ועפולה הם כיבוש אתה לא מבין?
 
שטויות.

טרור חייב בסיס לגיטימציה אזרחית, אחרת לא יוכל להתקיים. חשוב לציין שאני מתכוון לטרור "אידיאולוגי" ולא על שכירי חרב. לכן ללא הכיבוש הממרר את חייהם של הפלסטינים הטרור היה פוחת משמעותית, מדוע "פוחת" ולא "נפסק"? שכן ישנם עדיין הפליטים בלבנון/ירדן שיכולים להוות אדמה פוריה לטרור - גם במקרה כזה הפתרון הוא, שוב, פתרון בעיית הפליטים ע"י שיכונם בארצותיהם וזכות שיבה למדינה הפלסטינאית. בכל אופן - הטרור לא יוכנע ע"י שימוש מיליטריסטי בצה"ל כשם שלא הוכנע ע"י שימוש בצבא הצרפתי הניכר באלג´יריה או בצבא הבריטי באירלנד... וכו´.
 
אלמונימי...

אין לי מושג למה אתה קורא כיבוש מבחינתי אין דבר כזה! אבל נניח שהפלסיטינים נמצאים תחת "כיבוש", מדוע בזמן שברק רצה להחזיר להם את רוב השטח ולהפסיק את ה"כיבוש" הם פתחו באינתיפאדה? נראה איזה חינטרוש תמציא עכשיו.
 
אני קורא כיבוש ל...

ניהול חייהם של 2 מיליון זרים. ולא "הפלסטינים" דחו את קמפ דיוויד אלא ערפאת. ולמה? זו באמת שאלה טובה. לדעתי מדובר בשילוב של פחדנות ומנהיגות איומה של אהוד ברק. אבל זה כבר נושא לדיון אחר. יתכן גם שערפאת פשוט לא רוצה בשלום, אז מה תעשה? תגרש 2 מיליון איש? תהפוך למפלצת? בחייך בנאדם צא מזה. צריך לגמור את הסיפור הזה, המשך ההתעסקות בסוגיית השטחים פשוט הורס את המדינה הזו. דת ומדינה, כלכלה וחברה, איכות סביבה, הבעיות האלו לא הולכות לשום מקום. והן רק מחמירות. יש לנו נגיד שהוא עבריין פלילי ויש להעמידו לדין ואיש לא יעשה זאת משום שלאף אחד אין זמן. החרדים שודדים את קופת המדינה בזמן שאני ואתה נלחמים על השטחים ואף אחד לא שם לב. ואלו רק דוגמאות אחרונות, המדינה הזו נאכלת באש הכיבוש. צריך לסגור דיל עם מישהו שיכול לשלוט בשטח ולהתפנות לטפל בבעיות האמיתיות שלנו.
 

yotam.s

New member
איזה עיתון?

מה זה "העיתון שלכם"? ואף אחד דרך אגב לא הביא שינאה לגאים אלא רק רחמים ורצון לעזור!
 
למעלה