שאלה לנוסעים קבוע בתחבורה ציבורית

הילהל

New member
שאלה לנוסעים קבוע בתחבורה ציבורית

אני "נוסעת מתמידה" של רכבת ישראל. אני נהנית מיתרונות התחבורה הציבורית הזו (זול, מהיר, אפשר לקרוא ולא לנהוג). ומכירה בחסרונותיה (רועש, צפוף, לא תמיד יוצא בזמן, לא תמיד יש מקום ישיבה). כך בחרתי לנסוע ואני מתמודד לרוב יפה (פרט למקרים מטורפים של "עכבת ישראל" כמו שהיו אחרי תאונות הרכבת-משאית). למה אני מספרת לכם את זה? כי היום מישהו פשוט הדהים אותי. שוחחתי בנייד עם אמא - די בשקט ועל נושאים מאוד טריוויאליים (בעיקר איך נהניתי מהשיעור הראשון אתמול). והאדון כחכח בגרונו והודיע לי שאני מפריע לו לקרוא עיתון... עכשיו. הרכבת היא מקום רועש. אנשים משוחחים בנייד, זה עם זה, תינוקות בוכים, ילדים משחקים, ומי שמנסה להמנע מההרעשה ע"י שימוש בדיסקמן/MP "צשתף" לרוב את שכנו למושב במוסיקה הבוקעת מאוזניו. זה לא המכונית הפרטית שלך, שאתה יכול לסגור חלונות, להדליק מזגן ואולי רדיו, ולשמוע רק מה שאתה רוצה. ההרעשה הזו היא חלק מהמחיר של נסיעה בתחבורה ציבורית (והרכבת עוד שקטה יחסית לאוטובוס, שמוסיף למקהלה העליזה את טרטורי המנוע). לפעמים הרעש חביב: ילד שהחליט לספר לי על הפסטיגל, אישה שמציעה לי למלא איתה יחד תשבץ, המוסיקה של האיש שלידי מוצאת חן בעיני וכו'. ולעמים הוא לא נעים או מביך: חיילת שמסיימת בשיחת טלפונית יבבנית את הקשר עם החבר, ילד שצורח בטירוף, המוזיקה של השותף למושב חדגונית ומזעזעת. מעולם, בשנה ומשהו שאני ברכבת יומיום, לא עלה בדעתי להשתיק מישהו. פעם אחת עברתי מושב כי הרעש היה מוגזם לי. אני מבינה שהמקום הוא ציבורי ואין לי זכויות עליו. גם למדתי לקרוא לי ב"בועה" שלי כשהרעש פשוט לא מגיע אלי. מה אתם עושים כשרועש לכם? מה הייתם עונים לאיש שקטע את שיחתי למען יקרא את "הארץ"? אני די נדהמתי, אמרתי לאמא ש"יש כאן מישהו שאני מפריעה לו" הוספתי משהו לא נעים לגבי הקשר בין קריאת "הארץ" לבין הבקשה שלו (סטריאוטיפי ודבילי, אבל רתחתי מבפנים) והתאפקתי נואשות לא לדרוך על הנעל שלו בכוח עם העקב שלי כשקמתי לצאת. זה ההורמונים שלי מנפחים את הסיפור או שזה ברמת משהו לא מקובל?
 

גילור

New member
אם היית מאוד מפריעה לי ולא היה לי

לאן לעבור, הייתי מבקשת אם את יכולה לדבר יותר בשקט. לא נראה לי חוצפה גדולה כל כך.
 

הילהל

New member
הוא לא ביקש ממני לדבר בשקט

הוא ביקש ממני לנתק. גם אחרי שניתקתי הוא היה מוטרד - כי מן הסתם הוא לא יכול לעבור בין כל הנוסעים (ששוחחו ברוב חוצפתם זה עם זה או בטלפון) והקקופוניה הכללית נמשכה. כלומר - אני הפסדתי והאהבל לא הרוויח...
 

mbar30

New member
כבר מזמן לא נסעתי בתח"צ אבל

ההרגשה שלך לדעתי נכונה. אם לא היה לו נעים - הוא יכל לבחור בדרך המכובדת של לנטוש ולעבור למושב אחר. כשאדם בוחר בתח"צ עליו לקחת כמה דברים בחשבון ואחד מהם - שיש איתו עוד אנשים מזל שלו שהוא לא נפל על "עצבן" עם נעלי פלטפורמה. ולמה לא לדרוך ???? זה מתחייב
 

הילהל

New member
כשאני חושבת על זה

נדמה לי שהוא בכלל העיז לפנות אלי כי רואים שאני חנונית שתתקפל. לא נראה לי שהוא היה מבקש משהו כזה אם הייתי נראית מבהילה יותר (מסקנה: מכעכשיו נוסעים ברכבת עם איפור מלחמה אינדיאני!)
 

hilalev

New member
אני מסכימה עם גילור..

במקרה שאין לאן לעבור.. קרה לי ברכבת שאלו שישבו מולי בילבלו לי את השכל עם הדיבורים שלהם ועברתי למקום גרוע יותר - בו העובדים של הרכבת, אלו שמוכרים אוכל, דיברו בניהם בקולי קולות, סיכמו את המכירות שלהם מהבוקר, דיווחו מה הולך להיות להם במשך היום, כמה כסף עשו או לא עשו, ושיגעו לי את המוח עם הדיבורים האלה כל הדרך!!! ממש חשבתי להתלונן עליהם והתאפקתי מאוד מאוד לא להעיר להם, כי לא ניראה לי שהם יבינו!!!
 

הילהל

New member
זו הרכבת

לגבי העובדים - ניתן להתלונן אני מניחה (אם כי לא נראה לי שיצא משהו מזה פרט להוצאת קיוטור). לגבי שיחות של אנשים - זו תחבורה ציבורית, זה אופיה. לא תצליחי ליצור מצב בו תסעי ברכבת/אוטובוס בשקט מבורך. אפשר לתקוע אוזניות באוזניים, אפשר להמנע מהרכבת, אפשר לנסוע רק ברכבות שוויצריות... להשתיק את הרכבת בישראל? לא סביר.
 
הייתי מודיעה לו שבפעם הבאה

יקח מונית ספיישל, ושיבקש מצידי גם טלויזיה. לדעתי הוא הגזים, אבל אל תקחי ללב, תמיד יהיה מי שיעיר.
 

הילהל

New member
../images/Emo6.gif למה לא היית איתי?

במצב ההורמונלי שלי כנראה כל דבר נכנס ישר ישר ללב. יצאתי מהרכבת בתחושה של בילבול ועלבון - ולא היה לי ברור האם אולי יש מן הצדק בבקשתו.
 
../images/Emo6.gif דוקא אני מתה על רכבות

וכל נסיעה ארוכה, אני בוחרת לנסוע ברכבת (לחיפה או לירושלים). הבקשה שלו לא בצדק והיא מוגזמת לדעתי, ואם היית מדברת עם חברה ולא בנייד? גם אז הוא היה מרשה לעצמו להעיר? לדעתי הוא חצוף, אלא אם כן דיברת ממש בקולי קולות (ואני יודעת שלא).
 

משה32

New member
הייתי מסביר לו בצורה עדינה

צורה שאותה לומדים רק באזורים כמו קרית מלאכי והסביבה שכדאי לו להתעסק בעניניו או ליסוע בכל כלי תחבורה שקט אחר שיבחר
 

הילהל

New member
אבל אני מהסביבה הנכונה!

צ'כונה ג' בבאר שבע לא תופס? בטח הוא בא מבואס מזה שהוא דפק לחברה שלו את האוטו-ליסינג ואכל אותה בנסיעה ברכבת, והנה אני גם מכניסה לו הערה נבזית על העיתון שלו. בקיצר - יש לו יום מגעיל! מגיע לו!
 

TikvaBonneh

New member
שכונות בבאר שבע.

מה פתאום, שכונה ג זה החנונים. רק שכונה ד או שכונה ו, בבלוקים. אני גדלתי בהן ואני מאוד מפחידה!
 

mbar30

New member
תקווה מפחידה???../images/Emo5.gif ומה עם מי שגדל

בי"א?????
 
ןלאור השירשורים בזמן האחרון

בסוף יסתבר שאת שינקינאית בת 63, שבכלל עברה ניתוח לשינוי מין. ולא, לא לקחת אותי ברצינות בבקשה...
 

TikvaBonneh

New member
מי אני

אני אמא לשלושה משכונה ד בבאר שבע שהתחתנה עם בעל עשיר מכפר שמריהו. בשיינקין אף פעם לא גרתי, אבל בפלורנטין כן כשהייתי סטודנטית (עם מלגה מלאה שכר לימוד + דמי מחיה)
 

falou

New member
כל זמן שהשיחה התנהלה בוווליום...

סביר - שיקפוץ. אני הייתי שואל אותו אם, במקרה, גדלנו באותה חווה וגידלנו חזירים ביחד, כי אחרת קשה לי להבין למה הוא בכלל מדבר אליי...
 

הילהל

New member
../images/Emo6.gif אני אנסה לתאר

עקורנית - אני לא אוהבת לדבר בנייד ברכבת, זה מביך אותי. מכיוון שהתחלתי ללמוד, ואני חוזרת הביתה בסביבות 23:00 אתמול והיום, ואמא שלי רצתה לדעת איך היה ואני רציתי לספר - חרגתי ממנהגי וניהלתי שיחה לא קצרה. כשאני כבר מעיזה לדבר כך ברכבת אני מפנה את הגוף שלי לחלון ומדברת בווליום סביר ופחות מזה - בניסיון למנוע ככל הניתן את הצורך לערב את יתר הנוסעים בשיחה. אני גם נמנעת מלדבר על נושאים אישיים/פרטיים/מביכים. אבל כנראה שלקרוא עיתון לידי זה בכל זאת לא הכי נוח...
 
למעלה