שאלה לנהיגה בכיכר

Nitsan26

New member
שאלה לנהיגה בכיכר

לפי התכנית של חיים הכט כשנכנסים לכיכר לא מאותתים שמאלה אף פעם, רק ימינה וזה כשרוצים לצאת מהכיכר. האם הבנתי נכון ? כי ישנן כיכרות שנגמרות עוד לפני שהספקת לאותת, אז המינימום שאפשר לעשות הוא לאותת לנהגים ממול שאתה מתכוון לפנות שמאלה. רק רציתי לדעת אם כך אומר החוק. מישהו התעצבן עליי השבוע שלא הפעלתי איתות שמאלה ולכן הוא לא הספיק לבלום בכניסה לכיכר.
 

be_roo

New member
דבר ראשון, התעלם מזה שכעס עליך

אם הוא לא חושב שצריך תמיד להאט בהתקרבות לכיכר ולשמור מרחק זו בעיה שלו. עכשיו, בנוגע לאיתות כבר היה כאן שרשור ארוך והדיעות חלוקות כי החוק לא ממש חד משמעי. דעתי מתבססת על העובדה שמטרת האיתות היא לסמן לנהגים שסביבך על כיוון נסיעתך העתידי. ישנם מעדלי תנועה בגדלים שונים. במעגל קטן גם נהגים המגיעים מכיוונים אחרים יכולים לראות אותך עוד לפני שנכנסת לכיכר, ולכן יש הגיון בלאותת מראש לאן את פונה, כי כך הם ידעו מוקדם יותר לאן אתה מתכנן לנסוע. אבל במעגל גדול שבוא רק הרכב שמאחוריך יכול להבחין באיתות ששלך, לאותת שמאלה מראש זה לא רלוונטי. הוא אולי ידע, אבל נהגים אחרים שלא ראו כלל מהיכן נכנסת לא ידעו מהו "שמאלה" בשבילך ואיפה אתה מתכנן לצאת. לכן עבורם יש לאותת ימינה בסמוך ליציאה המבוקשת.
 

Nitsan26

New member
יש לי עוד בעייה עם כיכרות

ככה גם אני חושב, שפשוט התכוונו לכיכר גדולה, ולכן לא מחייב החוק לאותת שמאלה. אבל יש מקרה נוסף בעייתי : מה קורה כאשר שנינו נכנסים לכיכר יחדיו, נניח שהשני הוא הרכב משמאל, והוא מגיע במהירות גבוהה, כך שנראה כאילו אני נדחפתי לו לנתיב, מה אומר החוק? מי אשם במקרה תאונה חס וחלילה ? אשמח לקבל תשובה.
 

be_roo

New member
הפתרון הפשוט

אם אתה מבחין ברכב המתקרב במהירות משמאלך לכיכר, המתן שיעבור. בדיוק כמו שאתה צריך לתת זכות קדימה בצומת לכל רכב, ולהעריך את המהירות שלו והמרחק שלו ולדעת האם תספיק לעבור מבלי להפריע לו או לא.
 

פיני007

New member
החוק היבש בקשר ל"מעגלי תנועה":

כיכרות למי שלא מדבר בשפת התנועה: זכות קדימה לכל מי שכבר נמצא בתנועה משמאלך. הכוונה בעיקר למי שנמצא ברבע האחרון או בקטע הקרוב אליך. וזכור, את הזכור נותנים ולא לוקחים. האיתות משמש אותך ביציאה מן המעגל. שום תועלת לא תהיה אם תסמן שמאלה כשאתה נכנס. ישנם מעגלים גדולים בהם כמה נתיבים ולשם יש לתכנן את הכניסה: מי שיוצא ראשון ימינה ישתמש בנתיב הימני בכניסה, מי שממשיך יכול להשתמש בשמאלי, ואז לסמן ימינה לפני היציאה ולפני המעבר לנתיב הימני. אגב, השיטה הזו היא מחובת הנהיגה בבריטניה: מי שיוצא ביציאה הקרובה נשאר צמוד לימין (שם לשמאל), מי שצריך לעבור יציאות הבאות עובר לנתיב פנימי יותר מתקדם בסיבוב ולאט לאט מתקלף החוצה.
 

be_roo

New member
רק שבבריטניה זה הפוך ../images/Emo13.gif הם נוהגים

בצד השני
 

be_roo

New member
ועמו שהסברתי, לאיתות שמאלה מראש אין

משמעות בדר"כ, אלא במקרה של מעגל קטן שבו הנהגים מכל הכיוונים רואים היטב זה את זה ויכולים להבחין באיתות, כך הם יקבלו מוקדם יותר את המידע וידעו לתכנן טוב יותר את נסיעתם.
 

be_roo

New member
וכל זה לא מבטל את הצורך

לאותת ימינה בסמוך ליציאה, גם אם מראש אותתת שמאלה.
 
בככרות (מעגלים) מאוד קטנים

ויש בי-ם וכפ"ס מספר ככרות כאלו, שקוטרם הוא פחות מ-5 מטר, כלומר מכונית ממוצעת תופסת כמעט חצי ככר, לא רבע אלא ממש חצי ככר, אין הגיון באיתות ימינה לפני היציאה. גם אם תנסה לא תספיק לאותת כי איך שנכנסת לככר אתה כבר יוצא ממנה. הכלל של איתות ימינה לפני עזיבת המעגל הוא רלוונטי רק לככרות גדולים בהם יש צ'אנס להספיק להפעיל את האיתות לפני העזיבה.
 

be_roo

New member
דווקא בכמעגל כזה יש לאותת מראש

על כיוון הנסיעה. מי שמתכןן לצאת ביציאה הראשונה יאותת ימינה, מי שמתכוון לצאת בשניה ולהמשיך ישר לא יאותת, ומי שמתכוון להקיף 3/4 כיכר או לבצע פרסה יאותת שמאלה. זו הדרך היחידה לספק את מירב המידע לנהגים אחרים במקום.
 
למעלה