שאלה למתמצאים בחיפה

  • פותח הנושא עב
  • פורסם בתאריך

עב

New member
שאלה למתמצאים בחיפה

האם מוכר לכם בית ספר הרצליה משנות החמישים? היכן היה בית הספר הזה והאם זה היה יסודי או תיכון? תודה מראש.
 
כילידת חיפה איניני זוכרת בית ספר

בשם הרצליה אבל אם זיכרוני הלא צעיר מטעה אותי ברחוב הרצליה בחיפה היה איזשהו בית ספר ואני לא זוכרת האם זה היה יסודי או תיכון או מקצועי. רחוב הרצליה בחיפה נמצא לא הרחק מקולנוע ארמון בהדר.
 
אני זוכרת שהיה קיים

אבל הטוב ביותר לגשת לארכיון העיר חיפה, אשר מצא במושבה הגרמנית. יש להם את תיקי כל בתי הספר וכל הרישומים שלהם. בעיקר של אלו שנסגרו בשל התבגרותה של האוכלוסיה. ו...את מי את מחפשת? ביה"ס היה לא חוק ממקום מגוריי. לאה
 

עב

New member
את סבא שלי...

הוא היה שרת (בשפתו "שמש") בבית ספר הרצליה בתחילת שנות החמישים. הורי מספרים שהוא היה מאוד גאה בכך שאבא חושי בכבודו ובעצמו ביקר בבית הספר וראה את סבי מחלק חלב לילדים (היו אז תקציבים למזון). רציתי לראות את המקום ולדעת קצת פרטים עליו. חיפשתי את הארכיון באתר של עיריית חיפה ולא מצאתי. האם יש לך כתובת מדויקת ומספר טלפון? תודה.
 

עב

New member
לאה, מצאתי את הכתובת

צריך לגולל את הדף המון כדי להגיע לכתובת. רח' גוטליב שומכר 2, טל. 04-8526587, פקס. 04-8523306. המען למכתבים: ארכיון העיר, עירית חיפה, ת.ד. 4811, חיפה 31047. -->דואר אלקטרוני: [email protected]
 
האם אפשר לומר מה שמו?

חלב חילקו גם אצלנו בביה"ס. אני לא קבלתי כי...2 הוריי עבדו. שמחתי, כי שנאתי חלב... אבא חושי היה "בן בית" בבית ספרי ("ע"ש דוד רמז"). האם תוכלי לציין היכן גר סבך? תודה! גשי לארכיון ו"חטטי" שם בין הניירות קשה מאד בטלפון לדבר על כך. צריך לראות, לחפש, אולי בתיקים "סמוכים": תיקי חינוך של עירית חיפה, תיקי עובדים וכו'. זאת כי קשה לדעת ולהבין היכן תייקו את הניירות שלו ושל ביה"ס. בהצלחה! לאה
 

עב

New member
סבא משה שלמה באום

נפטר ב - 1954 כך שהוא לא הספיק להיות סבא שלי להרבה זמן.
 

הלני

New member
רעיון מצוין: בתי ספר

הולכת לבדוק אם ניתן לכתוב לבית הספר בו סבתי למדה (בסלובקיה). יש לי הרבה תעודות שלה... הלני
 

bilen

New member
לארכיון עירוני בכל מקום צריך לגשת

כשאת מגיעה, את מקבלת יותר עזרה ממה שציפית לקבל. בדרך כלל עובדים שם כאלה שמכירים וזוכרים בלי ניירות.... בעיריית ת"א קיבלתי עזרה מאוד גדולה לפני שנה. לאה, אני הייתי מומחית להתחמקות מהחלב הזה. אצלנו כולם קיבלו, אבל אני בחיים לא שתיתי וכל הזמן המצאתי תירוצים.... שכחתי כבר את הפרק הזה בחיינו.....
 

עב

New member
את צודקת

אולי ביום העליה על קברו (לפני החגים) אקפוץ לארכיון לכמה שעות לאחר תיאום מראש וכו'. המייל ששלחתי אליהם חזר... סימן לא כל כך טוב, הלוואי שאתבדה.
 

Melitz

New member
ותיקי חיפה אינם זוכרים בי"ס הרצליה יש בי"ס הרצל אך הוא קיים רק משנות השישים.
 

שילה1

New member
בי"ס הרצל באזור אחר לחלוטין.היכן

היה ממוקם בית הספר? סמוך לאיזה רחוב בדיוק? ואולי מתכוונת לבי"ס "במעלה" שנמצא בסמוך?
 

Melitz

New member
מה זה אזור אחר לחלוטין ? ציינתי את בי"ס הרצל כעובדה קיימת וברור שלא אליו הכוונה כי הוא לא היה קיים בשנות החמישים. אם השואלת היתה יודעת היכן היה ממוקם בחיפה בי"ס בשם הרצליה וסמוך לאיזה רחוב, תסמכי עליה שהיתה מציינת זאת... באזור רחוב הרצליה, יש כמה בתי ספר ואף אחד מהם אינו מזכיר בשמו את הרצליה.
 

עב

New member
אינני יודעת היכן היה בית הספר

תודה לכל המשיבות/ים. אין לי מושג היכן היה בית הספר, סביר בעיני שהיה באזור רחוב הרצליה. סבי התגורר בשדרות אום (היום הציונות) ורחוב הרצליה סמוך לו. כל האזור הזדקן מאוד מאז שנות השמונים והאוכלוסייה התחלפה בו (למעלה מ - 50% ערבים). יתכן שבית הספר שינה את שמו או את ייעודו. בהתעם לעצתה של לאה אבדוק בארכיון העירוני בהנחה שהם יודעים משהו. אני מקווה לקבל שם גם את הכתובת המדויקת של סבי ולראות היכן גר והיכן עבד.
 

שילה1

New member
לא רחוק משם,ברח הגפן-היה בית

ספר "לשדה".בית ספר יסודי. האם מתאים?
 

antsearch

New member
melitz אתה לא עוזר אז לפחות אל תגיב

בציניות לתגובות של אחרים
 

Melitz

New member
אולי בבית הגפן מתוך פורום תור חיפה "בית הגפן נבנה בסוף המאה ה- 19 לצידי הדרך שחיברה את העיר התחתית למרומי הכרמל (כיום "שדרות הציונות"). בשנת 1910 שכרה משפחת אפשטיין את המבנה ופתחה בו את מלון "הרצליה" שהצטיין בחידושיו, אך בעיצומה של מלחמת העולם הראשונה, בשנת 1915, הוחרם המלון כדי לשכן בו את קציני המטה התורכי - גרמני. לאחר המלחמה, בתקופת המנדט הבריטי ובשנים הראשונות של מדינת ישראל שימש המבנה כבית ספר לילדי הסביבה.
 

שילה1

New member
קשישי חיפה ספרו לי כי בבנין בו שוכן

היום המוזיאון העירוני,ובו היה קודם לכן "תיכון חדש",היה בשנות ה50 המאוחרות בית ספר יסודי,שנקרא(כנראה) "שבתאי לוי",כשם הרחוב. אולי אליו הכוונה?
 

עב

New member
כל הכבוד'קה!!!

הולך להיות מענין בחיפה! אני כמובן אוודא הכל בארכיון. תודה רבה!
 
למעלה