שאלה למי שיכול לענות בבקשה

עןש

New member
שאלה למי שיכול לענות בבקשה

רוב הסיכויים שאני מתחיל ללמוד עיצוב גרפי..שנה לימודים ,320 ש"ל, לימודי תעודה...שאלה ראשונה. אם אין לי שום זיקה או כשרון לציור,איור האם זה יפגע ביכולת שלי ליהיות טוב בזה ...?שאלה שנייה האם בתור שכיר למשל בבית דפוס או מע' עיתון אפשר להרוויח כסף בענף הזה...?ושלשית האם זה נכון שמקצוע זה יותר מדבר לבנות בגלל שלהן יש יותר כשרון או גישה לעיצוב?תודה רבה...
 

oren*

New member
נסיונות לתשובות

1) לא חובה לדעת לאייר. 2) אתה יכול להניח ששכירים בבית דפוס או מערכת עיתון לא עובדים בהתנדבות, מצד שני, אם כסף הוא הגורם העיקרי מבחינתך בבחירת המקצוע, כדאי שתשקול תחומים אחרים בהם התגמול ראוי יותר (בתור שכיר בבית דפוס/מע' עיתון, לעומת מעצב בסטודיו או פרילאנסר). 3) נכון שיש יותר נשים מגברים במקצועות העיצוב (גרפי, אופנה, פנים), אבל לצערנו כמו בשאר המקצועות, הוא מאוד שוביניסטי ומרבית המשרות הבכירות מאוישות על ידי גברים (מנהלי סטודיואים, ארט-דיירקטורים, מעצבים). לגבי "יותר כשרון", זו כבר הכללה - ישנם גברים בעלי חוש אסטתי ונשים חסרות טעם, השיקולים לבחירת המקצוע הם לאו דווקא "גישה לעיצוב" אלא גם שעות העבודה הנוחות בבתי הדפוס, העדפה ברורה לנשים, הקלות והזמן הקצר יחסית הנדרשים ללמידת התוכנות.
 

pulse11

New member
למה לצערנו?

אם אין הבדל בין נשים וגברים, מבחינתך זה לא צריך להפריע כל עוד אתה לא אישה.
 

ghostg

New member
לדעתי

מי שהולך לתחום צריך להרגיש מבפנים שיש לו זיקה לתחום, שהוא אוהב ליצור ברמה הויזואלית והתחום גורם לו הנאה אחרת שעות מרובות מול המחשב ללא סיפוק יתבטאו גם בעבודות שלך. לא, אין צורך ביכולת איור או ציור מיוחדת (זה כל העניין המחשב עושה זאת בשבילך) אבל צריך עין טובה ואמנותית. משכורת סבירה וגם כאן זה תלוי בנסיון, איכות, ויכולת אישית. בעל דפוס שיקבל אדם מאוד יעיל ואיכותי ידאג לשמור עליו ולתגמל אותו בהתאם. בכל מקרה בהצלחה ולא לשכוח שקורס או כל צורת לימוד אחרת זו רק המדרגה הראשנה, הלימודים האמיתיים הם עם הזמן והנסיון (כל יום לומדים).
 
המחשב עושה את זה בשבילך?

איפה אני משיג מחשב כזה שמאייר בשבילי? אני רוצה גם! זה יכול לחסוך לי שעות על גבי שעות של איור!
 

ghostg

New member
איור וציור

ברוב המקרים הינם מקצוע בפני עצמו לא בהכרח שמאייר או צייר יהיה או יכול להיות מעצב גרפי. מכיוון שהשאלה היתה בקשר לעיצוב גרפי אז כן המחשב בהחלט עושה את רוב העבודה אחרת לא היינו צריכים אותו. אגב ישנן תוכנות מדהימות לאיור וציור אך להתמקצע בהן כדי להגיע לתוצאות הדומות לתוצאה הידנית מצריך ימים רבים של עבודה.
 

pulse11

New member
המחשב לא עושה את רוב העבודה

זה כמו לומר שכדי להביא 52 איש ממקום למקום, לא צריך נהג, מספיק אוטובוס.
 

ghostg

New member
דוגמה מצויינת

הוא שאמרתי האוטובוס עושה את רוב העבודה שהרי הקושי הוא לסחוב 50 איש, הנהג רק מנווט את "כלי העבודה" ליעד. אז נכון, ללא הנהג האוטובוס לא יזוז אבל אין הויכוח הוא על נחיצותו של הנהג אלא על מי עושה את רוב העבודה. אגב ניסית פעם לעשות מליוני חישובים בשניה? פעם כדי לשלב מספר תמונות לתמונה אחת היה צורך בגזירה ידנית ושימוש במברשות כדי לצבוע ולטשטש את החיבורים בניהם ובסוף היו מצלמים את המוצר הגמור, היום פוטושופ עושה זאת בכמה דקות. אז היא לא עושה את רוב העבודה?
 

noa_f

New member
פוטושופ עושה את העבודה הטכנית

כביכול, אבל זה בדיוק מראה שהיום צריך בעיקר את יכולות העיצוב של האדם ולא את היכולת הטכנית (גזירה מדוייקת, הדבקה מדוייקת וכו'). אם פעם היה המעצב, שנתן את הקונספט והמון-המון טכנאים שצילמו את הפילם, גזרו, ריטשו, הדביקו, ניקו, חתכו ישר ומדויק וכו' - היום צריך רק את המעצב. מי שבסה"כ יכול לגזור מדוייק - אין לו מה לעשות יותר. אותו המחשב "חתך החוצה". אני, לדוגמא, תמיד אומרת שלא הייתי יכולה לעבוד בשום מקצוע שקשוק לגרפיקה/עיצוב/אדריכלות וכו' לפני 25 שנה. אצלי תמיד נשפך משהו על הניר, יש בסוף איזה טביעת אצבע עם דבק וכו'. אותי המחשב הציל. אבל מישהו שדיוק, חריצות ואמינות הן התכונות הבולטות שלו, עדיף שיחפש מקצוע אחר. ואני כן חושבת שצריך יכולת איור או ציור או איזושהי ראיה ויזואלית אחרת (שמן הסתם תתבטא ביכולת יצירה כלשהי), כי את זה המחשב לא יעשה בשבילך ואיור או רישום הוא אימון שלנו באיך להעביר "תמונה" כלשהיא אל פורמט דו-ממדי. בין אם התמונה נמצאת בדמיון שלנו, או עומדת לפנינו בסטודיו.
 

ghostg

New member
על כל מילה שכתבת כאן

אני חותם! אין ספק שהמחשב חוסך לנו את כל אלה שציינת ונכון כמו שגם אני אמרתי קודם ראיה ויזואלית היא הכרחית לא רק רצויה. ישנם אנשים עם ראיה ויזואלית מצויינת אך מה לעשות שלהעביר את מה שמוחם רואה הם אינם יכולים להעביר לידיים וגם ההיפך, ישנם אנשים עם יכולת טכנית טובה מאוד ושליטה בתוכנות ובכילים אבל לעצב ממש הם לעולם לא יוכלו (ביצועיסטים מצויינים). בקיצור בתור מי שגם מצייר אני יכול לומר חד משמעית שהמחשב עושה לנו חיים הרבה יותר קלים וכמה נחמד שלא צריך לשטוף את המברשות בסוף.
 

yabubi

New member
וגם כמובן כמובן ה- CTRL+Z

שחבל שלא קיים בחיים שמיחוץ לקופסא
 

ghostg

New member
חח צודקת!

מי מאתנו לא חשב על זה פעם?
 

Schnitzell

New member
הרכבתי פעם פאזל אמיתי

של משהו כמו 3000 חלקים. העבודה לקחה כל כך הרבה זמן שמדי פעם, אחרי שהגב שלי כבר נשבר מלשבת לא נכון על הרצפה, הייתי קם, מתבונן במה שהספקתי, וממש ברצינות באמת חלפה לי בראש לשנייה המחשבה לעשות Save לפאזל. זה היה הסימן בשבילי שאני חי יותר מדי זמן עם מחשבים.
 

ghostg

New member
אתה מזכיר לי

את התקופה בה אני הייתי שקוע במשחקי מחשב בהם בכל פעם שאתה נכשל או לא עלינו "נהרג" אתה פשוט עושה "load" וחוזר לאחור חדש ורענן, כל פעם שמשהו היה מתפשל בחיים האמיתיים הייתי חושב כמה חבל שלא ניתן לטעון לאחור ולתקן את השגיאות שלנו. כן כנראה שהמחשב חודר לנו לחיים יותר ויותר, רק שלא נגלה יום אחד שאנחנו בכלל בתוך תוכנה אחת משעשעת של מישהו
 
למעלה