שאלה למטפלות

julia37

New member
שאלה למטפלות

רציתי לשאול מה לעשות עם הילד שלי, הוא במשפחתון כבר מלפני ראש השנה אבל עדיין לא נותן לי ללכת בבוקר. העברתי אותו כבר ממקום אחד, שלא היה נראה לי שיש יחס אישי. ההורים האחרים מרוצים, ובאמת כל הילדים נקלטו מהר,ומאושרים, חוץ משניים- שאחד עזב כי בכה כמה שבועות, ועוד אחד שבכה ממש חודש כל היום, אבל ההורים "אכלו את הלוקשים" של המטפלת, שהוא בקושי בוכה (זה נודע לי היום שכך היא אמרה להם). חשוב לציין שאחרי חודש הילד שבכה התחיל לחייך, והוא הרבה יותר רגוע. הבן שלי בן שנה וחצי, הוא לא מוכן לתת לי ללכת. לפני שהכנסנו אותו הוא היה איתי בבית- ילד שמח ומלא בטחון עצמי, שמאד מחפש חברה. לכן אני לא מבינה למה הוא בוכה בבוקר- אם זה מהפרידה, או שלא טוב לו. חשוב לציין שאני בודקת ושומעת (גם מההורים האחרים) שהוא לא בוכה הרבה אחרי שאני יוצאת. חוץ מזה, שהוא בוכה גם עליי כשבעלי יוצא, כך שזה אולי סתם מהפרידה. כשאני באה אחרי הצהריים הוא מבסוט. מאידך, אני לא רואה שהוא מחייך אליה חוכים ענקיים... יש 8 ילדים על שתי מטפלות. משפחתון פרטי. לפני כמה ימים הסתבר לי שהמטפלת הראשית, היתה צהרונית של בן של חברה שלי, כשהיה בן 4, והיתה קשוחה איתו (הוא באמת היפר, אבל ילד טוב). הם לא אהבו אותה, אבל אמרו שהיא מאד מאד משקיעה בהעשרה (מה שנכון, שמתי לב לזה), וממש נלחמה על זה מול הצהרוניות האחרות, שחייבים העשרה. ההשקעה בהעשרה היא סימן חיובי, שיש לה עקרונות וגם רצון לשבת עם ילדים ולתקשר איתם. כמו כן, שמתי טייפ של חצי שעה, ושמעתי שהיא נחמדה גם אחרי שאני עוזבת... עשתה לו תה, דיברה יפה אל האחרים (לא שמעתי שאליו אבל יכול להיות שהוא היה עליה), ושמעתי שלפעמים יש לו פרצי בכי של כמה שניות וזהו. מאידך, בפעם הראשונה שהוא ישן שם, שמעתי אותה מרדימה אותו כשהיא מחזיקה את המוצץ בפה והוא בוכה כי הוא לא רוצה אותו, אבל היא לא מוציאה ומתעקשת. בשלב הזה דפקתי בדלת, אז הן הפסיקו והיא יצאה החוצה ולקחה אותו על הידיים (הוא לא ראה אותי והלכתי). כמו כן, היא קוראת להורים אם הילד לא נרדם בזמן מנוחת הצהריים, שיבואו לקחת. הנה, שיתפתי אתכן, ובאמת- כל הכבוד על הסבלנות!! אשמח לשמוע את דעתכן.
 

קשתית34

New member
היי, אולי מה שאכתוב לך לא ימצא

חן בעינייך, אבל אני חושבת שהכי טוב להשאיר את הילד וללכת, ילדים מרגישים את המצוקה והלחץ של ההורים ואין ספק שהוא "משחק" על זה. ככל שהפרדה מתארכת ביניכם ככה יהיה לו קשה יותר להסתגל לפרידות בבקרים, אני מדברת מנסיון של מטפלת ואם.
 

julia37

New member
איך אני יודעת שהוא באמת "משחק"

זו השאלה: לפי מה אפשר לדעת שהוא באמת משחק, ולא שבאמת לא נעים לו שם?
 

קשתית34

New member
בד"כ הסימנים הם די ברורים

ילד שלא טוב לו במקום כלשהו לא יכול להסתיר זאת. בתי הייתה במסגרת בהיותה בת שנה בערך ולאחר 3 שבועות הבנתי שהמסגרת לא מתאימה לה, והוצאתי אותה, היא הייתה בבית עד גיל שנתיים וקצת. הסימנים אצלה היו בכי בלתי פוסק גם במהלך היום, ובמיוחד כאשר הייתי נפרדת ממנה בבוקר ובאה לאסוף אותה אחה"צ.. חוסר תיאבון ואפילו נדודי שינה. לא מזמן היה אצלי תינוק כבן שנה שלא הסתגל למסגרת שלי, היה לו (ולי) מאוד קשה, כמעט בכל הזדמנות הוא בכה,,לא אכל וכמעט לא ישן אלא רק מתוך עייפות מהבכי. הספיק לי פחות משבוע להבין שהוא לא בשל למסגרת וצריך יחס אישי יותר (היה לי משפחתון של 5 ילדים). אם אצלך הקושי הוא בפרידה בלבד, את צריכה להציב גבולות כבר מגיל כזה, אפילו שזה קשה יותר להורה מאשר לילד, פשוט להגיע בבוקר ולהגיד יום טוב מתוק שלי אמא הולכת אני אחזור יותר מאוחר לקחת אותך הביתה ,ופשוט לתת נשיקה וללכת, לעולם לא "לברוח" כשהוא עסוק או לעלם לו בלי שהוא ישים לב שהלכת, זה הכי גרוע, תוך כשבוע אולי יותר הוא יתרגל שאמא הולכת אבל גם חוזרת. את יכולה להיפרד בצורה כזו ולחכות בחוץ ולשמוע איך הוא נרגע, אני מבטיחה לך שבכל יום תשמעי את הבכי פחות ופחות. יש לי תאומות בנות 5 כמעט באותו גן ועד היום הן עושות לי סצנות לפעמים אפילו בכי, אני מראה להן שזה לא ממש משפיע עלי וככה לא משיגים דברים, להגיד לך שאח"כ בדרך הביתה אין לי דמעות??...יש לי ועוד איך.! הקטנים האלה בכל גיל יודעים מה הם רוצים והם רוצים אותנו לידם,
הרי תמיד אומרים "אין כמו אמא". מקווה שעזרתי,
 

julia37

New member
אבל איך יודעים אם לא רואים?

מה שאנייודעת זה מה שהמטפלות אומרות, אבל איך אפשר לדעת אם הן אומרות את כל האמת?
 

קשתית34

New member
שוב ילד שלא טוב לו מראה זאת

ולא רק בזמן שהוא נמצא במסגרת. עצם העובדה שהוא מקבל אותך בחיוך כשאת באה לקחת אותו, ישן ואוכל כמו שצריך אני לא חושבת שיש סיבה לדאגה. זה שהוא לא מחייך מספיק למטפלת לא אומר כלום,וזה שהפרדה קשה לו גם לא אומר שלא נעים לו שם בהמלך היום, אל תשכחי שהוא היה צמוד אליך שנה שלמה, וגם כשרואים את אמא מעדיפים לחייך אליה ולהקרין רגשות אליה ולא למטפלת. לפחות מנסיוני. אני חושבת שאת צריכה לסמוך גם על החוש שלך, כדי להבין אם בגדול טוב לו או לא במסגרת הזו. אגב 2 מטפלות על 4 ילדים זה בסדר גמור, תקחי בחשבון שרוב היום מעסיקים אותם בפעילויות ויצירות, ולכן הילדים לא ממש זקוקים ליחס מחבק כל השהות שלהם במשפחתון. אם חלילה הילד היה סובל מהתעללות כזו או אחרת, אני חושבת שהיית מבחינה בהתנהגות מוזרה וחוסר שקט לאורך כל שעות היום, כולל השעות שהוא איתך בבית.
 

julia37

New member
ילד יכול לחייך גם למטפלת מכה

היה בעמנואל רוזן בערוץ 10 לפני שנתיים, אמא ששמה מצלמות, רק ליתר בטחון, למרות שהילד אהב את המטפלת, ובמצלמות ראו בברור שהיא מכה אותו.
 

SARIT59299

New member
בעיה במשפחתון

1.רציתי לדעת איך הצלחת לשים טייפ בלי שאף אחת לא תראה אותך? 2.מדוע את כלכך לא סומכת על צוות המטפלות ובכל זאת שולחת את ילדיך לשם? 3. אני יודעת שהיכן שלא טוב לי לא יהיה טוב לילדי, אנחנו משדרים לילדים שלנו הכל דרך הדיבור דרך המגע המבט וכו'... תחשבי על זה. מצפה לתשובה מימך.
 

julia37

New member
המטפלות המתעללות גרמו נזק לכלל המטפ

המטפלות. כיום כל אחת חשודה, גם אם היא נראית מאד נחמדה (כי הן נראו נחמדות בהתחלה...). הרבה הורים משתמשים בכל מיני אמצעים להבטיח את טובת הילד שלהם. לא יודעת מה המטפלות יכולות לעשות בקשר לכך (אולי לצאת נגד המתעללות בפומבי?). אכן מצער.
 

SARIT59299

New member
משפחתון

את ממש צודקת. היום בא אליי אבא שהבת שלו אצלי במשפחתון ואני בקשתי עזרה להמשך רישום במשפחתון המלצות וכו'...., הוא אמר לי שהם ההורים מדברים אלי רק טוב היכן שהם נמצאים אבל לפני שנה הם שמעו שפטרו אותי בגלל שהרבצתי לילדים כמובן שזה שקר ואני כמעט יודעת מי זו שמפיצה אבל את הנזק שלה היא כבר עשתה לי. אני בשוק מזה אני עובדת במקצוע כמעט 20 שנה ואני היא זו שהתפרה היות ורציתי משהו אישי שלי קטן ואינטימי. איזה אנשים רעים יש במדינה שלנו ממש ארץ אוכלת יושביה מפחיד. חבל שאת לא יכולה לראות אותי ואת המשפחתון שלי כדי להבין. אני ממש לא יודעת איך לשנות את הסטיגמה שאותה בחורה הפיצה?
 

julia37

New member
איזו מרשעת!! זו ממש הוצאת דיבה!!

האופציה היחידה שלך היא לאפשר להורים לראות מה קורה בגן. אחרי שהם יראו הם יהיו בעדך, וכל ה"קייס" שלה ייפול. תציעי להם שקיפות, ואז הם יאמינו בך יותר. תגידי להם שאת מוכנה שיציצו מתי שבא להם מהמרפסת או אם יש חלון. גם אם את לא רואה אותם. זה ממש יפתח את האמון שלהם בך.
 

SARIT59299

New member
המשך...

הכל פתוח והם יכולים לבוא מתי שבא להם במהלך היום יש להם את סדר היום מפורט לכל משפחה אני חילקתי להם עם מגנט למקרר כך שהם יודעים כל רגע מה קורה ואפשר להפתיע אותי אבל הם לא באים הם סומכים אלי הבעיה היא עם הורים חדשים שלא מגיעים אלי. אין לי מושג למה אם זה גבללה או שמעדיפים את הזול במעונות ולא את האיכותי. אני ממש מיואשת כבר למרות שבעלי אמר לי לחכות אחרי החגים ונראה. תביני אנחנו בנינו את המשפחתון הזה במו ידיינו לבד זה חלום חיי שהתגשם ואיך זה תקוע ממש כואב לי הלב.
 

julia37

New member
אני מאד מבינה אותך. באמת כואב הלב!

איך אנשים הורסים האחד לשני. איזו רשעות שלא תיאמן להגיד עלייך כזה דבר!! לדעתי את צריכה להילחם!! את צריכה להצליח למרות זאת!! אל תיכנעי!! צדקתך תצא לאור!! אל תיכנעי!! תכניסי לה בהפוכה- תפרסמי שזה גן פתוח, שההורים יכולים להציץ (וריאציה על גנים עם מצלמות). כל ההורים יבואו לגן כזה!! כך תשיגי שני דברים: 1. תוכיחי מחדש שאת טובה. 2. תיחשבי למטפלת אמינה. עצם זה שתציעי דבר כזה, זה כבר מעורר אמון. את תהפכי להיות מספר 1 מבחינת אמינות, כי הרי אף מטפלת אחרת לא תסכים לדבר כזה.
 

SARIT59299

New member
קשה לעבוד תחת מצלמה יום שלם

אין לי בעיה בכלל שיבואו לבקר אבל לעבוד כל היום תחת מצלמה זה קשה ומפריע. יש גן כזה באיזור המרכז ויש אליו הרבה בעיות של מטפלות זה ממש לא נוח להיות כל היום תחת עיין בוחנת של הורים.
 

julia37

New member
נכון. אז יש אולי חלון ממנו הם

יכולים להסתכל? או מרפסת? הרעיון הוא לתת להם הרגשה שאין לך מה להסתיר.
 

איוו

New member
צר לי לאכזב אותך אבל הורים שישמעו

את השמועה שהמרשעת הפיצה, לא ירשמו את ילדיהם למשפחתון שלך , גם אם הם ישמעו המון המלצות טובות מנגד, הם לא יקחו את הסיכון שאולי, אולי, אולי......בכל זאת זה נכון. לדעתי את צריכה לטבוע על הוצאת דיבה
 

SARIT59299

New member
המשך....

נכון את צודקת אבל אני לא אכנס למערבולת שהיא תמנה לי אני אחכה בסבלנות עד שהאמת תצא . אני לא אשחק את המשחק שלה. היא אלופה בתחום הרמאות הזה.
 
למעלה