שאלה למומחי החוקה- (רצינית)

שאלה למומחי החוקה- (רצינית)

כמה מטוסים מותר להכניס לאיזור אימונים אחד של הרצליה (סתם לדוגמה - איזור 8)? כמה מטטוסים מותר להכניס בלי לתאם ביניהם, ומבלי שהאחד ידע על האחר/ים? כמה מטוסים מותר להכניס לאיזור אימונים אחד, כאשר מגובה הקרקע עד גובה 1000 יש שני מטוסי-שידורים המתואמים ביניהם? אם אפשר גם לצטט או לציין הסעיפים הרלבנטיים בפמ"ת, בחוקי הטיס ומי שיכול גם בנספחי ICAO??
 
הפנת את השאלה רק למומחים....

ההגיון (שלי) + הכסת"ח סבורים שיש לאפשר נוכחות של מטוס אחד בלבד באזור האימונים. אם חניך / טייס מתאמנים ברצינות, קשה - גם אם יש במטוס מדריך/טייס בטחון, לצפות ל:גם שמירת נתונים, גם מגבלות בטיחות, גם ביצוע מדוייק או כזה שניתן לתחקרו, גם לשמור על גבולות האזור (בדרך כלל השטחים די קטנים) ובנוסף לחפש מטוסים אחרים באותו אזור. בחיפה הקימו נקודת דווח נוספת ל"אפק" ,"גילעם" וגם הזיזו מעט את הנתיב, כדי למנוע מצב שבו מטוסים נמצאים באזורי האימונים ונתיב הטיסה חוצה אותם. בעבר, עפ"י בקשה ניתן היה להכניס מספר מטוסים לאותו אזור, אני מניח שזה המצב גם היום (אחרת איך מתאמנים בטיסות מבנה?)
 

צור בנר

New member
אם אני זוכר נכון

אז בחלק של חיפה כתוב שרק מטוס אחד בכל אזור, אבל אני לא בטוח בשעת לילה מאוחרת זו. אם מגבילים את המטוסים קרקעית ותוך תאום גובה, איני רואה בעייה להכניס 2 מטוסים באזורי 8,9,12,13 (3 קצת קטן) וגפ באזור א' של חיפה (לא ב' ו ג'). לא יהיה ב ICAO סעיף כזה כי זה לא עניינו.
 
מטוס אחד בכל איזור

אני לא זוכר מה כתוב בחוקים, כבר הרבה שנים לא בדקתי, אבל אם אתה שואל על הרצליה- לא מאפשרים כניסה לאיזור שתפוס עם מטוס מתאמן. לפעמים ,לפי בקשה מיודת ותיאום בין שני מפקדי המטוס ובהפרדה ביניהם או לפי גבהים או צפון דרום, מאשרים לשניים להתאמן בו זמנית אם זה טיסת מבנה- מראש הם נכנסים יחד מתואמים אני נזכר עכשיו שנותנים לכל מטוס באיזור מסוים זיהוי על התוכי, ולכן לא יכול להיות שני מטוסים עם מספר זהה בטרנספונדר
 

yonieinav

New member
אפשר לטוס באזורי הרצליה שני

מטוסים בו זמנית באותו אזור,אגב,מגדל הרצליה משתמש באפשרות זאת לא מעט
 

י ה ו ש ע

New member
כמו היום בבוקר

נתנו למטוס לעבור דרך איזור 8 מתחת מטוס שהתאמן שם .
 

laadan

New member
האם נכתב על זה משהו בחוקים?

למיטב זכרוני לא. בחוקה הבינלאומית בטיסת ראיה כידוע אין מגבלות. בתקנות הטיס שלנו אין לזה זכר (למיטב ידיעתי) וגם לא מתייחסים כמובן לאזור ספציפי. בפמ"ת לא זכור לי שכתובה מגבלה על הרצליה. לגבי מה שקורה בפועל - ענו לך. לגבי האם מותר לו? להזכירך זה מבוקר לכן לדעתי מותר לו, כל עוד יש לו זמן לשלוט על זה. (אני רציני. אם יש להרצליה 6 מטוסים בהקפה, לא בטוח שיש לו פנאי לשים לב לשני מטוסים שהוא חילק ביניהם את אזור 8). הוא חייב לעשות את זה עם מכ"מ (אחרת זה לא "מבוקר") וכאמור הוא צריך לכך תשומת לב. בקר מתרכז רק במכ"מ ופקח לא רק. טיסת מבנה, כפי שענו לך, מותרת והיא כן מופיעה בתקנות הטיס. זה בדיוק כמו שמותר לפלוטו בצורה מבוקרת להעביר מטוס מתחת למטוס, נניח אחד שמנווט נמוך והשני שנמצא בנתיב. ברור שאני מדבר על חציה ולא על שני מטוסים שטסים 500 רגל זה מעל זה לאורך זמן. כפי שנאמר צריך שכל אחד יהיה עם קוד שונה בטרנספונדר כדי שיהיה הבדל ברור ביניהם.
 
תשובה טובה, אבל אני מבקש להבין

לגבי מקרה שנכנס מטוס נוסף לאיזור שכבר מתאמן בו מטוס אחר. מבלי שהמגדל מעדכן אותם אחד על השני? האם בתוך איזור אימונים חלים כללי VFR טהורים ?(אשר מעצם הגדרתם לא קיימים במדינת ישראל)
 

yonieinav

New member
ניצן,ספר מה קרה אתמול,וזהו!נשפוט

את זה לטוב או לרע...ע"פ שאלותייך עד עכשיו נראה שמישהו חרג מהמגבלות ,ואם היה כמעט ונפגע מעניין מה קרה?נלמד לקח מנסיונם של אחרים!
 
לא, ממש לא..

היה חשוב לי אתמול בסיום הטיסה להכנס לאיזור 8. זו היתה טיסת כיף לבן של חבר, והוא רצה לעבור מעל הבית שלו ברמת פולג. כשהתקרבתי חזרה להרצליה, ביררתי קודם עם פלוטו ואח"כ עם הרצליה לגבי אפשרות כניסה לאיזור 8. הרצליה הודיע לי שיש מטוס שידורים בגובה עד 500 רגל, ומטוס נוסף שמתרגל באיזור וצריך לתאם עם כולם. תוך מספר דקות הגיע מטוס שידורים נוסף, כך שהיינו ארבעה מטוסים באיזור 8. לא היה שום אירוע.. ושום סכנה.. הכל "אנדר קונטרול" וברוח טובה. אני רק קצת דיברתי כנראה יותר מדי בקשר, וזה לא מצא חן באזני אחד הטייסים..כי כמקובל אצלי, ניסיתי "לנהל" את האיזור לפי ראות עיני.. ...וזה כנראה הפריע לטרולים מסוימים שעמדו בפרלמנט של קצה מסלול..
 

Sashal

New member
אולי תספר מה בדיוק קרה?

כבר יומיים אתה מתהלך מסביב לנושא ולא משחרר מידע מת מסקרנות..
 
למעלה