שאלה למומחיות בעיני שיווק ומכירות

דן דן2

New member
שאלה למומחיות בעיני שיווק ומכירות

אני יודעת שזה לא אותו דבר רק לא סגורה על ההבדל
בואו ניראה אם מדובר בשאלה של שיווק או מכירה (לדעתי מכירה אבל קטונתי) המצב כזה: את מפרסמת סדנה מתקשרים אנשים סבבה עכשיו השיחה חלק מהמתקשרים שמעו עלייך או על השיטה הם מאד רוצים להצטרף ואפילו לוחצים עלייך שתפתחי כמה שיותר מהר כי הם כבר לא יכולים לחכות - לכולנו יש כאלו, תענוג עושים טוב על הנשמה... את מרגישה מאוהבת לרגע ורושמת אותם בשימחה חלק שמעו כמה דברים, דברים טובים (לכן התקשרו) עלייך על החומר שאת מעבירה, אך הם עדיין מהססים - לאלו ניקרא מעוניין אבל... חלקם שמעו הם לא כל כך מעוניינים אבל בכל זאת רוצים לבדוק כי משהו שם כניראה מושך אותם - לאלו ניקרא לא מעוניין אבל... והשאלה מתיחסת כמובן לחלקים השני והשלישי במי תשקיעי את זמנך כמה תשקיעי? אייך תשקיעי ? - האם תבררי את כל הגורמים שגורמים להם להסס? או אולי תחליטי שזמנך מועט ויקר אז תשלחי פרטים באי מייל וזהו מבינות תשאלה? אשמח לתשובה מחכמות הפורום
 
הי אהובה, שמחה שיכולה לענות מניסיון

שיחת טלפון היא בעיני מקום חשוב מאד ללימוד ולהתפתחות. כמו שפינקי אמרה במפגש אמצע, אני משתדלת להיות זמינה נפשית (ובטח פיזית) כשאני עונה, ואז אני מתחברת מאד לcenter שלי, כדי להנפיק את העצמי האותנטי שלי, הרגוע, הבטוח בכלי שהוא מוכר, כי רק כך אני יודעת שהשיחה - מצידי לפחות, נקיה מרעשי רקע. מה זה אותם רעשי רקע שעליהם אני מדברת? אלו הדברים שמסיחים את הדעת מהעיקר. לדוגמה, אדם מתקשר ושואל לגבי הקורס שלך. הוא בעצם בודק מה היחס שלו לטון דיבור שלך, לשפה שאת משתמשת בה, וכמובן, גם למה שאת אומרת. לטקסט. אבל הסב-טקסט לא פחות חשוב. כלקוחה, יכול להיות שהתקשרתי למישהי דרך האתר שלה, אבל ברגע שדיברנו דקה, הרגשתי את ההתעניינות עוזבת אותי. אז חשוב בעיני להתמקד במה את רוצה: אם אני שמה את עצמי במקומך, את רוצה נשים / גברים שמחפשים בדיוק את מה שאת מוכרת, שיהיה להם אור בעיניים כשהם מתקשרים אליך, שיהיה להם קליק איתך: אז את, צריכה לתת את עצמך נטו, את הביטחון שלך בכלי שלך, את העצמי האותנטי שלך. וכשאת חושבת במי להשקיע, תגלי שאת משקיעה בכולם את אותו הדבר. כולם חשובים, כי הם התקשרו, איזה יופי שהם פונים דווקא אליך, ורוצים או רק מהרהרים - דווקא בכלי שאת מוכרת (מבינה אותם!) כך שהשאלה בעיני לא רלוונטית ברגיל. היא כן רלוונטית אם אין לך זמן, או אם את עושה רשימה ומתחילה עם חלק, כי את יודעת שלא תהיה לך אפשרות להגיע לכולם באותו יום / ישיבה. שימי את הנחמדים למעלה (ולא חשוב מאיזה קבוצה הם, את הרי שולחת את לחמך - אולי דרך אותה גברת מקבוצה ג' תגיעי לגברת חדשה שתתוייג תחת א'). אהבתי את ניסוח השאלה, קולע ומדויק, כך שהתשובה בטח כבר ניתנה לך מעצם הכתיבה. אוהבת אותך ומאמינה מאד בכלי שלך, תמשיכי לשאול, לירון
 

דן דן2

New member
לירוני מקסימה תודה רבה

על התשובה החכמה. אני אמשיך לשאול אך קמתי חולה... אז כניראה חוזרת למיטה
 

ravitradian

New member
שאלה של אנרגיות ואנשים ../images/Emo3.gif

הי עדי, השאלה הראשונה שהייתי שואלת היא מדוע החלטת על החלוקה לחלקים שתיים ושלוש? האם באמת יש ביניהם כאלה הבדלים? בשניהם יש אבל... נכון? שני הפוטנציאלים האלה עשו מעשה משמעותי -טרחו להתקשר (אם הבנתי נכון, מדובר על שיחה נכנסת)
בדר"כ השוני ביניהם טמון בעיקר בגישה שלך כלפיהם... הייתי מציעה לך לבחון את ההנחות שאת מביאה איתך לגבי המתקשרים השונים. מניסיוני זה עושה המון הבדל. מקווה שהארתי זוית נוספת
וכמובן, החלמה מהירה
שלך
רוית
 
המקצוע שלי הוא לטייל אבל גם ל"מכור" את טיוליי

לכן אני מעיזה לענות לך, כהדיוטה ולא כבעלת מקצוע במכירות ושיווק. תתפני כיאות ותערכי טלפונים. תשקיעי בכולם זמן וכבוד. גילית שגם אם יש לי תחושה שמתעצמת במהלך השיחה שלא יסגר עם הלקוח כי המחיר מפחיד אותו, כי התאריך סגור לי כבר עבור לקוח אחר, או כל סיבה אחרת, אני עדיין מנהלת איתו/ה שיחה עם כוונה מלאה. לקוחות מאד מעריכים את זה בסיכומו של דבר. היו לקוחות שהפנתי אותם אחרי שיחה מפורטת לאיש מקצוע אחר שיתאים להם יותר, הם מודים מקרב לב וחוזרים אח"כ במסגרת זו או אחרת... שדרי בטחון עצמי במה שאת עושה- ואת הרי אשת אשכולות ובעלת יכולות מדהימות; אמפתיה ללקוח- יש לך את זה בצורת הדיבור והנינוחות שלך; סבלנות-פני לך עיתוי טוב לחזור אליו/ה לשיחה נינוחה ורגועה והמון בהצלחה.
 
שם המשחק - תכנון

הי עדי היקרה (אני עדיין מחכה לפגישות שלנו...
). נראה שההתנהלות שאת מתארת היא משהו שחוזר על עצמו ואינו חד פעמי. אני מסכימה לגמרי אם כל יקירותיי שענו לך קודם, שאם הלקוח טרח והתקשר - הוא שווה את תשומת הלב שלך. הוא יכל גם לא להתקשר. ואם הוא עשה את זה סימן שיש לך מה לתת לו. גם אם זה יהיה ייעוץ שכרגע זה לא נכון שהוא יהיה בסדנה שלך. הדבר השני שאני מוסיפה הוא תכנון. ולמה הכוונה? אם את יודעת שיש לך 3 סוגים של פניות כאלה, מה דעתך לפנות זמן, לשבת ולחשוב איך היית רוצה לענות לכל אחד מהם, מה היית רוצה להגיד, מה היית רוצה לשאול, אילו שאלות יכולות להיות להם ואיך היית רוצה להגיב. לרשום הכל. ממש תסריט שיחה. ועכשיו שיתקשרו. לך יש תסריט שיחה מוכן (בשיטת הכינותי מראש) ברור לך מה המטרה שלך בשיחות הללו (לסגור אותם כלקוחות? להזמין אותם לפגישה איתך? לתת להם אינפורמציה רלוונטית? תחליטי מה הכי מתאים ונכון לך) ברור לך מה את רוצה להגיד ואיך את רוצה להגיד, פחות או יותר הערכת מה הם יכולים לשאול או להגיד והכנת אפילו מענים לזה... פשוט וקל לא?!
מזמינה אותך להשתמש בי....
 
הי דן דן לא ידעתי שאת עדי

אני הייתי מסתכלת על זה מזוית שונה, מה ההבדל בין האנשים שפנו - ברמת הסקפטיות? אני מדברת על ב' וג'. ב' - רואה את החיים יותר בסבבה, מצלצל רוצה לשמוע, מתעניין בך ורוצה לראות כמה את מתעניינת בו,,, ג' - ספקן מקצועי, הוא בעצמו לא מאמין שהוא התקשר אליך, איך הוא ה"לא רוחניק" התקשר אליך - ורוצה עכשיו שתשכנעי אותו. עכשיו תגידי לעצמך את מי את רוצה כלקוח, מי יהיה לקוח טוב יותר, ובעצם מה שונה בהם? מקווה להיפגש שוב להמשך שיחה ביננו להתראות דנה
 

דן דן2

New member
אין עליכן!!!

תענוג אני אחזור מאוחר יותר צריכה לקרוא כל תשובה כמה פעמים תודה תודה תודה
 
למעלה