שאלה למביני דבר !

Asaf S

New member
שאלה למביני דבר !

כפי שאתם יודעים להקת אבבא השתתפה במלודי 1973 והגיעה שם מקום שלישי עם השיר "Ring Ring". רציתי לדעת אם זה השיר "רינג רינג" שכולנו מכירים? ring ring why dont you give me a call.... זה השיר הזה?
 

yoss5

New member
ד"א אגב אבבא

איך שבדיה שרו באנגלית ב-1974 ולא בשבדית?
 

yoss5

New member
עופר

ברגע זכית בפרס ישראל לתגובות במרחקים קצרים...... בקיצור תודה
 
מה?

לא ידעתי שאנגלית היא שפה רשמית בשבדיה, ואני גם לא מוצא שום סיבה לכך. מה גם שאם כך המצב, שבדיה לא הייתה שולחת שום שיר בשבדית מאז... באמצע שנות ה-70 היה, כמו היום, חופש שפה באירוויזיון- כך ABBA ושבדיה זכו ב-1974, וכך הולנד זכתה עם Ding a dong באנגלית ב-1975. הוא בוטל ב-1978 אני חושב, אבל יש כאן מומחים גדולים ממני בעניין הזה.
 

kipod2

New member
זה נכון

שכנותיה של שבדיה דוברות שפות שכולן מניב הגרמנית (פינית, שבדית וכ') לכן השבדים רצו להיות יותר יחודיים והאנגלית נרשמה כשפה רשמית שניה כך שהיום 95% מהשבדים יודעים את שתי השפות. לדעתי אנגלית ששבדים מדברים היא יפה והמבטא ממש יפה על האנגלית.
 

lambada

New member
אני לא בטוח שזאת הסיבה

אבבא הצליחה לשיר באנגלית באירוויזיון משום שמ- 1973 ועד 1977 (לא כולל) הותר חופש השפה (אך לא כולם השתמשו בו בכזאת התלהבות) ב-1976 הEBU שם לב שהרבה מדינות מעדיפות לשיר באנגלית ולכן, מלבד מספר בודד של מדינות להן הותר באופן מיוחד לשיר באנגלית (בלגיה, למשל), נאסר על מדינה לשיר בשפה שהיא אינה רשמית במדינתה.
 

lambada

New member
אופס - שכחתי לרשום

אבל התכוונתי שב1977 נאסר חופש השפה באירוויזיון כמובן
בלגיה הייתה יוצאת דופן והותר לה לשיר באנגלית.
 

איליה.

New member
אנגלית היא לא שפה רשמית בשוודיה.

ומעולם לא היתה. תחשוב בהגיון: אם אנגלית היתה שפה רשמית שם, אז שוודיה היתה שולחת שירים באנגלית גם בשנות ה-90.
 

avinor

New member
קיפוד יקר,השפה הפינית לא שייכת

למשפחת השפות הנורדיות/גרמניות,אלא למשפחת השפות הפינו-אוגריות שבתוכה כלולות: פינית,אסטונית והונגרית.
 

avinor

New member
קצת סדר במשפחת השפות:

גרמנית/נורדית/טבטונית-גרמנית,אנגלית,הולנדית,פלמית,שוודית,נורווגית ודנית. לטינית-איטלקית,ספרדית,פורטוגזית,צרפתית,רומנית,באסקית,קאטאלאנית,רומאנש ולאדינו. סלאווית-רוסית,אוקראינית,פולנית,צ'כית,סלובקית,בולגרית,סרבית,קרואטית,בוסנית (זו שפעם כונתה סרבו-קרואטית),סלובנית ומקדונית. פינו-אוגריות-פינית,אסטונית והונגרית. באלטיות-ליטאית ולטבית (שאינן סלאוויות במקור,למעט מילים שחדרו אליהן בזמן השלטון הסובייטי). קלטיות-גאלית (אירית),וולשית,סקוטית וברטונית. תורכיות-תורכית,קירגיזית,אוזבקית,טורקמנית,קזאחית,אזרית וטג'יקית. *** יוונית ואלבנית לא שייכות לשום משפחה וכ"א עומדת בזכות עצמה ***
 

avinor

New member
באסקית

הבאסקית הספרדית בניגוד לזו המדוברת בצרפת ובמיפרץ ביסקאיה היא שפה SEMI לטינו-הודו-אירופאית.הסבר על כך ניתן למצוא באתר שהקישור אליו הוא: www.ethnographic.com
 

Mikey Weiss

New member
ילדים יקרים, שיעורי הבלשנות גוזלים

מספיק מרחב במוחי הקטן במהלך ימי הלימודים שלי... למה להתעלל בי גם בשעות הפנאי? (סתם צוחקת, אבל התרגיל שעשיתי אתמול בתולדות הלשון האנגלית הוציא לי חשק לבלשנות לנצח).
 

Thomas R

New member
You are wrong Ofer!!!!!!!!1

The only official language in Sweden is swedish. Terry is right- until the end of the 70's, every country had the right to choose wheather to sing with its official language, or to sing in English. on 1978 there was a new rule, which stated that every country had to sing only with its official language..... Malta is the only country which has the english language together with the maltese language, as an official one...... the rule was changed again on 1999...
 
למעלה