שאלה למבינים בצבא

Josman

New member
הנה השאלה - התבלבלתי

גיבוש דבורים/סטילים, לעבור אבל לא לשרת שם. כלומר, אם אני עובר את הגיבוש של דבורים למרות שאני בכלל לא יודע אם הוא קל או קשה ומתי עושים אותו, אם תוכלו להגיד או להסביר לי אני אשמח - תודה. אם אני עובר את הגיבוש זה 100% שאני ישרת שם? ואם אני התחרטתי ואני לא ירצה לשרת שם ואני ירצה לשרת בחיל אחר, זה אפשרי או לא? אם אני עובר גיבוש של דבורים אני בכל זאת מקבל מנילה עם אפשרויות אחרות?
 

EladLR

New member
אם עברת את כל הגיבוש עד סופו

ובסופו החליטו לקבל אותך, אתה לא תוכל לצאת מזה. אם החליטו לא לקבל אותך, תוכל להמשיך להתמיין.
 
אני מבינה קצת..

בעיקרון אם אתה עובר את הגיבוש אז הצבא יירצה לקחת אותך לשם.. אבל זה ממש לא אומר שאתהחייב להיות שם.. חבר שלי עבר גיבוש חובלים ועדיין שלחו לו מנילה.. וזה בחירה שלך אם להתגייס לשם או לא ברור שהצבא יינסה ללחוץ.. אבל לא יכולים להכריח אותך.. חוצמזה בלי קשר לגיבוש יש לך הכשרה של עוד איזה שנתיים ולחתום קבע.. אתה יכול פשוט ליפול מהקורס... ואם הם לא יפילו אותך.. אז תפיל את עצמך.. פשוט תגיד שאתה לא מסוגל יותר..
 
עוד משו..

ודרך אגב אם אתה כן תעבור את הגיבוש ותיפול מהקורס אתה לא תיפול כל כך חזק.. חובלים זה קורס מאוד מובחר.. בעצם הכי מובחר אחרי טייס.
 

EladLR

New member
הוא בכלל דיבר על קורס דבורים\סטילים

ולא חובלים... ואחרי שסיימת את הגיבוש.. אתה תלוי בחסדי הבוחנים. אם העבירו אתה מתגייס לחיל הים לדבורים סטילים. והסיכוי לצאת מחיל הים הוא לבקש יחידות מובחרות או לעשות בעיות רציניות ביותר כבר בזמן הקורס ואני מאמין שמעכשיו גם בטירונות שהתחילה להיות בבה"ד חיל הים ולא במחנה 80\זיקים. בכל זמן הגיבוש אומרים לך את זה ומדגישים את זה.. אפילו שנייה לפני הסיום שלו.. שמי שחושב שהוא לא רוצה שיוותר עכשיו כי אחרי זה הוא לא יוכל.
 

uvdude

New member
אכן

כמו שאמרו לך, אחרי המעבר בהצלחה, יהיה בלתי אפשרי לצאת. זה נקרא "חצי התנדבותי". תתנדב להגיע, ברגע שתגיע, לא תוכל לצאת. ככה זה עובד. וזאת שדיברה על חובלים - זה בכלל לא קשור.
 
למעלה