שאלה לי

Rascal

New member
שאלה לי ../images/Emo22.gif

ישבנו עם חברה - עורכת-דין והתווכחנו על זכויותיהם של המועדונים הפרטיים למיניהם. היא טענה שלכל מועדון פרטי יש את הזכות לסגור בפנייך את השערים אפילו אם מדובר בסיבה גיזענית מוצהרת. כלומר: אין כניסה ליהודים, שחורים וכלבים... נשמע לי תמוה מאוד,
מישהו יודע ומכיר את החוקים הנ"ל
 

Benkok

New member
ההגיון אומר שמועדון חברים פרטי וסגור

אכן יכול לבחור את חבריו. כל עוד לא מדובר במקום ציבורי אין שום מניעה לסלקציה. לראיה - תביעות שמוגשות נגד בעלי מועדונים על "סלקציה" לעתים נדחות על סמך ההוכחה של בעל העסק שהיה מדובר באירוע פרטי וסגור. אני לא עורך דין אבל לדעתי לשון החוק מדברת על ההגדרה של המקום כמועדון חברים סגור והומגני.
 

ygranot

New member
איך ההגיון הזה מסתדר גם חוק שיוויון הזדמנויות

בעבודה שקיים במדינות רבות ואינו מאפשר למשל, אפליה על רקע מגדר? הרי זה משרד פרטי ואם אני רוצה להעסיק מזכירה ממין נקבה בלבד, זכותי, לא? אז זהו שבמדינות רבות, לא... בפועל, זה מה שקורה, אבל אסור להצהיר על כך באופן גלוי.
 

Benkok

New member
מה עניין שמיטה להר סיני?

מה קשור חוק שיוויון ההזדמנויות בעבודה לאישור כניסת חברים למועדון סגור? בוא ואפשט את ההגיון עבורך - אני עושה מסיבת יומולדת בבית. עובד פלוני ברחוב ומחליט שהוא רוצה להיכנס לחגוג ולאכול לי מהעוגה. לפי החוק - מותר לו להיכנס או אסור לו להיכנס? אם ינסה להיכנס ואטרוק לו את הדלת בפרצוף - הוא יתבע אותי בבית משפט על אפליה?
 

Nobilis

New member
אהם אהם

יש 191 מדינות בעולם פרט לישראל. התשובה לשאלה שלך משתנה ממדינה למדינה. בישראל, אגב, החוק אוסר על הפלייה מסיבות של גזע/לאום/וכו' בכניסה למתחם בילוי (מועדון, לדוגמא) גם אם מדובר בעסק פרטי.
 

Cappuccino

New member
קודם כל, תוסיף עוד 50

מדינות, ליתר דיוק 49, למספר המדינות שציינת, כי בארה"ב זה גם שונה ממדינה למדינה. ולגבי ההחוק בישראל, הוא מתיחס למקום בילוי ציבורי, כזה הפתוח לציבור, ללא קשר לבעלות פרטית או ציבורית. גם בישראל, כמו ברוב העולם המערבי, החוק אינו אוסר על קיום מועדון סגור/מועדון חברים, בין אם הוא בבעלות פרטית ובין בבעלות ציבורית, המפלה מראש ובראש חוצות, ובלבד שאינו פתוח לציבור. לדעתי, הדין המקומי ובעיקר התקדימים המשפטיים בנושא, יהיו רלוונטים יותר, למקרים בהם מדובר במועדון הפתוח לציבור,הפועל במסווה של מועדון סגור על מנת לאפשר להנהלתו לבצע הפליה או העדפה אסורה. כמובן שחוק שוויון הזדמנויות בתעסוקה אינו רלוונטי, אך תהא זו סוגיה מעניינת לגבי האפשרות להפלות עובדים במועדון סגור בו מותרת האפליה לגבי המבלים.
 

Nobilis

New member
תודה על החידוד

כן, כמובן שאם מדובר באירוע/מתחם שלא פתוח לציבור (לדוגמא - מסיבה פרטית שאתה עורך בביתך) אתה זכאי להזמין אליה את מי שאתה רוצה, ותודה על התיקון/הבהרה. ואגב, סתם קישור ברוח השירשור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3393422,00.html
 
אני קשה תפיסה קצת! הסבר מה השאלה?

אולי תפרט את עצם הקושיה שהיתה לך לחוקיות מועדון פרטי....? אני לא זוכר ממתי כל הסוגיות מוסריות שבעולם הן גם סוגיות חוקיות שחובה לציית לחוק המוסר...? ושהחוק המוסרי(חוץ מ10 הדברות...בעצם חובת אזרח הקטן לשלם מיסים לא כתובה ב10 הדברות...?? ) הוא תמיד או שחור או לבן בלי שום גווני אפור...? לא מבין מה החשיבות של מועדון פרטי, כמוסד בלי מוסר, במגוון הניגודים שיצר האנוש המציא לאורך ההיסטוריה...? זהו
 
לוודי אלן יש הגישה הכי מתוחכמת למועדון פרטי..

הפתגם המפורסם שלו בנושא הוא: I DONT WANT TO BELONG TO ANY CLUB THAT WILL HAVE ME AS IT'S MEMBER הסרט ANNIE HALL ציטוט של וודי אלן זהו
 

סלסרו

New member
אוף די טופ אוב מיי האד -

אאל"ט הבג"צ האמריקאי פסק שמותר רק אם ההפליה קשורה למהות המועדון. לכן למשל הבג"צ קבע שאסור לRotary Club, מועדון פרטי לאנשי עסקים, לאסור חברות נשים - כי גבריות אינה קשורה למהות מועדון עסקי. על זה גם (בין היתר) נסב הדיון בבג"צ על הBoy's Scout - גם בהנחה שהBS הוא ארגון פרטי לחלוטין (גם זה לא ברור), השאלה היתה האם הומוסקסואליות נוגדת למהות המועדון. במדה וכן (כי, נניח, הומוסקסואליות היא לא מוסרית והBS מחנך ילדים להיות מוסריים), אזי מותר להם להפלות נגד הומוסקסואלים.
 

Rascal

New member
כלומר...

אם המועדון אינו מצהיר בפומבי על גיזענות ועוסק בפעילות אנטישמית גלויה, אז אסור לו לאסור עלי את הכניסה ?. האם החוקים שונים ממדינה למדינה (אני מדברת על מיזורי).
 

סלסרו

New member
לאו דווקא הצהרה על גזענות

למשל, "בני ברית" יכול לקבוע לעצמו שיקבל לחברות רק יהודים, כי מהות הארגון קשורה ליהודים. האם זה הופך את "בני ברית" לארגון גזעני?
 

iris mom of two

New member
או למשל הדסה

מועדון שאני חברה בו. רק נשים יהודיות יכולות להצטרף (גם גזעני וגם אפילה מינית) בגלל שמהות המועדון היא נשים ציוניות.
 

Rascal

New member
ו- ../images/Emo207.gif לעוד שאלה...

איזו אתרים ישנם באינטרנט להזמנת מלונות ? אני מחפשת את האתר שאתה מציע מחיר והם מחפשים לך את הדיל וקונים (לא אורביטז או HOTWIRE)
 
למעלה