שאלה לי..... מכירות את התופעה

שאלה לי..... מכירות את התופעה

שהילד (בן החמישה חודשים ושבוע) עדיין לא מתהפך וכל הזמן כשהוא שוכב על הגב הוא מנסה להרים את עצמו כלפי מעלה. אבל כל הזמן. מרים את הראש ואת הרגליים כאילו מישהו מרים אותו. תנועות של להתרומם קדימה. מכירות את זה? אנחנו מתפתחים נכון או שיש כאן איזושהי בעיה... שמתי לב לזה כי הפנו את תשומת ליבי לעניין....
 

דפנה מי

New member
אצלינו בת ה 4 חודשים

התחילה לעשות את התנועות הללו-הקשתות של הגב-כאילו באמת מישהו עומד להרים אותה. מעניין אם ככה מתכוננים לקראת ההתהפכות (סביר להניח שהתכוונת לזו מהגב לבטן...)
 

טאש

New member
כלומר - מכווץ את הבטן?

לנו היה שלב בו נדב כל הזמן ניסה "להתישב" ע"י כיווץ הבטן. זה היה מאוד קשה לסרב לו (הוא הכי אהב שנותנים לו ידיים והוא מושך את עצמו לישיבה) והרבה אמרו לי שזה לא בריא, אבל זה עבר לו עם המשך ההתפתחות, ולא נראה לי שנגרם לו נזק....
 
כן. טאש- כמו שאמרת ואומרים לי שזה

לא בריא. אז מה? יום אחד נדב הפסיק לעשות את זה? כשאני חושבת על זה אז גם אנחנו נותנים לו הרבה ידיים ואז הוא מתרומם ומתישב. זה "עצר" את נדב מלהתהפך? אולי כי כל הזמן הילד עובד על זה ולא על דברים אחרים. ולמה זה מזיק?
 

טאש

New member
אני לא יודעת למה אומרים שזה לא בריא

(אומרים שלא בריא לגב כי זו לא הדרך הנכונה לקום) שוב, אני לא רואה שזה גרם נזק לנדב. אני ממש לא זוכרת מתי נדב הפסיק לעשות את זה. כנראה כשהוא למד להתהפך, לזחול אחורה ולהתישב. בכל אופן - אני זוכרת שמאוד הקפדתי רק "לתת לו ידיים" ולא למשוך אותו, על מנת לא להזיק למרקי הכתפיים שלו. לנדב יש מודעות עצומה לגוף שלו ולמגבלותיו. הוא לא עושה תנועות שמזיקות לעצמו, ולכן מעולם לא הגבלתי את התנועה שהוא בחר לבצע. לדעתי - פשוט צריך לזרום עם הילד.
 

yaelli10

New member
בשום פנים ואופן לא להרים

גם לנו היתה את התקופה הזאת. הסתבר שזה בעצם אימון גופני ואימוץ שרירי, לקראת הביצוע המוטורי הבא. אגב ורד, אחד הדברים שעזרו לנו בהתהפכות זה שכיבה את הבטן, ולא על הגב.
 

orlyfu

New member
גם יובל לא מתהפכת עדין (בגיל הזה)

היא כמעט בת 5 חודשים. היא מאד מנסה להתיישב, אבל לא עושה את התנועות שאת מתארת בזמן שכיבה. היא פשוט שוכבת ולא עושה שום סימנים שהיא מתכננת להתהפך. גם התירגולים שאני עושה לה לא עושים לה חשק. אני אמורה לדאוג? יש לה עוד דבר "מצחיק", בגלל שממליצים לישון רק על הגב, יובל לא יודעת איך ישנים או שוכבים על הבטן. כשאני הופכת אותה על הבטן כדי שתתרגל, כשהיא מתעייפת היא פשוט תוקעת את הפנים במזרון שמתחתיה, היא לא מבינה שהיא יכולה להפנות מעט את הפנים ופשוט לנוח על הבטן. איך אני יכולה לעזור לה?
 
למעלה