שאלה לי לכל חברי פורום אשדוד:

התגובה שלי

היא לא ספציפית אל "אריה מלל החיות", אלא בכלליות לכל התגובות האחרות. לדוגמא הודעה של KETTY THE SHEEP , וציטוט מההודעה של אריה מלך החיות: "איך אתם מדריכים את ילדיכם לגלישה באינטרנט?" אז רק מעניין אותי לדעת איך הורים יכולים להדריך ילדים לגלוש באינטרנט אם הילדים יודעים להשתמש במחשב יותר טוב מההורים? לא הילדים אמורים להדריך את ההורים? בקשר להודעה של NINA, מסכים איתך, כי אם ילד בן 12 רוצה לגלוש באתר פורנו אז ההורים לא יכולים לעצור אותו, באיזה דרך הם יעצרו אותו אם הוא במחשבים יותר טוב מהם?
 
תשובה ליופלה משמש

הציטוט המלא מההודעה שלי: "ולהורים שבינינו: איך אתם מדריכים את ילדיכם לגלישה באינטרנט?" השאלה המסוימת הזאת היתה מופנית להורים. היו עוד שאלות שנשאלו שם. אתה בהחלט צודק, ישנם הורים שלא מסוגלים להדריך את ילדיהם לגלישה באינטרנט. זה לא מצב חדש, והוא נחקר כבר עד דק. נכתבו על כך רבבות ספרים חכמים, ומאות דוקטורטים. מיליוני מהגרים בכל העולם נתקלו במצב דומה. הילדים קולטים את השפה של ארץ חדשה מהר יותר מההורים. ואז לילדים המתבגרים יש אשליה שהם יודעים הרבה יותר, ושהם חכמים יותר. מה כבר ההורים יכולים ללמד את הילדים? להורים שהביאו את ילדהים לזלזל בהם - יש בעיה רצינית. בעיה רצינית עוד יותר יש לילדים המזלזלים בהוריהם: א. כי מגיע לכל הילדים שיהיו להם הורים שיש על מה לכבד אותם; ב. כי אם הילדים מזלזלים בהוריהם רק מהסיבה הזאת - הם טועים. שפה זרה - זה רק אמצעי תקשורת, אמצעי להעברת מידע. שליטה בשפה זרה - זאת רק מיומנות. גם אנטרנט - זה רק אמצעי תקשורת, אמצעי להעברת מידע. שליטה באנטרנט - זאת רק מיומנות. המחשב - הוא רק מכשיר חשמלי, העשוי מפלסטיק ומברזלים. תמים מי שחושב ששליטה במכשיר חשמלי זה הופכת אותו לחכם ומנוסה יותר בחיים, בדיוק כמו שתמים מי שחושב ששליטה בשפה זרה נוספת הופכת אותו לחכם ומנוסה יותר בחיים. יחד עם זאת, אני מכיר הרבה מאוד משפחות בהן הילדים (חכמים לא קטנים) צריכים ללמוד עוד הרבה מאוד כדי להגיע לרמת הידע והמיומנות של ההורים, אם זה בשליטה באמצעים להעברת המידע (אינטרנט ושפות זרות, למשל), ואם זה בכל תחום אחר. אגב, האם יש פסול בכך שילדים ידריכו את הוריהם בנושאים שהם מתמצאים יותר? בברכה, אריה מלך החיות
 
עם כל הכבוד,

לילדים בגיל 13 יש בהרבה יותר ידע ונסיון בשימוש באינטרנט, גלישה בצ'אטים, הסכנות שקיימות באינטרנט וכו' מאשר להורים, וזה לא קשור בזלזול בהורים. לא הבנתי איך קישרת את המצב של העולים החדשים ומהגרים לענייננו, מה הקשר בכלל? אם השאלה ששאלת הייתה מופנית להורים האם זה אומר שלי אין זכות להביע דיעה בנושא? אם אין לי זכות זו אז אני מצטער על זה שהגבתי.
 
אז ככה

התקנת firewall למניעת פורצים למחשב כמו zonealarm לדוגמה התקנת אנטי וירוס כמו נורטון התקנת אנטי-spyware כמו AdAware או Spybot כדי להיות בטוח שמחשב עדיין בשליטתך אלה דוגמאות קטנות שעוזרות להרבה אנשים. להורים הייתי ממליץ תוכנות של parental-control כדאי להיות בטוח שהילדים הולכים לאתרים נורליים וחוץ מזה בכלל מומלץ להיות איתם שהם גולשים. תודה.
 
עצות טובות, טכנו באמריקה ../images/Emo45.gif

אבל יש לי 2 הערות:
כל התוכנות האלה מאטות את המחשב.
מי שמתעקש בכל זאת לחדור למחשב - יעשה זאת גם אם מותקנות התוכנות האלה, על אף שזאת בהחלט לא משימה למתחילים...
 
הערה

לא ממליץ על להשתמש בתכנות פאייר וול כיוון שהטובות מביניהן עולות כסף והאלו החינמיות סתם מאטות את המחשב ומלאות בפרסומות. מומלץ שיהיה במחשב מערכת הפעלה חלונות XP ולהפעיל את הפאייר וול המובנה בתוך המערכת הפעלה. פאייר וול זה יגן על המחשב מפני חדירה ישירות מהרשת, ז"א שאם סתם ככה המחשב יהיה דלוק ומחובר לאינטרנט אז סיכוי קטן שמישהו יצליח לחדור, אך אם מישהו ישלח קובץ שתקבל אותו דרך איי סי קיו או תכנה דומה אז שום פאייר וול לא יציל, אז להזהר בקבלת קבצים. ברור שאם מישהו מאוד חכם מאוד יתאמץ ויתעקש לפרוץ אז הוא יצליח למרות הכל אבל אין מה לעשות, גם זה סיכוי קטן שמישהו כל כך יתאמץ כדי לחדור למחשב אישי שאין בוא דברים כל כך מרתקים כבר... אם בכל זאת אתה מתעקש לשמור על בטחון מוחלט מפני פריצות אז אפשר לרכוש תוכנת פאייר וול בתשלום. תוכנות הPARENT-CONTROL לא מומלצות, הם חובבניות מאוד ואם הילד קצת חכם הוא ישר יבין שהתכנה מופעלת והוא יכול לשנות הכל בתכנה וההורים לא יראו כלום במה הוא גלש. ברור שאם הילד קון מאוד לדוגמא גיל 8-9 אז הוא לא יבין אבל גם למה ילד בגיל זה יגלוש באתרים כאלו?
 
המלצה: קישור "חכמים ברשת"

לחימום הקנה... לא מיועד לנינה וליופלה
העצות שם ממש לא מושלמות, אבל בכל זאת... "חכמים ברשת" באתר "גלים" - כללי הזהירות ברשת לילדים בברכה, אריה מלך החיות
 
מדריך הורים לבטיחות ילדים ברשת

גם למשרד האוצר היה מה לומר בנושא "בטיחות ברשת" ולמען אמת - הם היו הראשונים (בעברית) והיסודיים ביותר (קובץ Word) יש דברים במסמך הזה שממש, אבל ממש התיישנו, אבל בכל זאת... בברכה, אריה מלך החיות
 
למעלה