שאלה לי אליכם

Shame in you

New member
שאלה לי אליכם

גם אני חשבתי מספר פעמים להיות צמחונית, אבל חשבתי על זה, והרי גם אם אני אפסיק לאכול בשר,לא יפסיקו להרוג חיות, נכון? אז מה הטעם בלעשות את זה? וגם, הרי זה לא הרג לשם מוצרים מיותרים כמו בגדים ונעליים, זה אוכל, זה בסיס הקיום,זה חיוני. לא מתכוונת לריב על האידיאולוגיה או משהו, סתם רוצה לדעת מה דעתכם.
 

roteria

New member
יש חצי מיליון צמחו/טבעוניות בישראל

אם כל אלה פתאום יחליטו לחזור לאכול בשר... את חושבת שזה ישפיע על תעשיות הבשר או לא? אני מאמינה שאת חושבת בהגיון ותגיעי למסקנה שכל אחת משפיעה לבד... וביחד משפיעה יותר. את לא לבד בעניין, את מצטרפת לאוכלוסיה גדולה ומשפיעה! ול4000 בעלי החיים שתצילי כשתפסיקי לאכול אותם זה מאוד ישנה אם תפסיקי לאכול בשר או לא. בן אדם ממוצע אוכל במהלך חייו 4000 בע"ח, אם את מפסיקה לאכול בשר את מצילה אותם בעצם. תחשבי על זה...
 

Alexco

New member
ה"עובדה"../images/Emo35.gif

עובדה זאת לא. לעומת זאת הנה שתי עובדות: 1) מאות-אלפי צמחונים ואלפי טבעונים חיים בארץ בלי בעיות בריאותיות מיוחדות. 2) אין שום רכיב בבשר שחיוני לגוף ולא קיים בצומח. העובדות האלה מסתדרות היטב עם המחקר המוכר לנו. התאחדויות התזונאים של ארצות-הברית (ADA) וקנדה (DC) הוציאו בקיץ 2003 מסמך עמדה על פיו תזונה צמחית מתוכננת כאוי היא טובה לבריאות, מלאה מבחינה תזונתית ומתאימה לאנשים מכל גיל. המסמך מציין גם את יתרונותיה של התזונה הצמחית במניעת מחלות נפוצות, כולל שיעורי תמותה נמוכים יותר ממחלות לב, ושיעור תחלואה נמוך יותר בסוכרת מטיפוס מסוים, בסרטן הפרוסטטה ובסרטן המעי הגס. ב-2002 פרסמה ועדת מומחים שביצעה מחקר עובר מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) דו"ח הקובע כי צריכת השומן המצוי בכל המוצרים מן החי מזיקה לבריאות, ויש להמנע ממנה. בחוברת של קופת-חולים כללית בנושא צמחונות ונוער נכתב כי "הידע שנצבר על הקשר בין צמחונות ובריאות הוא רב ביותר. מחקרים נעשו על הקשר בין צמחונות למחלות לב, סרטן, השמנה, אוסטאופורוזיס, סוכרת ועוד. בגיל הצעיר נחקר הקשר בין צמחונות לגדילה והתפתחות, הריון והנקה, דרישות תזונה בספורטאים ועוד. סיכום המחקרים, או חשבון ה'עלות-תועלת', מראה שהכף נוטה לטובת הצמחונים, ובגדול". "מחקר סין", סקר התזונה המקיף ביותר שנעשה אי-פעם, שתיעד הרגלי תזונה של אלפי אנשים, תומך בפירוש במעבר לתזונה צמחית. כפי שאמר ד"ר סושמה פאלמר, לשעבר המנהל בפועל של הוועד למזון ולתזונה באקדמיה הלאומית למדעים של ארצות-הברית, "מחקר סין הוא ניתוח מתועד כהלכה של הכשלים שבתזונה, בסגנון החיים וברפואה המודרניים, ושל גישת התיקון המהיר שנכשלת לעתים קרובות. סין מספקת רציונל משכנע לתזונה על בסיס צמחי כדי לקדם בריאות ולצמצם את הסיכויים למחלות שפע." כמובן שאפשר להיות גם צמחונים ולאכול רק זבל ולהיות לא בריאים, אך אין לכך קשר עם צמחונות, אלא עם תזונה נכונה. הארגונים הגדולים בעולם העוסקים בתזונה מכירים בכך שתזונה צמחית מתוכננת כראוי היא בריאה ומלאה.
 

אישעם

New member
העובדה היא שגופנו לא צריך בשר ולא

בנוי לבשר. לאילו עובדות את מתכוונת ? מה יש בבשר שהגוף שלך צריף ולא תשיגי ממקור ללא בשר ? (אוכל לענות רק בעוד כמה שעות אבל ידידי ישמחו לענות לתגובתך)
 
למה אתה מבלבל../images/Emo35.gif בטח שהגוף...

צריך בשר, בלי בשר אין סרטן
ובלי סרטן אין חיים
תחשוב על זה ש - 1 מתוך 2.5 תינוקות שנולדים כיום בישראל יחלו בסרטן, מה עם ה - 1.5 הנותרים
מה הם לא בני אדם
לא מגיע להם לחלות
בכל זאת, לשאלתך, למרות שיש בבשר דברים חשובים שמשפרים את תפקוד הסרטן בגוף, אפשר לקבל סרטן גם מדברים אחרים, כמו פלאפון, עישון וכיו"ב, לא חייב לנצל פרות בכדי לחלות בסרטן. מקווה שעזרתי
 

אישעם

New member
פעם ראשונה שאני שומע דבר כזה

שכל יום נולד חצי תינוק ועוד 2 שלמים. הייתי בטוח שיותר, ומה זה חצי תינוק ? עוד מעט גם תגיד שאני מעוות את דברך. פשוט לא יאמן. חצי תינוק נולד בכל יום, לא יאמן. רגע, מותר לאכול חצי תינוק ? לא מבינים את השפה שלו, לא יודעים אם הוא מרגיש כאב, אז הוא אכיל ? אפשר לעשות ממנו שמן תינוקות ? כבישה קרה, אומגה 3. גם ככה הוא רק חצי, צער בע"ח. צריך להוציא חוק נגד עישון פאסיבי. למה שמעשן יעשן בחוץ ואז באה רוח וגורמת לו לעשן גם את העשן שהוא מוציא ? עישון פאסיבי זה מאוד מסוכן, מסרטן. צריך להוציא חוק נגד עישון בחוץ. זה לא פייר כלפי המעשנים שהם יקבלו בנוסף לכל הצרות גם את העשן הפאסיבי. מוכרחים לעזור להם. צריך להוציא חוק שיהיה מותר לעשן רק במקומות ציבוריים סגורים, איפה שאין רוח שתחזיר את העשן. ושלא תעיז להגיד שאני מעוות דברים.
 

אישעם

New member
תזהר אתה

חוץ מזה שכמעט פתחתי שירשור "לאן נעלם העלם ?" "ילדים תעזרו לאישעם למצוא את פתית האור" זה לא סתם אולי, אתה האור בחיי.
 

lightflake

New member
../images/Emo9.gif באמת נעלבתי שלא פתחת כזה שרשור1

סתם אני קצת עסוק לאחרונה.. פיספסתי שרשורים מעניינים?
 

tombenarye1234

New member
ברור שימשיכו להרוג.

אבל יהרגו פחות... נניח תבואי לאדם שבועט בכלבים ותגידו לו להפסיק לבעוט, אז הוא יבוא ויגיד לך "תשמעי, אם אני אפסיק לבעוט, בכל זאת ימשיכו לבעוט בכלבים בארץ פה ושם, נכון? אז מה הטעם שאני אפסיק?" והתשובה הברורה היא שכמות הבעלי חיים שהוא בועט בהם, לא תבעט. התעשייה לא מוצאת פרות, אומרת "אוי, מה נעשה אם הפרה...טוב, נו...נתעלל בה, נחתוך לה את הגרון, נשים אותה בסופר ונחכה שמישהו יקנה אותה...", זה עובד הפוך...בודקים כמה בשר אנשים קונים בסופר, ולפי זה מייצרים כמות של פרות בהתאם לכמות הצריכה. על כל בעל חיים שאוכלים, אנו מגדילים את הצריכה בבעל חיים אחד, ובכך אנו מגדלים את הייצור בבעל חיים אחד...
 
..

נכון ימשיכו להרוג, אבל אם את תהיי צמחונית יהרגו פחות 4,000 כאילו כעיקרון יהרגו אותם. אבל כשאת לא תקני ועוד המון המון אחרים לא וזה קורה זה פוחת. וחוץ מזה למצפון שלך..עצם זה שאת אוכלת חיות זה לא קצת מזעזע אותך? ומה שעושים להם רק בשביל שאת תאכלי זה לא מזעזע? הם בדיוק כמו בני האדם ולא מגיע להם יחס כזה. אז תחשבי על זה שאת יכולה לעזור להם, סיבה מספיק טובה לא?
 

Amit Enchanted

New member
"עליך להיות השינוי אותו אתה רוצה...

...לראות באחרים". לי מספיק לדעת שאני לא אוכל איברי גוף של חיות ולא תורם לתעשייה הזו. אני לא מצפה שהעולם יצתמחן. אני פשוט מאמין בזה וחי לפי זה ומקווה שאני אשפיע על אנשים [וכבר השפעתי].
 
למעלה