שאלה לי אליכם . . .

שאלה לי אליכם . . .

בורא עולם מצוה אותנו הבנים לעשות ברית מילה בכדי שנהיה שלמים (כפי שאמר לאברהם אבינו ``התהלך לפני והיה תמים`` תמים לשון שלם כלומר כרגע שהוא/אדם לא מהול הוא נקרא חסר) אם כך... אם כך רצונו של בורא עולם שנהיה שלמים אז מדוע הוא לא ברא אותנו מהולים מראש כפי שהוא ברא לנו ידיים שלמות, רגליים שלמות וכו`?? מעניין אותי לשמוע את תשובותיכם (החכמות) בעניין...
 

Womanizer99

New member
כדי שנזכה במצווה לא?

להוסיף לנו זכות. אולי גם להידמות לאבות (שנימולו).
 
אז . . .

שהיה בורא לנו גם איזו קרן במצח בכדי שנוריד אותה כדי שנוכל להניח תפילין וכך יתווספו לנו עוד זכויות... אממ... לא נראה לי שזאת תשובה מספקת.
 

Womanizer99

New member
(אגב ללא קשר

טנקס על ההמלצה ל"העין". מעולה. מושלם. הקטעים עם המראה יפים מאוד. אהבתי מאד. ג'סיקה
)
 

Womanizer99

New member
העין - עם ג'סיקה אלבה

(אבל זה לא השירשור המתאים...
) בכל מקרה, הוא יצא בכל העולם לפני כחצי שנה וכבר יצא בDVD ועכשיו נזכרו להביא אותו לישראל.בעע
 
לא זוכר איפה זה כתוב אבל..

ככה: ברית כורתים מצוות מילה היא הסממן החיצוני ליהדותינו, אדם שלא נימול לא יכול לקיים חלק מהמצוות דוגמת אכילת קורבן פסח כי משו בברית בינו ובין יוצרו חסר, אנו באים להוכיח בברית שאנו כורתים ומוכיחים את זה בצורה מסויימת.
 
ברית נאמנות ביננו לאלוקים

העניין של הברית הוא שאנו כורתים ברית נאמנות ביננו לבין השם וכשעושים ברית נאמנות צריך שהאדם יעשה משהו בעצמו וכיון שהוא לא יכול למול את עצמו כשהוא תינוק אז אבא שלו מצווה למול אותו ולכן אם אבא שלו לא מל אותו כשהוא יגדל יהיה לו חובה למול את עצמו וכיון שזה ברית נאמנות והאדם צריך גם לעשות משהו בעצמו אז אפילו אם הוא נולד מהול הוא צריך לעשות ברית מילה דהיינו שיצא דם ופריעה עם כל ההלכות של מי שנולד מהול, ובעזרת-השם אנו נצליח להיתגבר על הנסיונות ונישמור על הברית שכרתנו עם השם!! מקווה שעניתי לך על השאלות!
 

sarati

New member
אז ככה:

אנחנו נולדים שלמים מבחינה גופנית, אבל חסרים מבחינה רוחנית. למילה יש כמה טעמים - אחד מהם והעיקרי: שהמילה היהודית מבדילה בין עמ"י לאומות העולם, ולמרות שכביכול "חסר" משהו יש יותר שלמות ביהודי. יש גם את הפן הבריאותי - גבר נימול חשוף פחות למחלות וזיהומים, ואת הפן הרבייתי - גבר נימול פורה יותר (אברהם אבינו ילד בן אחרי מילתו) וגם הטעם של עורלה - כמו עורלת האילן שלא אוכלים, וכל דבר שנברא צריך תיקון.. עשיתי על זה מחקר שלם לפני הברית של הבן שלי, אבל כבר שכחתי הכול, בכול זאת עברו כמעט שלוש שנים (עכשיו אני עושה מחקר על החלק'ה...)
 

sarati

New member
יש לי עד אדר...

בדיוק עוד שלושה חודשים... איזה פחד זה!!! כואב הלב על התלתלים המדהימים שלו
 
...

וכבר עכשיו את באמצע המחקר ?... מענין מתי התחלת את המחקר על הברית..? בענין התלתלים- נו זה ``הכסוי ראש`` של הגברים (ילדים)...
 

sarati

New member
את המחקר על הברית

התחלתי ביום שגיליתי שיש לי בן.. לפני המחקר על החלק'ה אני צריכה לסגור עם בעלי - פטריה, קצוץ או פאות...
 
אוף. התמונה לא עלתה לי !

ואם את שואלת אותי- אז פטריה.(לפחות בהתחלה) 1._כי זה הכי יפה לילדים. 2._ ככה זה יהיה יותר קל להיפרד מהתלתלים שלו. שזה בהדרגה ולא בבבת אחת .. 3._ קצוץ זה ממש לא נראה לי מתאים בגיל הרך,בפרט אחרי השער הארוך... ופאות - אם בראש שלך אז למה לא!?
 
למעלה