שאלה לי אליכם ציוניות וציונים דתיים

נכון,זה מה שאני אומר!

החילונים באו לפה בדיוק במטרה של לא להשתלב עם הערבים, אלא להקים תרבות חדשה ישראלית! אבל אתה מסכים איתי שזה שזו היתה הכוונה מראש, לא הופך אותה למוצדקת, מבחינת "לא תתגודדו". בוא ניקח את הדוגמה שלך לגבי תפילה בבית כנסת ספרדי. אם תבוא עם עוד חבר'ה אשכנזים ולאט לאט תשתלטו על בית הכנסת, ותהפכו אותו לנוסח אשכנזי, אז זה שתגידו להם אח"כ "אבל הרי בכוונה באנו לפה כדי לבסס ולהחיות את נוהג אשכנז" לא יהפוך את זה למוצדק מבחינת המתפללים המקוריים של ביהכ"נ, נכון? להפך, אולי אפילו יראו את זה כדבר גרוע יותר, שכאילו הכוונות מראש היו לא טהורות, ולא שאיכשהו "זרמת" עם המציאות לכיוון ההוא.
 

yetush

New member
הרוב קובע!

ולדעתי מאוד מוצדקת,חוצמזה שבעינינם של הערבים זאת לא היתה השתלטות כי היו קיימים גם ערבים וגם יהודים אז אל תזבל ת'שכל על השתלטות!!! הארץ לא היתה שייכת לא להם ולא להם@!! היה פה מנדט בריטי נקודה!! היהודים שהצטרפו לקצת יהודים שהיו פה באו במטרה ליצור תרבות חדשה עם ערבוב מתוך עקרונות ומניעים של אז..... הבעיות שנוצרו אח"כ היו עם הערבים... ומשם נוצר הסכסוך המתמשך.. בבקשה אל דבר איתי על זה כי זה נושא ענקי לשרשור חדש!
 
תוספת לתשובה 1

אף אחד מהפוסקים ה'קלאסיים' (רי"ף, רא"ש, רמב"ם, טור, שו"ע, רמ"א) והפרשנים הראשונים המרכזיים על הגמרא (עד כמה שניתן להסיק מתוך דבריהם) לא פסקו להלכה (או - התייחסו בצורה הלכתית) לעניין "שלש השבועות". הפיכת השבועות הללו שנאמרו בחלק המדרשי של תורת ישראל לעניין הלכתי, היא אונס אידיאולוגי של מקורות יהודיים, כדי לחבר אותם לתפיסות הרחקוות מיהדות.
 
למעלה