שאלה לי אליכם/ן

שאלה לי אליכם/ן

מתוך ההרצאה של הרב קוואס בשבת..מה תעדיפו:ילד מס` 1 הולך למכולת והוא רואה שאין אפאחד במכולת גם לא המוכר.פתאום הוא רואה על הדלפק שטר של מאה ₪ מסתכל ימין ושמאל ורואה שאין אפאחד..לוקח את השטר ושם בכיס.רגע לפני שהוא יוצא מהמכולת הוא מתחרט,שם את השטר בחזרה בדלפק ויוצא החוצה.ילד מס` 2:נכנס למכולת,אין אפאחד גם לא המוכר,והוא רואה שטר של מאה ₪ על הדלפק.איך שהוא ראה אתזה,לקח את השטר וצעק:`למי אבד כסף?` `מישו איבד כסף?`.אז איזה ילד הייתם מעדיפים?ילד מס` 1 או ילד מס` 2?
 

אי-מייל

New member
את הראשון

בטח יהיו כמה אנשים שיגידו שזה שלהם, והוא לא יידע מה לעשות?
 
התשובה!

הילד השני עדיף מהראשון.מפני שעדיף ילד שלא יודע רע.מאשר הילד הראשון שאפי` שהוא התגבר על היצר,לא בטוח שהוא התגבר בפעם הבאה!מסכימים עם זה???
 

avihal2

New member
גם על זה חשבתי, אבל בכל זאת עדיף

את הראשון, כי עדיף אחד שמודע לרע ומתגבר, מאשר אחד שלא טעם רע. ונכון שאין ערבות שהוא יתגבר שוב, אבל הוא יותר מכושל מהשני, וגם בעל נסיון יותר ממנו.
 
חינוך זה לא לדעת רע

לא לגרום לדעת.הראשון מכושל אבל ישמצב ענק שאם היה שם הרבה שטרות אז הוא היה מרים אתזה...
 

avihal2

New member
זה ההבדל בין חכם לפיקח אבל...

מחילה זה לא קשור לחינוך.
 

avihal2

New member
זה רק בתור ילדים.

אחרי שהוא יגדל, ירצה או לא, יהיו לו נסיונות שהראשון כבר מזמן לא מזיזים לו, והוא רק עכשיו מתחיל מערכת לבטים.
 
אני חושבת שזה קצת אופי

ולכן אם בתור ילד יש לו התמודדות מכסף, מה יהיה בתור גבר?.... ב-ר-ו-ר שאפשר תמיד לעבוד על המידות, ובכללן חמדנות, יצריות וכו'. אבל למה לרצות נקודת פתיחה מאתגרת שכזו?
 
לא מסכימה עם זה בכלל

מכירה את השיעור הזה שלו...אם הייתי שם הייתי עונה לו שאין ילד מושלם! ועדיף שילמד לעצור את עצמו בכל תחום בגיל צעיר. מה שקשה לו יותר ומה שקשה לו פחות. כדוגמא זה נחמד אבל, אין ילד שהוא מושלם ואין לו יצרים. כך שאני מעדיפה את הילד ששולט בעצמו.
 
אני חושבת שהשני עדיף

ולא מהסיבה שהצגת,אלא מהסיבה שהוא פשוט לא נמשך לעשות רע והוא קיבל חינוך מספק כדי שזה לא ייקרה וברגע שהוא יכול להשתמש בערכים שהקנו לו הוא עושה את זה....לא תמיד אבל עדיף הילד שאינו יודע רע,כי יש רוע בעולם שלנו והילד צריך להכיר אותו מצד אחד אבל לקבל את הכלים ולדעת להתמודד איתו,כי בריחה והסתרה של הבעיה לא תעשה אותו טוב יותר
 
הייתי בשבת הזאת

מעניין, כתבתי שאנחנו נוסעים לשבת הזאת, זה היה בבית קיי, ולא כתבת שאתם מגיעים. אני מאלו שאמרו 2, שוכנעו ש1 עדיף ובסוף התברר להם שהתשובה היא...(תנחשו לבד).
 
הייתי מעדיפה את השני

כי לא בטוח שבפעם הבאה יהיה מול הילד הראשון סכום גבוה יותר הוא יתאפק..
 

yuvalmines

New member
אותו טיעון את יכולה לומר גם על השני

שאולי לא שווה לו לגנוב 100 שקל ואם זה היה סכום נכבד יותר הוא היה לוקח אותו בלי בכלל אופציה לחשוב למי זה שייך
 
למעלה