שאלה ליולדות הבית הדתיות

שאלה ליולדות הבית הדתיות

יש בעיה ללדת במכוון באמבטיה? הכנתי רשימת תפילות ואני מאמינה שזה לא המקום להתפלל... מצד שני נראה לי שזה יכול להיות מקום טוב בשבילי ללדת.
 
מקפיצה לך

מעניין אותי לדעת.
 
אישית לא הייתי יולדת באמבטיה...

אולי אין עם זה בעיה, אבל לעניין תפילות.... הרי גם מזוזה לא שמים באמבטיה, אז איך תפילות? למה שלא תשכירי בריכה? הרבה יותר הגיוני. אגב, באמבטיה זה לא כזה נוח לטעמי ללדת. היא צרה וקשה להתנועע בה. למה דווקא באמבטיה? אם בגלל המים, את יכולה לעשות דוש מדי פעם. יש גם אפשרויות נוספות. להיות באמבטיה, ולצאת מדי פעם. להתפלל בחוץ, לחזור לאמבטיה וכו'. העיקר שתהיה לידה קלה!!
 
המיילדות שלי

הציעו לי לבלות כמה שיותר מחוץ למים ולהיכנס רק כשכבר ממש קשה לי- מתוך מחשבה שממילא אי אפשר לשבת שעות על שעות במים בלי לפגוע בעור שלך. אם הלידה שלך לא תהיה ספידית זה יכול להיות פתרון לתפילות מחוץ לאמבטיה ולידה בתוכה. מעבר לזה, כאשה לא דתיה, אם האמבטיה לא משותפת לשירותים נראה לי שאפשר אולי להתפלל בה, נקיון הגוף ונקיון הנפש. לא? כדאי לשאול רב.
 

תמרה ד

New member
איזו שאלה מפתיעה...

בדרך כלל הזמן שבו נוח להתפלל (תפילות מתוכננות ומסודרות) הוא בשלבים הראשונים של הלידה, בהפוגות בין הצירים. וזה זמן שלא בטוח שתהיי בו באמבטיה (אם נכנסים מוקדם מדי למים זה עלול להאט את הלידה). כשהצירים הופכים להיות יותר צפופים ואינטנסיביים, לקראת הסוף, הרבה נשים נרדמות בכלל בין הצירים או שקועות בהרפיה עמוקה, כך שפחות נראה לי שתשתמשי ברשימה שהכנת בשלב הזה. ובכל מקרה, הבעיה עם תפילה באמבטיה היא לא רק במקום, אלא גם בזה שאת מין הסתם ערומה... אבל אולי אם זה כמו דיבור פנימי ספונטני עם ה' תוך כדי אז אין בעיה. מאחלת לך לידה טובה ומעצימה!
 

savvysunflower

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif אין בעיה עם עירום במים

המים נחשבים כיסוי לערווה, גם אם רואים דרכם. אישה במקווה שמברכת בד"כ משלבת ידיים מתחת לחזה כדי "להפריד" בין פלגי הגוף (החזה לא נחשב ערווה, רק האזור האינטימי), אבל גם זה לא חובה, ויש אפילו מחלוקת אם מספיק לשלב רגליים בעמידה גם לא במים. הבעיה בלהתפלל בשירותים היא האסלה, כי אסור לומר את שם ה' במקום שבו אנשים עושים את צרכיהם. תיכף אענה לשאלה המקורית.
 

תמרה ד

New member
צריך הפרדה בין

הערווה ללב כדי שיהיה אפשר להתפלל, ומים צלולים לא עושים את ההפרדה הזו (מים עכורים כן... וגם חולצה או שילוב ידיים).
 

savvysunflower

New member
התשובה של בעלי

שהוא מוסמך לרבנות (אבל רק באיסור והיתר): אם אין ריח רע במקום, והמכסה של האסלה סגור, ואם יש כיסוי נוסף לאסלה כמו סדין, אז זה בסדר להתפלל לצורך הלידה. עדיף להימנע מלומר את שם ה', אבל זאת לא עבירה אם יוצא לך בטעות. אם יש ריח רע, אסור להתפלל שם, אבל מותר ללדת בכל מקום... אין בעיה של ערווה כל עוד פלג הגוף התחתון נמצא במים. המים נחשבים לכיסוי לכל דבר, גם אם רואים דרכם, כמו שמברכים על הטבילה במקווה. אבל הוא ממליץ לפנות לרב באופן אישי כדי שיוכל לתאם את הפסק למצב הספציפי שלך.
 

savvysunflower

New member
עוד כמה דברים

אם יש חדר אמבטיה נפרד מהשירותים כמו שיש בהרבה דירות בארץ, אין שום בעיה כל עוד הדלת שמפרידה ביניהם סגורה.
בסוף הלידה הרבה פעמים יוצאים יציאות מהגוף בזמן הלחיצות, וכמובן שבנוכחותן אסור להתפלל. (אם יוצא קצת פיפי לא נורא, מדובר בצואה.) אבל:
מותר להתפלל בכל מקום כשזה פיקוח נפש. אם את מרגישה שאת חייבת להתפלל, שזה קריטי לבריאות שלך ושל התינוק, מותר בכל מקרה. לאור הנ"ל, אני חושבת שהכי טוב לתכנן להתפלל מחוץ לשירותים, אבל אין שום בעיה לתכנן ללדת באמבטיה, במיוחד בגלל היתרונות הבריאותיים לך ולתינוק, ובמיוחד אם את מכסה את האסלה כמו שכתבתי מראש "שמא" יצא לך להתפלל בשלב שאת נמצאת באמבטיה. אנחנו גם מעוניינים לשמוע מה יענה לך הרב אם יצא לך לשאול.
 
את יכולה להיות בבריכת לידה

ואז זה לא ליד שירותים ואם מקומות מוצנעים מכוסים אין בעיה.
 
תפילה נועדה לחבר את הנפש עם אלוהים

קראתי את התגובות כאן ואני חייבת לומר שהופתעתי מאוד. אמנם לא דתייה אבל מאמינה ומתפללת. ככל שאני יודעת תפילה נועדה לזכך את הנפש ולעזור לנו להתחבר לאלוהים. זהו כוח של אהבה ואמונה, ובתור שכזה כדאי ורצוי להשתמש בו תוך כדי הלידה ככל שהיולדת מרגישה רצון וצורך. תפילה תיתן כוחות, תרגיע ותמלא באהבה. לעניות דעתי וככל שאני יודעת המצב הגופני של היולדת באותו רגע לא משנה, מכיוון שממילא מדובר על התנתקות מסוימת מתלות במצב הגוף וכניסה למצב רוחני יותר, ואז כשהתודעה בתפילה מה זה משנה אם יוצאת צואה או לא באותו הרגע? הגוף יעשה מה שהוא צריך לעשות והנפש תדבק באלוהי וברוחני.
 
ועוד דבר בעניין

ישנו משפט מפורסם שאומר בערך כך: "אלוהים נמצא בכל מקום אלו רק בני האדם שמגרשים אותו מליבם" אז גם בחדר האמבטיה או השירותים...
 

תמרה ד

New member
מסכימה עם מה שאת אומרת,

אבל נראה לי שאפשר להבחין בין שני סוגים של תפילה (כמו שגם כתבתי בתשובה שלי)- תפילה מסודרת ומתוכננת, בדומה למה שיש בסידור התפילה, ותפילה ספונטנית, שאדם מתפלל כדי להודות לאל או כשצר לו. הכותבת של השאלה דיברה, למיטב הבנתי, על תפילה מהסוג הראשון, כיוון שהיא דיברה על רשימות שהכינה, ואז יש מקום למחשבה מקדימה על המקום הפיזי בו תבוא לידי ביטוי התפילה. תפילה ספונטנית, לטעמי, לא נכון להגביל, בדיוק מהסיבות שציינת.
 
מענין....

מעולם לא חשבתי על זה, ואני לא דתיה- אבל בלידה של הבן שלי, בבית חולים לניאדו, בשלב המעבר, שהייתי מחוץ למקלחת, אבל ערומה לגמרי, המיילדת (שהיא דתיה) נתנה לי (לפתע, לא הייתי מוכנה לזה) דף תפילות ואמרה לי- תתפללי. עכשיו אני מבינה שאסור להתפלל בערום? נחמד לקרוא שרשור שנותן זווית אחרת, לשאלות אחרות של נשים לקראת לידה תודה
 
למעלה