שאלה לחשמלאי

mstolar

New member
שאלה לחשמלאי

כן, אני יודע, אסור לעשות עבודות חשמל ללא חשמלאי. ובכל זאת אשאל: קניתי מנורה חדשה, עם חוטי חשמל, על מתח נמוך, ואליהם מחברים ספוטים. ראיתי שהקופסא עם השנאי ממש לא מתחברת לי, מבחינה עצובית. אבל אני עדיין רוצה את החוטים. השאלה היא: האם אפשר להפריד את השנאי, ולשים אותו ליד המפסק, ומשם במתח נמוך עד לתקרה? האם קיים מוצר שכזה (לא ראיתי עד כה)? האם יש שנאים (יציאה של: 12V, 60VA) שנכנסים לגודל של קופסאת גביס של 3? האם יהיה לי שם מספיק איוורור לפנוי חום השנאי? אם כן אקנה ואקרא לחשמלאי.
 

משה פ

New member
אני לא יודע אם שנאי יכנס לקופסת...

"גביס", אבל קח בחשבון שתצטרך להחליף את החוטים בין השנאי לנורות, לחוטים עבים מתאימים. וזאת מכיוון שנורות במתח של 12 וולט יש עליהן מפל גבוה, ובהתחשב באורך החוטים מבית המפסק לנורות, חוטים של 1.5 ממ'ר לא יעמדו בעומס, שים לב שחוטי היציאה מהשנאי לנורות הם עבים יותר מחוטי הכניסה. בכל מקרה ממליץ לך להיעזר בחשמלאי מורשה, כדי שלא תעמוד מול שוקת שבורה.
 

mstolar

New member
תודה לכל העונים

ברור לי שאצטרך להחליף את החוטים, ושה עיקר הבעיה איתה יתמודד החשמלאי. מה שאני אצטרך זה לומר לו את הפתרון הרצוי, ולשם כך שאלתי אם בכלל קיים שנאי בגודל כזה. פיזור חום לא תהיה בעיה, כי כמובן שגם לזה נדאג, ואת המפסק ברור שאשים ב-220V אחרת זה פחות בטיחותי. איזה עוד פתרונות אני יכול לעשות כדי לא לראות את השנאי? בטח שלא על התקרה. ואין ביכולתי לחצוב בה, זה עוד פחות בטיחותי, כי יש שם קורה. איזה חוטים צריך לקנות? הכוונה לעובי? והאם הם לא מתחממים? זה מסוכן אם הם יתחממו התוך הצינור, שם אין פיזור חום. אולי כדאי לשים אותם בצינור אזבסט כנגד החום? כמו ששמים במוצרי חשמל בעלי גוף חימום? יש פוטנציאל של בעיות אחרות? לפני לקרוא לחשמלאי אני רוצה לדעת פרטים, כדי שלא יסבנו אותי.
 
תשובות

ךשנאי תחצוב מקום בקיר (אני מניח שלבנים ולא בטון). החוטים צריכים להיות מספיק עבים שלא יתחממו. מבחינת עלות זה לא משנה כמה מטרים של חוטים אפילו עבים עולים גרושים. מאחר שהם לא יתחממו צינור חשמל רגיל מספיק.
 

מאגר

New member
אפשר לשים אתש השנאי במקום אחר

אך לא בקופסה של המפסק בגלל חומו של השנאי יש למצוא מקום אחר מאוורר יותר
 
אפשר להפריד בין השנאי למנורות אבל

אבל ככל שהחוטים ארוך יותר יהיו יותר הפסדים והמנורות יאירו חלש יותר. ההפסד יותר משמעותי בגלל המתח הנמוך- להפסיד וולט אחד מ 230 זה לא כמו להפסיד וולט אחד מ 12. כלומר כדאי להשתמש בחוטים עבים. משיקולי בטיחות תשים את המתג על כניסת השנאי (230) ולא ביציאתו. אין צורך לקנות שנאי אחר - תשתמש במה שיש לך. תחפור בקיר חור במקום שלא רואים (מאחורי משהו?), תשים קופסת חשמל גדולה לקיר ובתוכה השנאי.
 

פיקסון

New member
תבדוק לגבי שנאי אלקטרוני

הוא הרבה יותר קטן מהשנאי סלילים נ.ב. כל עבודת חשמל צריכה להעשות ע"י חשמלאי מוסמך
 

mstolar

New member
נו טוב, כיתתי את רגלי לחנות

ומצאתי שנאי אלקטרוני, אבל זה שנכנס לקופסת גביס ל-3, הוא בעל הספק נמוך. נראה לי שאקנה את הגדול - 77 ש"ח, 100W, ואקרא לחשמלאי לחצוב בקיר ולשאר העבודה, כמו שהציעו לי. או שאולי את החציבה מותר לי, כל עוד אני לא נוגע בחשמל?
 
למעלה