שאלה-לחץ אוויר ואחיזת כביש

זאבלה50

New member
שאלה-לחץ אוויר ואחיזת כביש

מדוע לחץ אוויר בצמיגים צריך להיות גבוה יחסית לרכיבה ספורטיבית? כלומר בכדי שתהיה אחיזה טובה. הרי ההגיון שלי אומר יותר גומי על הכביש יותר שטח מגע יותר אחיזה. בוא נגיד ומומלץ לצמיג 30 PSI יהיה לו אחיזה פחות טובה אם אשים 26 PSI? ולמה? תודה
 

h a j b i

New member
ונגיד והשגת אחיזה טובה יותר

מה עם הפגיעה בהיגוי (נעשה איטי וקשה יותר)?
 

C O L T

New member
האחיזה נושא מורכב

והלחץ לא צריך להיות גבוה, הוא צריך להיות נכון. יש המלצות היצרן, משם מתחילים, התאמות קטנות לפי התנהגות האופנוע, משחק של PSI בודדים. יותר גומי זה אכן יותר אחיזה, אבל מה עם עיוותי הצמיג תחת מאמצים ועומסי צד? מה עם התחממות יתר של צמיג חסר לחץ? גורמים אלה יפגעו בבטחון הרכיבה, למרות תוספת הגומי על הכביש. עיוותי צמיג מרגישים כמו החלקה, למשל. אז השאלה שלך מתבססת על קביעה לא נכונה, לחץ אוויר נכון הוא המבוקש. באופנועי שטח הנוסעים בחולות וקרקע נטולת אחיזה יש לחצים נמוכים כדי "לפרוס" את הצמיג על יותר שטח, באופנועי כביש מסתפקים בצמיגים רחבים יעודיים לכביש כדי להשיג את האחיזה ולא לפגוע ברגש ודיוק היגוי. אבל אופנוע שטח שנוסע על אספלט דורש לחץ ניפוח גדול יותר מהסיבות שפירטתי כבר.
 

M O R M

New member
לא יודע מהיכן שמעת כך?

מאוד תלוי בסוג האופנוע , סוג הצמיג הרוכב ואופי הרכיבה. באופן כללי מאוד ניתן לאמר הפוך . כל עוד לא הגזמת בסטיה מהוראות היצרן ואתה נמצא בטווח הסביר תקבל אחיזה טובה יותר בלחץ אויר נמוך (אתה אם כן מדובר במיודעינו נוי שחושב אחרת ) . אז אומר לך מה הגישה האישית שלי בכביש ובשטח . א. כביש ספורט האופנוע CBR1000RR הצמיג פירלי דיאבלו קורסה הרוכב כבד מאוד , סוג הרכיבה ספורט מהיר כביש סדום ערד. המלצות יצרן רגילות מדברות היכן שהוא בסביבות 42 אחורי ו- 38 קידמי (לערך) אני רוכב - 36 אחורי 33 קידמי. ככה אני חש יותר טוב את הכביש - האם האחיזה טובה יותר ? - לא יודע תשאל את נוי. ב. שטח ספורט האופנוע DRZ400SMS (תשאל את לונה אישתי זה היה היום בבוקר רק חול וחול.) הצמיג דאנלופ 756 100% שטח קרבי הרוכב קצת השמין סוג הרכיבה חולות טובעניים בדיונות. לחץ האויר לרכיבה רגילה מעל 20 PSI . אני רכבתי היום עם נועלי צמיג על 10PSI כאשר ניתן בקלות לרדת יותר. אגב נתון מעניין הם הגיבו יפה בתירגול קליל של מגרש הסופרלנד באותו לחץ ובסגנון רכיבת סופרמוטו. קבל אוסף שמכיל את כל שירשורי הלחץ אויר בפורום + נושא הטיול בלימות וטלאי המגע. דיון בנושא טלאי המגע בהטיות
 

זהר ו

New member
כעת אני מבין מדוע

ב CBR הצמיגים נשחקו לך בשוליים הרבה יותר מאשר במרכז (בזמנו חשבתי שזה בגלל השכבות)
. ונקודה נוספת: "ככה אני חש יותר טוב את הכביש" - אני משער שלא באמת התכוונת לזה !!!.
. להתראות זהר
 

motorcycle boy

New member
יותר גומי-יותר אחיזה עד גבול מסוים

אם תפזר את המשקל על פני שטח מגע גדול החלקה דווקא תבוא מוקדם יותר. כך למשל לשם המחשה ג'יפ עם צמיגי בלון יפרפר בעליה דרדרתית בעוד ג'יפ עם צמיגים צרים(כמו הדיפנדר)לא יאבד אחיזה באותה עליה. רלוונטי גם לאופנוע בכביש. בקיצור-עולם של פשרות.
 

C O L T

New member
ממש רלוונטי, מה עם צמיגי קרח?

כאלה עם דוקרנים? ומגלשי סקי? הדוגמה שהבאת רלוונטית אולי לחצץ מפוזר על הכביש, אבל לא על כך הדיון, אם יש בכלל דיון.
 

motorcycle boy

New member
אוקי,לא עלייה עם דרדרת(לא שזה לא

רלוונטי כמו שאתה אומר) משטח סלע חלקלק-אותו כנ"ל
 

h a j b i

New member
ע"פ מה שאני יודע

לחץ אוויר מומלץ הוא סוג של פשרה. בימים גשומים יש המלצה להוריד מספר PSI כדי להגדיל את שטח המגע אבל זה בא על חשבון מהירות היגוי ואיכות הקשר עם הכביש. הסיבה העיקרית לדעתי שרוכבים מעדיפים לחץ אוויר גבוה יותר ברכיבה ספורטיבית(2,3 PSI יותר) היא כאמור הגדלת מהירות ההיגוי, הקשחת הצמיג וקשר טוב יותר עם הכביש. על כל אופנוע ישבו מומחים לצמיגים וקבעו לחץ אוויר שיהיה האופטימלי ביותר מכל הבחינות ונראה לי שאפשר לסמוך על האבחנה שלהם.
 

C O L T

New member
הרבה פרמטרים לא בתמונה

הרכב הגומי (צמיגי סלעים דביקים יותר מצמיגי בלון של קרקע רכה). רוחבם מקבל משמעות משנית, לדעתי אם היו עשויים מאותו הגומי כמו הצרים, היו אוחזים טוב יותר על קרקע קשה. במשטחי דרדרת, מים או חול עמוק נכנסים חישובים שונים לגמרי.
 
למעלה