האחיזה נושא מורכב
והלחץ לא צריך להיות גבוה, הוא צריך להיות נכון. יש המלצות היצרן, משם מתחילים, התאמות קטנות לפי התנהגות האופנוע, משחק של PSI בודדים. יותר גומי זה אכן יותר אחיזה, אבל מה עם עיוותי הצמיג תחת מאמצים ועומסי צד? מה עם התחממות יתר של צמיג חסר לחץ? גורמים אלה יפגעו בבטחון הרכיבה, למרות תוספת הגומי על הכביש. עיוותי צמיג מרגישים כמו החלקה, למשל. אז השאלה שלך מתבססת על קביעה לא נכונה, לחץ אוויר נכון הוא המבוקש. באופנועי שטח הנוסעים בחולות וקרקע נטולת אחיזה יש לחצים נמוכים כדי "לפרוס" את הצמיג על יותר שטח, באופנועי כביש מסתפקים בצמיגים רחבים יעודיים לכביש כדי להשיג את האחיזה ולא לפגוע ברגש ודיוק היגוי. אבל אופנוע שטח שנוסע על אספלט דורש לחץ ניפוח גדול יותר מהסיבות שפירטתי כבר.