שאלה לחן מילינג ולא רק לו

מצב
הנושא נעול.

איליה.

New member
*תחנת חוף הכרמל

אמנם קירבה לשכונת מגורים הוא פקטור
חשוב, לדעתי במקרים כאלה יש פקטורים אחרים שכן פועלים לטובת מיקומה של התחנה. אם אפשר להגיע לתחנה ברכב או באוטובוס, אז זה בסדר גם אם היא לא ממוקמת ליד שכונת מגורים. למשל, תחנה חוף הכרמל לא ממוקמת ליד שכונת מגורים, ומשתמשים בה כל תושבי הכרמל, שעבורם קל להגיע לתחנה ברכב או באוטובוס. לדעתי, זאת היתה תחנה מאד פעילה גם אם היא לא היתה ממוקמת ליד מת"מ וקניון חיפה, כי מת"מ וקניון חיפה הם לא הלקוחות העיקריים שלה, אלא דווקא שכונות המגורים ה"רחוקות".
*תחנת חוף הכרמל
 

יהוושע

New member
אתה טועה מאוד , התחנה ברה"ע

תחנת ראש העין - מתקדמת במהירות
עברתי שם אתמול, התחנה יפהיפיה, אבל מנותקת לגמרי מהעיר. מה הרעיון העומד מאחורי הקמת תחנות שכאלה? מלבד מבנה אדריכלי מיוחד, האם הן לא צריכות להיות שימושיות? כנ"ל תחנות סגולה, הוד"ש-כפ"ס, הרצליה, נתניה ואני מניח שיש עוד.
אתה טועה מאוד , התחנה ברה"ע
שימושית ביותר , אף יותר מקודמתה הדרומית העומדת עכשיו בשיממונה . התחנה הנוכחית מחוברת לרה"ע , ובייחוד לשכונותיה המזרחיות ה" חדשות " , דרך כביש חוצה שומרון המהיר , כדי להגיע לתחנה הקודמת היה צורך לעבור דרך רה"ע כולה , ולעשות כול מיני עיקופים ומעקפים מיותרים , כך איחרתי פעם לרכבת . כעת , כל שעליי לעשות הוא לצאת לכביש חוצה שומרון ולהגיע לתחנה בתוך 10 דק' עד רבע שעה . התחנה משרתת גם את תושבי אורנית. המושב חגור,קיבוץ חורשים , היישוב הקהילתי נירית ,היישוב הקהילתי מתן , ועוד. מגרשי החנייה מלאים בבוקר עד אפס מקום , ונוסעי רכבות הבוקר נוסעים בעמידה. אם תחודש פעם תנועת רכבות נוסעים בקו רה"ע - לוד , ששיפוצו הסתיים זה עתה , ניתן יהיה להגיע מתחנה זו לי-ם וב"ש ללא צורך בהגעה לת"א כדי להחליף שם רכבות . מכול בחינה , התחנה ממוקמת במקום טוב , בזכות נגישותה הנוחה והקלה .
 

איליה.

New member
מתי יהיה שימוש לתחנת רה"ע מרכז?

אתה טועה מאוד , התחנה ברה"ע
שימושית ביותר , אף יותר מקודמתה הדרומית העומדת עכשיו בשיממונה . התחנה הנוכחית מחוברת לרה"ע , ובייחוד לשכונותיה המזרחיות ה" חדשות " , דרך כביש חוצה שומרון המהיר , כדי להגיע לתחנה הקודמת היה צורך לעבור דרך רה"ע כולה , ולעשות כול מיני עיקופים ומעקפים מיותרים , כך איחרתי פעם לרכבת . כעת , כל שעליי לעשות הוא לצאת לכביש חוצה שומרון ולהגיע לתחנה בתוך 10 דק' עד רבע שעה . התחנה משרתת גם את תושבי אורנית. המושב חגור,קיבוץ חורשים , היישוב הקהילתי נירית ,היישוב הקהילתי מתן , ועוד. מגרשי החנייה מלאים בבוקר עד אפס מקום , ונוסעי רכבות הבוקר נוסעים בעמידה. אם תחודש פעם תנועת רכבות נוסעים בקו רה"ע - לוד , ששיפוצו הסתיים זה עתה , ניתן יהיה להגיע מתחנה זו לי-ם וב"ש ללא צורך בהגעה לת"א כדי להחליף שם רכבות . מכול בחינה , התחנה ממוקמת במקום טוב , בזכות נגישותה הנוחה והקלה .
מתי יהיה שימוש לתחנת רה"ע מרכז?
עוד כמה שנים מתכוונים להפעיל את הקו הזה?
 

orib44

New member
שימוש בתחנת רע"ה מרכז

מתי יהיה שימוש לתחנת רה"ע מרכז?
עוד כמה שנים מתכוונים להפעיל את הקו הזה?
שימוש בתחנת רע"ה מרכז
ברכבת ישראל יש דיבורים שכאשר תפתח תחנת בית שמש, יפתחו קו מכפר סבא-הוד השרון לרה"ע צפון, רה"ע מרכז, לוד ומשמה לבית שמש. אלו רק דיבורים ואני לא יודע עד כמה זה רציני הדיבורים האלה.
 

אדיה

New member
למה צריך בכלל את ראש העין מרכז?

מתי יהיה שימוש לתחנת רה"ע מרכז?
עוד כמה שנים מתכוונים להפעיל את הקו הזה?
למה צריך בכלל את ראש העין מרכז?
הלא כל קו שיגיע מכפר סבא (בין אם ימשיך מערבה לתל אביב או דרומה ללוד) יוכל להשתמש בראש העין צפון. מדוע ליצור בלבולים וכפילויות עם 2 תחנות כה קרובות. הצידוק היחיד להחייאת תחנת ראש העין מרכז הוא כנקודת עצירה לקו מלוד להרצליה שאינו עובר בת"א. למיטב ידיעתי לא מתוכנן קו כזה. אגב, מישהו יכול לעדכן לגבי המצב בראש העין צפון מבחינת מוכנות הרציף המערבי? (זה שבגללו כל לוח הזמנים של הקו לכפר סבא כל כך צולע)
 

alexUK

New member
אני מבולבל

למה צריך בכלל את ראש העין מרכז?
הלא כל קו שיגיע מכפר סבא (בין אם ימשיך מערבה לתל אביב או דרומה ללוד) יוכל להשתמש בראש העין צפון. מדוע ליצור בלבולים וכפילויות עם 2 תחנות כה קרובות. הצידוק היחיד להחייאת תחנת ראש העין מרכז הוא כנקודת עצירה לקו מלוד להרצליה שאינו עובר בת"א. למיטב ידיעתי לא מתוכנן קו כזה. אגב, מישהו יכול לעדכן לגבי המצב בראש העין צפון מבחינת מוכנות הרציף המערבי? (זה שבגללו כל לוח הזמנים של הקו לכפר סבא כל כך צולע)
אני מבולבל
יש שלוש תחנות בראש העין? דרום, מרכז וצפון? פעם חשבתי שיש רק את הצפונית והדרומית.
 

אדיה

New member
רק שתי תחנות

אני מבולבל
יש שלוש תחנות בראש העין? דרום, מרכז וצפון? פעם חשבתי שיש רק את הצפונית והדרומית.
רק שתי תחנות
החדשה: ראש העין צפון הותיקה: דרום או מרכז - הכוונה לאותה תחנה הניצבת בכניסה לפארק הלאומי אפק (לא לבלבל עם פארק תעשייה אפק על מצפון לכביש 5 בין כפר קאסם וראש העין!)
 

oren*

New member
צודק, במקרה של תושבי היישובים

אתה טועה מאוד , התחנה ברה"ע
שימושית ביותר , אף יותר מקודמתה הדרומית העומדת עכשיו בשיממונה . התחנה הנוכחית מחוברת לרה"ע , ובייחוד לשכונותיה המזרחיות ה" חדשות " , דרך כביש חוצה שומרון המהיר , כדי להגיע לתחנה הקודמת היה צורך לעבור דרך רה"ע כולה , ולעשות כול מיני עיקופים ומעקפים מיותרים , כך איחרתי פעם לרכבת . כעת , כל שעליי לעשות הוא לצאת לכביש חוצה שומרון ולהגיע לתחנה בתוך 10 דק' עד רבע שעה . התחנה משרתת גם את תושבי אורנית. המושב חגור,קיבוץ חורשים , היישוב הקהילתי נירית ,היישוב הקהילתי מתן , ועוד. מגרשי החנייה מלאים בבוקר עד אפס מקום , ונוסעי רכבות הבוקר נוסעים בעמידה. אם תחודש פעם תנועת רכבות נוסעים בקו רה"ע - לוד , ששיפוצו הסתיים זה עתה , ניתן יהיה להגיע מתחנה זו לי-ם וב"ש ללא צורך בהגעה לת"א כדי להחליף שם רכבות . מכול בחינה , התחנה ממוקמת במקום טוב , בזכות נגישותה הנוחה והקלה .
צודק, במקרה של תושבי היישובים
הקרובים לתחנה כמו נירית, מתן, חורשים וכו'... אבל עדיין, כתושב עיר שהתחנה נושאת את שמה, הייתי מעדיף תחנה קרובה ונגישה יותר (ולא ברכב פרטי). בתחנת כפ"ס-הוד"ש הרגו כביכול שתי ציפורים במכה (שתי הערים יכולות להתגאות בתחנת רכבת), כשבעצם אני כתושב הוד השרון לא יכול להשתמש בה (יש 3 קווי אוטובוס מהרחוב המקביל לבית שלי ועד לתחנת סגולה בפתח-תקווה, ואף לא קו אחד לתחנת הוד-השרון). אותו הדבר עם תחנת סוקולוב בכפ"ס, תיבנה במרחק 10 דקות נסיעה מהבית שלי, אבל כביש הגישה אליה מהוד השרון צר, מלא בורות ומשמש את תושבי כפר-מלל שנוסעים עליו עם טרקטורים ומשאיות כבדות. לקנא בתושבי ת"א שקיבלו תחנות רכבת במרחק הליכה זו מזו.
 

יהוושע

New member
אין ספק שבעיית התחבורה המשלימה

צודק, במקרה של תושבי היישובים
הקרובים לתחנה כמו נירית, מתן, חורשים וכו'... אבל עדיין, כתושב עיר שהתחנה נושאת את שמה, הייתי מעדיף תחנה קרובה ונגישה יותר (ולא ברכב פרטי). בתחנת כפ"ס-הוד"ש הרגו כביכול שתי ציפורים במכה (שתי הערים יכולות להתגאות בתחנת רכבת), כשבעצם אני כתושב הוד השרון לא יכול להשתמש בה (יש 3 קווי אוטובוס מהרחוב המקביל לבית שלי ועד לתחנת סגולה בפתח-תקווה, ואף לא קו אחד לתחנת הוד-השרון). אותו הדבר עם תחנת סוקולוב בכפ"ס, תיבנה במרחק 10 דקות נסיעה מהבית שלי, אבל כביש הגישה אליה מהוד השרון צר, מלא בורות ומשמש את תושבי כפר-מלל שנוסעים עליו עם טרקטורים ומשאיות כבדות. לקנא בתושבי ת"א שקיבלו תחנות רכבת במרחק הליכה זו מזו.
אין ספק שבעיית התחבורה המשלימה
היא אקוטית במקרים שציינת וזו בעיה נוספת שגורמי התחבורה אינם נותנים עליה את הדעת; במקרה של רה"ע , יש שני קווי אוטובוס לפחות , שמתואמים עם לוח הזמנים של הרכבת , מגיעים לתחנה בזמן ואוספים את הנוסעים בזמן מן התחנה , מדי פעם גם מגיעות אליה מוניות . ודאי שזה היה אידיאלי אילו תחנת הרכבת הייתה מטר מביתי , אבל ברוב הערים בארץ , התחנות נמצאות בשולי העיר ולמרות זאת מס' המשתמשים ברכבת הולך וגדל בהתמדה.
 

TDR

New member
מיקום תחנות רכבת

שאלה לחן מילינג ולא רק לו
האם ידוע מתי תאריך להתחלת בנית תחנת הרכבת גני אביב בלוד? ו
מראש עבור תשובתכם..
מיקום תחנות רכבת
שום מקום זה דבר יחסי מי זוכר שתחנת אגד באשדוד היתה בשום מקום, היום זה מרכז העיר מי זוכר את תחנת הר יונה בנצרת בתוך מטעי זיתים ? היום זה מרכז העיר נתניה, הרצליה, מסוף רעננה ועוד דוגמאות רבות קרקע לתחבורה ציבורית מחולקת על פי תוכנית בנין עיר, התפיסה השלטת היום קובעת שבעל רכב פרטי אינו מוותר על רמת חייו, לכן יבנה מסדרון עתיר נוסעים בשולי העיר על בסיס חנה וסע ולחילופין סע וסע (עוקף לוד - כביש 6 ועוד). יש לכך דוגמאות רבות על כל הגלובוס ועשרות מאמרים בשפות שונות. להזכירכם!!! קרקע הינה המרכיב הבעייתי ביותר בכל תכנון מסילה, הצלחת לתפוס קרקע מסילתית אפילו בשולי העיר תרוץ ותיקח ...............
 

ה דרומי

New member
עוד שאלה אחרת לחן ולא רק

שאלה לחן מילינג ולא רק לו
האם ידוע מתי תאריך להתחלת בנית תחנת הרכבת גני אביב בלוד? ו
מראש עבור תשובתכם..
עוד שאלה אחרת לחן ולא רק
מה זה הדבר הזה שנראה נוסע על מסילת הרכבת לכיון תל אביב והוא חדש בצבע צהוב ורשום מספר 80 ומה התפקיד שלו ב"כוח"
מראש לתשובות ושבת שקטה לכולם.
 
קרונית מדידה EM-80E

עוד שאלה אחרת לחן ולא רק
מה זה הדבר הזה שנראה נוסע על מסילת הרכבת לכיון תל אביב והוא חדש בצבע צהוב ורשום מספר 80 ומה התפקיד שלו ב"כוח"
מראש לתשובות ושבת שקטה לכולם.
קרונית מדידה EM-80E
אני מניח שאתה מתכוון לקרונית המדידה מדגם EM-80E שנבנתה עבור רכבת ישראל על-ידי חברת (Plasser & Theurer (P&T האוסטרית ויובא לארץ בשנת 1995, ביחד עם מכונת הידוק 001-08 מאותה תוצרת. המספר 80 בא לייצג את המהירות המירבית בה הקרונית יכולהל נסוע ולבצע מדידות של גיאומטרית המסילה ומצבה הטכני. אינני יודע מה מספרה של הקרונית ברשימות הציוד של רכבת ישראל. (( דרך אגב, את השם של החברה מבטאים PLASSER UND TOYRER ))
 

TDR

New member
תחנת רכבת רזיאל

שאלה לחן מילינג ולא רק לו
האם ידוע מתי תאריך להתחלת בנית תחנת הרכבת גני אביב בלוד? ו
מראש עבור תשובתכם..
תחנת רכבת רזיאל
נבנתה גם כן בשולי העיר והיום יחד עם מרכזית חוף הכרמל יהפכו למרכז התחבורה העיקרי של חיפה, עוד 10-20 שנה מי יזכור שהיו בשולי העיר.
 

ה דרומי

New member
שרפה ברכבת בנוי יורק

תחנת רכבת רזיאל
נבנתה גם כן בשולי העיר והיום יחד עם מרכזית חוף הכרמל יהפכו למרכז התחבורה העיקרי של חיפה, עוד 10-20 שנה מי יזכור שהיו בשולי העיר.
שרפה ברכבת בנוי יורק
מתוך רוטר נט
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה