שאלה לחן מילינג ולא רק לו

מצב
הנושא נעול.

ה דרומי

New member
שאלה לחן מילינג ולא רק לו

שאלה לחן מילינג ולא רק לו
האם ידוע מתי תאריך להתחלת בנית תחנת הרכבת גני אביב בלוד? ו
מראש עבור תשובתכם..
 
תחנת גני אביב

שאלה לחן מילינג ולא רק לו
האם ידוע מתי תאריך להתחלת בנית תחנת הרכבת גני אביב בלוד? ו
מראש עבור תשובתכם..
תחנת גני אביב
למרות שבעיתונות דובר על חודש יולי (כלומר, עכשיו), למיטב ידיעתי התכנון הקיים ברכבת ישראל הוא להתחיל בבניית התחנה לקראת סוף השנה הנוכחית. אני יכול לנחש שהתחנה פשוט לא נראית מאוד דחופה לרכבת ישראל בסדרי העדיפות, ובתור משקיף מהצד (לא עובד ברכבת, לא תושב של האיזור) אני חושב שאני יכול להבין למה.
 

ה דרומי

New member
חן מלא תודות אבל אולי שעכשיו

תחנת גני אביב
למרות שבעיתונות דובר על חודש יולי (כלומר, עכשיו), למיטב ידיעתי התכנון הקיים ברכבת ישראל הוא להתחיל בבניית התחנה לקראת סוף השנה הנוכחית. אני יכול לנחש שהתחנה פשוט לא נראית מאוד דחופה לרכבת ישראל בסדרי העדיפות, ובתור משקיף מהצד (לא עובד ברכבת, לא תושב של האיזור) אני חושב שאני יכול להבין למה.
חן מלא תודות אבל אולי שעכשיו
יש בחירות לראשות העיר לוד אולי משהו יתן דחיפה לזה .
 

dvir golan

New member
סיבות

חן מלא תודות אבל אולי שעכשיו
יש בחירות לראשות העיר לוד אולי משהו יתן דחיפה לזה .
סיבות
תחנת גני אביב עולה לכותרות רק כשפוליטקאי מקומי מעוניין לגרד עוד כמה קולות או להשיג עוד כותרת בעיתון. אבל זה לא ממש משנה, כי בגני אביב גרים זוגות צעירים ושאר חוצנים שלא טרחו לשנות את כתובת מגוריהם כך שהם אפילו לא יכולים להצביע בבחירות המקומיות בלוד. הבעייה של השכונה ( הממוקמת בסמוך לתחנת לוד - אבל רק בקו אוירי...) הוא שועד השכונה אינו חזק במיוחד ואינו יודע להפעיל את השפעתו במקומות הנכונים. חלק גדול מהתחנות החדשות שהוקמו בארץ הן פרי יוזמה מקומית של ראשי ערים שדחפו את הקמת התחנות בשטחן מתוך ראייה לטווח ארוך - תחנת רכבת משרתת את התושבים נאמנה ופותרת במידה רבה את התיסכול בעמידה בפקקים. שכונת גני אביב מנותקת גיאוגרפית מהעיר לוד, וכך גם מבחינת השפעה פוליטית. אין לי ספק שראש עיר תומך היה מביא לכך שתחנה כזו תוקם יחד עם מרכז מסחרי שיזמיו עשויים היו לממן חלק מעלויות ההקמה.
 

McKaby

New member
תמונה של 1999

תחנת גני אביב
למרות שבעיתונות דובר על חודש יולי (כלומר, עכשיו), למיטב ידיעתי התכנון הקיים ברכבת ישראל הוא להתחיל בבניית התחנה לקראת סוף השנה הנוכחית. אני יכול לנחש שהתחנה פשוט לא נראית מאוד דחופה לרכבת ישראל בסדרי העדיפות, ובתור משקיף מהצד (לא עובד ברכבת, לא תושב של האיזור) אני חושב שאני יכול להבין למה.
תמונה של 1999
לפני כל בחירות לראשות העיר מבטיחים לנו תחנה
 

TDR

New member
תחנת רכבת נשר

גם במצע של ראש עיריית נשר
בשנת 1998 הוזכרה תחנת רכבת. האם הוא נקף אצבע כדי לממש את ההבטחה?
תחנת רכבת נשר
דווקא כאן קל מאוד לבנות תחנה, ותוכנית המתאר של נשר מחזקת זאת, לרכבת זכויות דרך המתבססות על מסילת הרכבת החיג'זית ואפילו חלק מהתחנה המנדטורית קיים עדיין. כך שיש רק לדחוף קדימה ולצור סדר קדימויות אחר. מי שרוצה לבקר במקום יש לנסוע בכביש הפנימי שבין מתחם יוניברס למפעל שיש אלוני, בין הבתים יש מעבר צר עד לבנין התחנה שבנו האנגלים. אז קדימה שמישהו יתן קפיצה ויביא תמונה.
 

איליה.

New member
לדעתי תחנה במקום הזה תהיה מיותרת.

תחנת רכבת נשר
דווקא כאן קל מאוד לבנות תחנה, ותוכנית המתאר של נשר מחזקת זאת, לרכבת זכויות דרך המתבססות על מסילת הרכבת החיג'זית ואפילו חלק מהתחנה המנדטורית קיים עדיין. כך שיש רק לדחוף קדימה ולצור סדר קדימויות אחר. מי שרוצה לבקר במקום יש לנסוע בכביש הפנימי שבין מתחם יוניברס למפעל שיש אלוני, בין הבתים יש מעבר צר עד לבנין התחנה שבנו האנגלים. אז קדימה שמישהו יתן קפיצה ויביא תמונה.
לדעתי תחנה במקום הזה תהיה מיותרת.
מי צריך תחנה באיזור התעשיה, שממילא סמוך לצ'ק פוסט? אם כבר בונים תחנה, אז במרכז העיר.
 

איליה.

New member
ותודה לך על המידע, TDR ../images/Emo13.gif

לדעתי תחנה במקום הזה תהיה מיותרת.
מי צריך תחנה באיזור התעשיה, שממילא סמוך לצ'ק פוסט? אם כבר בונים תחנה, אז במרכז העיר.
ותודה לך על המידע, TDR

אתה בטוח שיש שם מבנה של תחנה? עברתי שם הרבה פעמים ולא שמתי לב למבנה.
 

TDR

New member
מאה אחוז

ותודה לך על המידע, TDR

אתה בטוח שיש שם מבנה של תחנה? עברתי שם הרבה פעמים ולא שמתי לב למבנה.
מאה אחוז
יש במקום מספר אקליפטוסים, מבנה אבן ישן שכל הרעפים כבר נגנבו ממנו ורציף באורך של 15-20 מטר שהיה מורכב ממשטחי בטון, אמנם לא היתי במקום כבר 30 שנה, אבל את המבנה ההרוס ניתן לראות מכביש 75 בין צומת קישון לצומת יגור. אגב עיקר השימוש של התחנה היה לחיבור וניתוק קרונות הספקה של הצבא האנגלי שהיו לו בסיסים רבים באזור נשר
 

איליה.

New member
מעניין.

מאה אחוז
יש במקום מספר אקליפטוסים, מבנה אבן ישן שכל הרעפים כבר נגנבו ממנו ורציף באורך של 15-20 מטר שהיה מורכב ממשטחי בטון, אמנם לא היתי במקום כבר 30 שנה, אבל את המבנה ההרוס ניתן לראות מכביש 75 בין צומת קישון לצומת יגור. אגב עיקר השימוש של התחנה היה לחיבור וניתוק קרונות הספקה של הצבא האנגלי שהיו לו בסיסים רבים באזור נשר
מעניין.
אני אשים לב בפעם הבאה. אה, ואם כבר בסיסי צבא אנגלי באיזור נשר, האם ידוע לך מה מקור השם צ'ק פוסט?
 

cmr

New member
מקור השם צ'ק פוסט

מעניין.
אני אשים לב בפעם הבאה. אה, ואם כבר בסיסי צבא אנגלי באיזור נשר, האם ידוע לך מה מקור השם צ'ק פוסט?
מקור השם צ'ק פוסט
בתקופת המנדט הבריטי במקום היהמחסום של המשטרה/צבא הבריטי לצורך בדיקת רשיונות וכדומה באנגלית צ'ק פוסט+נקודת בדיקה.
 
תחנת בלד אלשיח'

תחנת רכבת נשר
דווקא כאן קל מאוד לבנות תחנה, ותוכנית המתאר של נשר מחזקת זאת, לרכבת זכויות דרך המתבססות על מסילת הרכבת החיג'זית ואפילו חלק מהתחנה המנדטורית קיים עדיין. כך שיש רק לדחוף קדימה ולצור סדר קדימויות אחר. מי שרוצה לבקר במקום יש לנסוע בכביש הפנימי שבין מתחם יוניברס למפעל שיש אלוני, בין הבתים יש מעבר צר עד לבנין התחנה שבנו האנגלים. אז קדימה שמישהו יתן קפיצה ויביא תמונה.
תחנת בלד אלשיח'
אם אני מבין נכון את תיאורך, הרי שאתה מתכוון למבנה האבן המצוי ליד החנייה המערבית של ה-'יוניברס קלאב' בתל חנן. במידה ואני צודק, אזי עלי לתקן ולומר שהמבנה אמנם שימש בעבר תחנת רכבת, אבל הוא אינו המבנה העיקרי של התחנה אלא מגורי העובדים, והוא נבנה על-ידי הרכבת החג'אזית בזמן התורכים, ולא על-ידי הבריטים בזמן המנדט. שמה של התחנה היה בלד אלשיח' ותפקידה העיקרי היה כתחנת צומת בהתפצלות הקו לעכו מקו חיפה-דרעא' (היה שם משולש מסילות). מבנה התחנה האמיתי נהרס לכל המאוחר בשנות ה-30, וכנראה שעוד לפני כן. רכבת ישראל אמנם השתמשה במשך זמן מה במבנה המגורים לצרכי דיור עובדים, אבל היום הוא במצב כה הרוס, עד ששחזור שלו עשוי לדרוש עבודות בהיקף של יותר מ-50 אחוז מזה שהושקע בבנייתו המקורית (וזה כמובן לא מנוע מונע ממני לשאוף לשחזורו ושימורו). אם אתם כבר מחפשים מקום לתחנת רכבת חדשה באיזור, אתם בסך הכל צריכים ללכת מאה מטר מזרחה, ולהיות בלבה של התחנה התפעולית תל חנן של רכבת ישראל, שכיום משמשת בעיקר לאחסון קרונות ישנים ושהקשר המסילתי אליה נותק לאחרונה במסגרת עבודות שדרוג צומת הקריות. שם יש לרכבת ישראל כמה שטח שהיא רוצה להקמת תחנת רכבת (או להקמת מתקן דיור לקרונות נוסעים, לדוגמא, במקום לגזול מסילות ממויזאון הרכבת ולעשות קומבינות תכנוניות בתחנת חיפה מזרח).
 

יהוושע

New member
לא בלד אלשיח' אלא בלד א-שיח' על

תחנת בלד אלשיח'
אם אני מבין נכון את תיאורך, הרי שאתה מתכוון למבנה האבן המצוי ליד החנייה המערבית של ה-'יוניברס קלאב' בתל חנן. במידה ואני צודק, אזי עלי לתקן ולומר שהמבנה אמנם שימש בעבר תחנת רכבת, אבל הוא אינו המבנה העיקרי של התחנה אלא מגורי העובדים, והוא נבנה על-ידי הרכבת החג'אזית בזמן התורכים, ולא על-ידי הבריטים בזמן המנדט. שמה של התחנה היה בלד אלשיח' ותפקידה העיקרי היה כתחנת צומת בהתפצלות הקו לעכו מקו חיפה-דרעא' (היה שם משולש מסילות). מבנה התחנה האמיתי נהרס לכל המאוחר בשנות ה-30, וכנראה שעוד לפני כן. רכבת ישראל אמנם השתמשה במשך זמן מה במבנה המגורים לצרכי דיור עובדים, אבל היום הוא במצב כה הרוס, עד ששחזור שלו עשוי לדרוש עבודות בהיקף של יותר מ-50 אחוז מזה שהושקע בבנייתו המקורית (וזה כמובן לא מנוע מונע ממני לשאוף לשחזורו ושימורו). אם אתם כבר מחפשים מקום לתחנת רכבת חדשה באיזור, אתם בסך הכל צריכים ללכת מאה מטר מזרחה, ולהיות בלבה של התחנה התפעולית תל חנן של רכבת ישראל, שכיום משמשת בעיקר לאחסון קרונות ישנים ושהקשר המסילתי אליה נותק לאחרונה במסגרת עבודות שדרוג צומת הקריות. שם יש לרכבת ישראל כמה שטח שהיא רוצה להקמת תחנת רכבת (או להקמת מתקן דיור לקרונות נוסעים, לדוגמא, במקום לגזול מסילות ממויזאון הרכבת ולעשות קומבינות תכנוניות בתחנת חיפה מזרח).
לא בלד אלשיח' אלא בלד א-שיח' על
שמו של הכפר הערבי שישב על הגבעה שעליה בנויה היום שכונת " בן דור " שהיא חלק מנשר , ואשר שלט על הדרך מחיפה לעמקים . הכפר היה עויין מאוד וידוע לשמצה בהתקפותיו הפרועות על התנועה היהודית בכביש שלמרגלותיו . כשעלו סבי וסבתי ארצה בזמן מאורעות 1936 והיו צריכים להגיע מנמל חיפה לקיבוץ יגור , נאלצה המונית שאספה אותם לעשות עיקוף גדול ולהגיע לקיבוץ מכיוון קריית אתא , בשל חסימת הכביש וההתקפות עליו מצד ערביי בלד א-שיח'. במלחמת השחרור התקיים קרב עקוב מדם במקום , בעקבותיו גורשו/ברחו ממנו כל תושביו ועל חורבותיו הוקמה שכונת " בן דור " .
 
בלד אלשיח'

לא בלד אלשיח' אלא בלד א-שיח' על
שמו של הכפר הערבי שישב על הגבעה שעליה בנויה היום שכונת " בן דור " שהיא חלק מנשר , ואשר שלט על הדרך מחיפה לעמקים . הכפר היה עויין מאוד וידוע לשמצה בהתקפותיו הפרועות על התנועה היהודית בכביש שלמרגלותיו . כשעלו סבי וסבתי ארצה בזמן מאורעות 1936 והיו צריכים להגיע מנמל חיפה לקיבוץ יגור , נאלצה המונית שאספה אותם לעשות עיקוף גדול ולהגיע לקיבוץ מכיוון קריית אתא , בשל חסימת הכביש וההתקפות עליו מצד ערביי בלד א-שיח'. במלחמת השחרור התקיים קרב עקוב מדם במקום , בעקבותיו גורשו/ברחו ממנו כל תושביו ועל חורבותיו הוקמה שכונת " בן דור " .
בלד אלשיח'
התעתיק הנכון מערבית לעברית של שם המקום הוא "בלד אלשיח'", למרות שההגייה היא אכן "בלד אש-שיח'" (( למי שלא מכיר את השפה הערבית כל-כך טוב - כאשר ה' הידיעה - 'אל' - באה לפני אותיות מסוימות, כמו ש', אז בהגיית המילה נשמטת האות ל' מתוך ה-'אל' והאות הרשונה במילה מקבלת מעין דגש חזק, ולכן כשכתוב "בלד אלשיח'" מבטאים "בלד אש-שיח'". ההבדל בין ח ל-ח' - עם ובלי גרש - הוא בהגייה: בלי גרש היא גרונית כהגיית התימנים ועם גרש היא נהגית בחיך, בערך כמו כמו שבעברית הוגים את האות כ כשהיא לא דגושה )) והתנצלות ליהוושע ולכולם - אני נוהג לכתוב שמות שמקורם בערבית בצורת תעתיק, כלומר האותיות הערביות בכתב עברי, תוך שימוש בתעתיק המקובל והנפוץ. אני מודע לכך שלא כולם מכירים את דרך ההגייה הנכונה, ועל-כך התנצלותי מראש.
 

TDR

New member
תחנת "בן דור" (פתרנו את ההגיה)

תחנת בלד אלשיח'
אם אני מבין נכון את תיאורך, הרי שאתה מתכוון למבנה האבן המצוי ליד החנייה המערבית של ה-'יוניברס קלאב' בתל חנן. במידה ואני צודק, אזי עלי לתקן ולומר שהמבנה אמנם שימש בעבר תחנת רכבת, אבל הוא אינו המבנה העיקרי של התחנה אלא מגורי העובדים, והוא נבנה על-ידי הרכבת החג'אזית בזמן התורכים, ולא על-ידי הבריטים בזמן המנדט. שמה של התחנה היה בלד אלשיח' ותפקידה העיקרי היה כתחנת צומת בהתפצלות הקו לעכו מקו חיפה-דרעא' (היה שם משולש מסילות). מבנה התחנה האמיתי נהרס לכל המאוחר בשנות ה-30, וכנראה שעוד לפני כן. רכבת ישראל אמנם השתמשה במשך זמן מה במבנה המגורים לצרכי דיור עובדים, אבל היום הוא במצב כה הרוס, עד ששחזור שלו עשוי לדרוש עבודות בהיקף של יותר מ-50 אחוז מזה שהושקע בבנייתו המקורית (וזה כמובן לא מנוע מונע ממני לשאוף לשחזורו ושימורו). אם אתם כבר מחפשים מקום לתחנת רכבת חדשה באיזור, אתם בסך הכל צריכים ללכת מאה מטר מזרחה, ולהיות בלבה של התחנה התפעולית תל חנן של רכבת ישראל, שכיום משמשת בעיקר לאחסון קרונות ישנים ושהקשר המסילתי אליה נותק לאחרונה במסגרת עבודות שדרוג צומת הקריות. שם יש לרכבת ישראל כמה שטח שהיא רוצה להקמת תחנת רכבת (או להקמת מתקן דיור לקרונות נוסעים, לדוגמא, במקום לגזול מסילות ממויזאון הרכבת ולעשות קומבינות תכנוניות בתחנת חיפה מזרח).
תחנת "בן דור" (פתרנו את ההגיה)
לפי ידיעותי ממבנה התחנה התורכי לא נשאר דבר למעט גשרונים ששימשו כמעבירי מים, והמבנה שבשטח מאוחר יותר מימי הבריטים.
 

ליילנד

New member
אני ../images/Emo23.gif את הציורים

תחנת "בן דור" (פתרנו את ההגיה)
לפי ידיעותי ממבנה התחנה התורכי לא נשאר דבר למעט גשרונים ששימשו כמעבירי מים, והמבנה שבשטח מאוחר יותר מימי הבריטים.
אני
את הציורים
TDR הציורים שאתה מביא לפורום ממש יפים, את האחרון מאוד מאוד אהבתי. הם מקסימים, מי ה
שמצייר אותם?
 

oren*

New member
תחנת ראש העין - מתקדמת במהירות

שאלה לחן מילינג ולא רק לו
האם ידוע מתי תאריך להתחלת בנית תחנת הרכבת גני אביב בלוד? ו
מראש עבור תשובתכם..
תחנת ראש העין - מתקדמת במהירות
עברתי שם אתמול, התחנה יפהיפיה, אבל מנותקת לגמרי מהעיר. מה הרעיון העומד מאחורי הקמת תחנות שכאלה? מלבד מבנה אדריכלי מיוחד, האם הן לא צריכות להיות שימושיות? כנ"ל תחנות סגולה, הוד"ש-כפ"ס, הרצליה, נתניה ואני מניח שיש עוד.
 

david80

Member
גם תחנת 'עד הלום' נמצאת ב'שומקום'!

תחנת ראש העין - מתקדמת במהירות
עברתי שם אתמול, התחנה יפהיפיה, אבל מנותקת לגמרי מהעיר. מה הרעיון העומד מאחורי הקמת תחנות שכאלה? מלבד מבנה אדריכלי מיוחד, האם הן לא צריכות להיות שימושיות? כנ"ל תחנות סגולה, הוד"ש-כפ"ס, הרצליה, נתניה ואני מניח שיש עוד.
גם תחנת 'עד הלום' נמצאת ב'שומקום'!
 

איליה.

New member
אמנם קירבה לשכונת מגורים הוא פקטור

גם תחנת 'עד הלום' נמצאת ב'שומקום'!
אמנם קירבה לשכונת מגורים הוא פקטור
חשוב, לדעתי במקרים כאלה יש פקטורים אחרים שכן פועלים לטובת מיקומה של התחנה. אם אפשר להגיע לתחנה ברכב או באוטובוס, אז זה בסדר גם אם היא לא ממוקמת ליד שכונת מגורים. למשל, תחנה חוף הכרמל לא ממוקמת ליד שכונת מגורים, ומשתמשים בה כל תושבי הכרמל, שעבורם קל להגיע לתחנה ברכב או באוטובוס. לדעתי, זאת היתה תחנה מאד פעילה גם אם היא לא היתה ממוקמת ליד מת"מ וקניון חיפה, כי מת"מ וקניון חיפה הם לא הלקוחות העיקריים שלה, אלא דווקא שכונות המגורים ה"רחוקות".
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה