שאלה לחיפאים, או למי שמכיר

forester404

New member
שאלה לחיפאים, או למי שמכיר

איך המסלול הבא מבחינת תנועה: אחוזה - למעלה לכיוון דניה וצומת דמון, עד הפנייה שמאלה לנשר (הישנה), ואולי להמשיך עוד קצת לאנטנה, ואז לרדת את נשר הישנה, וחזרה ? הכוונה היא לאמצע השבוע, בשעות הבוקר, בין 9 ל- 12 פחות או יותר. תודה רבה !
 

erezr98

New member
מאחוזה לאוניברסיטה ובמיוחד חזרה

יהיה צפוף למדי. שאר הדרך, פחות. מה שכן, אזור מקסים... ארז
 

dudmel

New member
בתוך העיר צפוף מאוד בשעות האלה

בכביש נשר הישן התנועה דלילה מאוד (עכשיו חזרתי משם ועקפו אותי בעלייה אולי 10 כלי רכב). מסלול די קצר...
 

forester404

New member
קצר אבל

מספיק כואב בשבילי... יש לך רעיונות איך להאריך בלי להסתבך ביותר מידי תנועה ?
 

dudmel

New member
כמה להאריך?

אני אוהב לרדת מפרויד, להמשיך לכביש 4 ולעלות מבית אורן. אם אתה מודד סיבוב שמתחיל ומסתיים בחורב זה יוצא 31 ק"מ. בצד של העמקים הסיבובים יוצאים לי יותר ארוכים, אבל אפשר להיות יותר יצירתי.
 

YotamKa

New member
בתור אחד שגדל בכרמל

הרעיון היחידי שעולה בראשי הוא אחרי העלייה של נשר תגיע לאנטנה וסע לכיוון בית-אורן. תרד כמה שאתה רוצה ותעלה חזרה. מה שאני יכול להבטיח לך זה שאם תעשה נשר ובית-אורן בתור רכיבת הבוקר שלך או מה שזה לא יהיה גם לא תסבול מתנועה וגם תיכנס לכושר שלא חלמת עליו. הכרמל הוא כמו העליות של ירושלים שכל התל-אביבים מתלהבים מהן (צובה, נס-הרים). זמן השיא שלי בבית-אורן (עד הכביש חיפה-עוספיה) ארוך בדקה מזמן השיא ברמת רזיאל למשל. בית-אורן בשיפוע ממוצע קלה מרמת-רזיאל, אבל זה בגלל אורכה ולא בגלל שאין שם "קירות". אני מוכן לשים כסף שהעלייה של נשר היא בממוצע שיפוע יותר קשה מנס-הרים ורמת-רזיאל. אבל לא יודע כמה כסף. אם אני טועה אז 5 שקלים. ופינת הנוסטלגיה: מי מרוכבי הפורום זוכר את עליית "נשר החדשה" כשהיתה ישנה. עד לפני 10 שנים אני חושב היה כביש תלול מאד ומשובש מאוד שהטוואי ההתחלתי שלו הוא של נשר החדשה כיום, וההמשך הלך דוך בתוך היער כדי להיגמר באותו מקום של נשר החדשה כיום. החלק שאינו חופף בין שתי העליות היה קשה ביותר וזכור לי רק בתור תמונות בראש. לצערי לא יצא לי לטפס שם באופניים, כי אז רק התחלתי ולא דמיינתי לעלות לכרמל, מקסימום לנצרת. אם מישהו כאן רכב שם, מעניין לשמוע איך היא היתה, זה היה לפני שהיה פורום ולפני שהיה GPS לכל אחד. או בקיצור, כשרכיבה באופניים היתה יותר רכיבה ופחות אופניים.
 

YotamKa

New member
דעה שלי

ולמען הסר ספק, אני מדבר על עלייה של 9.7 קילומטר שמתחילה מתחנת האוטובוס שבצומת של כביש 4 למטה (מול הכניסה לכפר סיטרין) ומסתיימת למעלה בצומת T עם הכביש לעוספייה. כיום, בלי להתאמץ במיוחד ולרוב אחרי העלייה של נשר או סיבוב דרך רמות מנשה וזכרון (אני פשוט בא מהצד השני של הכרמל) יוצא לי 35 דקות בערך. אני חושב ש-35 דקות זה בסדר. עוד לא נעקפתי בזמן כזה. השיא שלי שם, אם אגיד אותו אז יתנפל עלי פלטין ויגיד שהוא כבר שמע הרבה סיפורים, אז אשמור אותו לעצמי.
 

aabramovich

New member
אני זוכר. אבל מתוך האוטו ולא מתוך האופניים...

עקפה אותי שם חיפושית בעליה. בדיעבד זו חיפושית עם מנוע של 911.
 

YotamKa

New member
אפשר לראות אותה בצילומי לווין

מה שאני מוצא מוזר זה שבנו עליה חדשה עם שיפוע יותר מתון. בכלל בארץ הכבישים הישנים הם יותר תלולים מהחדשים (למשל שבע אחיות במוצא לעומת כביש 1). בצרפת, אני רואה הרבה שלדים של כבישים ישנים וכאן השיפורים הם דוקא לכיוון שיפועים חזקים יותר. ישנם הרבה עיקולים ישנים שעשו מהם איזורי פיקניק. הסבירו לי שזה מפני שהמכוניות כיום יותר חזקות ולא צריך את כל הפיתוליאדה הזאתי. יחד עם זאת, הם ממשיכים לתחזק כבישים ישנים ותלולים לצד כבישים ישנים ומפותלים אז כל אחד יכול לבחור את הרעל שלו. כשאני מגיע לעלייה מתונה וארוכה, אני מתנחם בכך שזה יותר בריא ללב לעבוד בדופק נמוך יותר.
 

YotamKa

New member
זה מסלול מצויין אבל..

אני ממליץ לך לרדת למטה לנשר עוד לפני האוניברסיטה (דרך מה שמכונה כאן נשר החדשה), כך לנצל כביש רחב וישר ונוח יותר לרדת, ואז לעלות מנשר הקלאסית, להמשיך לאנטנה ולחזור חזרה לאחוזה. ככה תהיה על הציר העמוס לאוניברסיטה פחות זמן, ובשעות מאוחרות יותר. הגורם הנעלם הוא מידת הצפיפות בנשר החדשה, אבל יש שם שני נתיבים כך שיוכלו לעקוף אותך בקלות.
 

odedbc

New member
עזוב אותך מספירת דקות. תיהנה מהנוף. ב'תורנשר

ללא ספק מהעליות היפות בארץ. גם אחרי עשרות פעמים שעשיתי את השילוב הנ"ל. בעקבות הגשם, אמור להיות אויר צח וזך ושקוף והנוף ממש מהמם. תיהנה
 
למעלה