שאלה לחוכמת ההמונים...

Maki869

New member
שאלה לחוכמת ההמונים...

להחזיק את בגדי הסקי בשקית עם ווקום או רגיל בארון על קולב?
 

I Gabe

New member
אני מחזיק מקופל יפה בקופסאות פלסטיק במחסן

לא אטום הרמטית אבל יחסית מוגן מאבק ולחות.
 

air junkie

New member
אצלי זה על קולב מאז ומתמיד

ומעולם לא היתה בעיה. שם גם איזה תכשיר באזור נגד עש. אין לי מושג אם בכלל צריך אבל עם בגדים שכל כך יקרים לי מעדיף לא לקחת סיכון
 
כרגע מקופל יפה וארוז בשקיות ניילון רגילות

בעיקר כי בבית הישן לא היה לי מספיק מקום בארון והייתי צריך לתכנן את האיחסון מאד בקפידה. זה היה בית קטנטן. בבית החדש שעברתי אליו לפני כמה חודשים יש לי הרבה יותר מקום אז אני אשקול מחדש את הסידור אחרי החורף הבא. בעיקרון יש שקיות פלסטיק עבה עם ריצ'רץ' שיתאימו גם למטרה הזאת. ראה לינק לדוגמה: https://goo.gl/E94KE4
 

Maki869

New member
אצלי זה בשקית וואקום

ביחד עם הנעלים והציוד הנלווה ( קסדה / גוגלס / כפפות ) בתוך התיק גב מוכן לעליה למטוס
חחח
 

skiforce

New member
אני זורק'תם בארון אבל יש לי סיבה טובה

מתקלקל? מתבלה? אז חייבים לקנות חדש!!

סתם, מילא את המכנסיים אני ממילא מוכרח להחליף כי הן ענקיות למידתי. אבל מהמעיל פוך שלי אני לא נפרד.
 

davesh

New member
כל ביגוד הסקי שלי (חליפה+שכבה תחתונה+גרביים) סגור בתוך שקיות

ומאוחסן בתוך תיק הסנובורד.
 
תלוי על קולב בארון ובטח לא מקופל בשקיות ניילון

לכל בגד שמכבד את עצמו יש בד עם ממברנה(ניילון סלקטיבי) בלמינציה, כאשר מקפלים את הבגד ומשאירים אותו מקופל לאורך זמן זה עלול לפגוע בה בנקודת הקיפול
 

I Gabe

New member


 

davesh

New member
אני מגלגל את החליפה ...

אבל אם כל הכבוד, קשה לי להאמין שהבד או הממברנה יפגעו מקפל עדין. זה לא קפל הדוק כמו שמקפלים דף על עצמו שמחליש את הדף בקו הקפל.
 

YoniS007

New member
ניתול שרשור: איזה ציוד סקי כדאי לקנות?

כשנסעתי פעם הקודמת שכרתי ציוד. ביגוד בארץ חוץ מגרביים וכפפות ומגלשיים שם. אני רוצה מאד לקנות משקף כי פעם הקודמת לא היה לי והפנים שלי קפאו. מה עוד כדאי לקנות?
 

Cמן רשום

New member
תלוי מה אתה יכול לשכור ובכמה

אם החלטת שאתה הולך להתמיד בסקי, שווה לשקול קניית חליפה טובה ובהמשך אולי גם נעליים. אני לא יודע לומר לך מבחינה כלכלית מה יותר כדאי כי אני לא יודע כמה עולה לשכור ומה איכות הביגוד שאתה מקבל. אני אישית לא אוהב ללבוש בגדים שאחרים לבשו והזיעו בו לפני אבל זה עניין אינדיבידואלי ובכל מקרה זה לא אק שיקול כלכלי. מגלשים לדעתי אין לישראלי מתחיל סיבה לקנות בשביל שבוע אחד בשנה. גם אין הצדקה כלכלית לאור מחיר הציוד עצמו ומחיר ההטסה שלו. חוץ מזה, אתה תתקדם ברמת הגלישה ותצטרך מגלשים אחרים די מהר.

חובה לדעתי כן לקנות גוגלס וקסדה.
 

YoniS007

New member
תודה, גוגלס התכוונתי לקנות בכל מקרה

קסדה שכרתי בפעם הקודמת אבל הפעם שוקל לקנות.
לגבי בגדים, עוד לא סגור. כנראה שאשמור על ראש פתוח ואחליט אם לשכור או לקנות לפי המחירים שאמצא.
האם כדאי לקנות בארץ או בחו"ל? בחו"ל אני מתכוון פיזית בחנות. לא חושב שזה אפשרי לקנות קסדה וגוגלס בדואר.
 
אם לקנות בארץ או בחו"ל זה עניין של גישה

בחו"ל יש יותר מבחר, הייעוץ יותר מקצועי ובעונות הסיילים, המחירים יותר טובים. מצד שני מצריך לבזבז זמן חופשה על קניות וכידוע זמן זה כסף. כך שאם אתה מחשב כמה עולה לך הזמן המבוזבז על קניות, זה קרוב לוודאי הולך לקזז כל הפרש במחיר.

מה שאני אישית עשיתי ולא מתחרט: עד עכשיו קניתי הכל בארץ. סוודרים פליס (פליז בעברית), גרביים ומכנס קניתי בלמטייל (שלג), עוד קצת טרמי בקולומביה, מעיל באוף פיסט, קסדה ומשקף בסקיפס. נעליים חיפשתי בארץ והמבחר מאכזב מאד. החלטתי לקנות בחו"ל בחופשה הקרובה שתגיע כבר.
 

Cמן רשום

New member
בארץ או בחו"ל?

די מסכים עם מי שכתב לפני. קצת חבל לבזבז זמן על שופינג בחו"ל. בכל הקשור לביגוד יש בארץ מבחר יפה ולא נורא יקר. אביזרים כבר יותר קשה לומר. גוגלס צריך שניים או מסגרת עם עדשה מתחלפת, אחת לשמש ואחת לערפל. אלה לערפל בד"כ באים עם עדשה צהובה שמדגישה צבעים אחרים על גבי שלג לבן ואפשר לראות את האפקט רק על רקע שלג לבן. קסדות בארץ די יקרות ביחס לתמורה. בעיקר מקומם כשמוכרים זבל, קסדות כבדות מאד ולא נעימות לשימוש במחיר מופקע.
 

YoniS007

New member
+ תוספת

אני ממש מקווה להתמיד בגלישה. מאז שגלשתי בפעם הקודמת לא יכול להפסיק לחשוב על זה. בגלל עניינים משפחתיים לא התאפשר לי. אבל אני מקווה שהמצב השתנה כך שאוכל להתחיל לנסוע כל שנה.
 
גוגלס זה חובה

לגבי שאר הציוד, אני לא מתלהב מהשכרת בגדים. אם כבר, תבדוק עם רובי מאוף פיסט. בשנים האחרונות הוא הציע השכרת ציוד חינם למי שקונה ממנו מעל סכום מסויים. אולי ייעשה את המבצע גם בשנה הבאה. ככה שאם תקנה גוגלס אז תקבל חליפה לשבוע בחינם.

מאידך, אם יוצא לך להיות באירופה לפני החופשה, בעיקר בגרמניה, יש לפעמים ציוד במחירי רצפה. כדאי להעיף מבט גם בחנויות של למטייל שעושים החל מדצמבר כל כמה שבועות לילה לבן, מבצע חיסול עודפים. יש להם שם מותגים מאד איכותיים כמו סאלומון ונורת' פייס.
 

YoniS007

New member
לא סביר שאהיה באירופה לפני חופשת הסקי

אעקוב אחרי הסיילים של למטייל. יש שם גם אביזרים או רק ביגוד?
 
אני קניתי לפני כל חופשה פריט אחד וכיום כבר יש לי כמעט הכל

השנה אני מתכוון לקנות נעליים אבל את זה כנראה עדיף לקנות שם.

קניתי דברים איכותיים אבל מוזלים. להתחיל כדאי עם משקף, קסדה וכפפות סקי ייעודיות ואטומות למים. כמובן ביגוד תחתון תרמי וגרבי סקי בכמות שתספיק לשבוע.
 
למעלה