שאלה לחברי הפורום..

0צחי0

New member
שאלה לחברי הפורום..

ונא לא לענות בחופזה...נא לחשוב.. שימו לב לתצ"לים הבאים. בשניהם מוקף סוג ענן. אני ויניב מסכימים יחד שהוא שייך לזרם הסילון. ההתנצחות היא: מהו סוג הענן הספיציפי המוקף בעיגול? יניב טוען שזהו CB מפלצתי. אני טענתי תחילה כי מדובר בחלק אלטואי של זרם הסילון, אך אני לא ממש סגור על זה במבט נוסף. אנא דעתכם..
 
לפי דעתי מדובר ב-CB מפלצתי

אבל דבר אחד לא מסתדר לי: אם זה CB מפלצתי זה אומר שיירדו גשמי זעף רציפים מלווים בס"ר, נכון? אבל האזור הזה הוא אזור סוואנה-ערבתי שכמות המשקעים שם עומדת על 250-500 מ"מ בשנה!! ורוב המשקעים יורדים בקיץ! אז או שיש שם שנה מאוד גשומה והכמות השנתית יורדת במס' ימים או שזה ענן בגובה רב-בינוני שאינו מוריד גשם ורק החלק הדרומי שלו זה CB שמוריד גשם. האפשרות השנייה יותר הגיונית כי האזור שמתחת לחלק הדרומי של הענן מקבל גשמי זעף ברוב עונות השנה וכמות המשקעים היא 1500-3000 מ"מ(גדלה ככל שמדרימים) ובמקומות מסויימים ליד החוף היא מגיעה ל-5000 מ"מ ואפילו 10000 מ"מ!!! אז כנראה ששניכם צודקים ומדובר בענן גדול שחציו ענן בגובה רב-בינוני וחציו CB מפלצתי.
 

0צחי0

New member
פפסי..אגב, אקלים סוואנה הינו מעיד

על בין 200 ל-400 מ"מ גשם בשנה. תואם לאקלים הערבתי במזרח התיכון.
 
אני בד"כ כלל צופה פסיבי בפורום

אני אומר זה סיבי מפלצתי והנה הוכחה...
 

0צחי0

New member
אביב..קודם כל ברוכים הבאים לפורום..

תודה רבה.. התצ"ל שהבאת אכן במקום וסייע לנו להחליט סופית. אכן חלקו הדרומי (הקרוב למשווה) התפתח ל-CB ואולי אף לתא על. בחלקו הצפון מזרחי מדובר בעוד שובל של אלטוקיואים. תודה גם לפפסי. אגב בתצ"ל נתן לראות כתם לבן במרכזו של הענן המעיד על פריצת הטרופופאוזה ע"י הענן.
 

0צחי0

New member
במבט נוסף, לא מדובר כלל בסילון,

הסילון צפוני יותר לגוש הנ"ל.
 
שמחתי לעזור, אבל בכל זאת נראה לי

שהחלק הצפוני בכל זאת קשור לסילון, הוא נמצא באותו קו. לדעתי היה חיבור של לחות מסילון ולחות מדרום (האוק' האטלנטי) ואינדקס ס"ר ובכלל תנאים של מז"א טרופי שייצרו את הגוש הענקי הזה (הלוואי והיה כזה גוש אצלנו!) לדעתי מחר ידווח על שטפונות כבדים במערב אפריקה.
 
ערב טוב לכולם. תצ"ל מהסוג הראשון

שהבאת לא תמיד עוזר, כי מדובר בטמפרטורת פסגת ענן וזה לא תמיד מעיד על Cb (גם צירוס רגיל יהיה קר באותה מידה). בשביל תשובה חותכת התצ"ל הטוב ביותר הוא אור-נראה, או עובי ענן. בהנתן התצ"ל הראשון בלבד, הייתי אומר שמדובר ב- Cb מפלצתי ביותר משום שמדובר באזור בו עננים כאלה מתפתחים כמעט מדי יום ביומו. לפי תצ"ל אור-נראה אפשר להבחין שמדובר בכמה Cbים, ולא באחד בודד. אגב אפשר לספור עשרות סופות רעמים שונות בתצ"ל הזה...
 

0צחי0

New member
דויד..ידוע שמדובר בטמפ' הענן אלא

שבתצ"ל מן הסוג הזה ניתן לראות את סוג הענן לפי הצורה שלו. כמובן ששילוב של תצ"לים נוספים לא מזיק.
 
למעלה