שאלה להורים ולמדענים כאן

סלסרו

New member
שאלה להורים ולמדענים כאן

אני רוצה לקנות לאחיינים ואחייניות מיקרוסקופ. המבוגרים הם בני 8, ואני מעדיף לקנות משהו שיחזיק מעמד ויוכל לשמש אותם גם לשנים הבאות. כלומר, לא מיקרוסקופ לילדים שנהרס לאחרי יומיים. המחיר עד נניח $100. גיס אחד למד ביולוגיה וכמובן יוכל לנצל את המיקרוסקופ היטב ללמד את ילדיו, אבל שאר המשפחה הם לא ממש מדענים.. שווה לקנות לילדיהם אניוויי? שאלתי היא: א. אין לי קונספט במספרי הגדלה, למשל מה רואים בשיער, עלה או דם בהגדלה x40, x200, x400, x600.. אני מניח שגם x400-600 זה טוב לילדים? לא צריכים לחפש יותר מזה, נה? ב. אם השיקול הוא בין הגדלה חזקה יותר אבל בודי/עדשה פחות איכותית לבין הגדלה פחותה יותר אבל בודי/עדשה איכותיים יותר, מה עדיף? ג. מה ההבדל בין עיניית אחת לשתים? הדואל נותן תחושת עומק? זה משנה? ד. אני שוקל לקנות להם גם prepared microscope slides. ראיתי קופסה של 25 וקופסה של 100. 100 זה overkill לילדים בגיל כזה? או שבגיל הזה כדאי בכלל לוותר על הslides האלה? אם יש למישהו המלצות, אשמח לשמוע. מצאתי את המיקרוסקופ הזה שארבעת המגיבים באמזון מרוצים ממנו מאד. מישהו כאן אולי התנסה בו? אגב, מדהים/מצער שבחנות הענק טויז R אוס במנהטן אין אפילו מיקרוסקופ אחד לרפואה, ובחנויות אונליין שונות יש מבחר דל ונציגי השירות שדברתי איתם לא יודעים עליהם כלום. לא פלא שהילדים האמריקאים הם כאלה.
 

Y B Normal

New member
../images/Emo187.gif הייתי אומרת

שבתור מיליונר אתה די קמצן
 

סלסרו

New member
אם היית יודעת *כמה* אחיינים ואחייניות יש..

לא היית ממהרת לשפוט.. האחיות שלי לא מבזבזות רגע..
 

mayush63

New member
אולי תאמץ אותי?

בהמשך ל-לעולם לא מאוחר לילדות מתקנת וגו' אבל אני רוצה דוקא טלסקופ, כדי שאני אוכל לבחור ביסודיות את יעד ההגירה הבא שלי האמת שגם בגיל 8 הייתי מעדיפה טלסקופ... טלסקופ זה cool! וזה לא מזכיר שיעורי ביולוגיה בבי"ס ולא צריך להבין כלום במבנה התא בשביל לראות כוכבים
 

John the Savage

New member
לא מכיר את המיקרוסקופ הספציפי

ולא זוכר באיזה דגמים של מיקרוסקופים אני השתמשתי בזמנו, אבל חיצונית לפחות הוא ניראה די דומה למיקרוסקופים שהיו לנו בחוג שאני הלכתי אליו כשהייתי ביסודי. בשביל להבחין בכדוריות דם צריך הגדלה של לפחות 200X, כך שהייתי אומר ש-400X זה בהחלט מצויין. משטחי דוגמית מוכנים למקרוסקופ זה נחמד בשביל ההתחלה, אבל לדעתי ממש אין צורך ב-100. כל הכיף במיקרוסקופ זה לקחת דברים שהילדים מוצאים בעצמם ולבחון אותם במיקרוסקופ. האם שווה לקנות להם? אני משער שזה תלוי באופי של הילדים עצמם. אני כשהייתי בגילם הייתי מאד מתלהב ממתנה כזו. אבל זה עניין אינדבידואלי. לא צריך להיות מדען בשביל לקחת כל מיני דברים ולהתבונן בהם במקרוסקופ, אבל כן צריך סקרנות טבעית וסבלנות.
 

סלסרו

New member
אחלה, תודה, עזרת במאד.

לפחות אחות אחת התלהבה, נשאל את השאר.
 

סלסרו

New member
לילדים האלה לא חסר כלום

וברצינות, אני חושב שהם עשירים, בבחינת איזהו עשיר השמח בחלקו..
 
אם אהיה קצת יותר רציני (מה שלא מתאים לי)

אז גיל 8 נראה לי קצת מוקדם, אלא אם כן הם מראים סקרנות מדעית יוצאת דופן.
 

postdoc

New member
מיקרוסקופ לילדים

יכול להיות דבר מתסכל מאוד מכמה סיבות. 1) בהגדלות הגבוהות (אפילו 200 ולבטח 400 ומעלה) צריך לדעת להכין את החומר לצפיה. מה שנכנס בין הזכוכיות צריך להיות דק מספיק ע'מ שהאור יעבור דרכו. בנוסף, מאחר והשדה קטן מאוד רק חלק מהאור שמגיע מהמראה יכנס צריך מקור אור חזק מאוד. 2) גם כשיש מי שילמד את הילדים איך להכין, לא בטוח שהם יודעים מספיק ביולוגיה ע'מ להבין מה הם רואים. להפתעתי, כל הנושא של פוקוס מורכב אפילו לסטודנטים, לא בטוח שילדים יתמידו במשהו שמתסכל אותם כל כך. הייתי מציע אולי לנסות סטראוסקופ. ההגדלה נמוכה בהרבה וזה אומר שהם יוכלו להסתכל על דברים שמסביבם בלי הרבה הדרכה. די מפתיע כמה דברים הולכים על עלה קטן שנקטף מעציץ ביתי. זה מכשיר עדיף ע'מ לבחון דברים שנמצאים בסביבה של הילדים. הקישור שצירפתי הוא רק דוגמא, יש רק ביקורת אחת והיא מעורבת (איכות מפתיע אבל חשש שלא עמיד מספיק), אני מניח שתוכל למצוא גם אחרים.
 

Woking

New member
דרך אגב

אני לא יודע אם שמת לב, אבל במסגרת השינויים שחוללתי בויקיפדיה, המתח בארה"ב הוא כעת 120V ולא 110V כפי שאתה סבור.
 
מי דיבר על מתח נומינלי?

כדי שתוכל להפנים, עדכנתי הויקיפדיה: ע"ע http://en.wikipedia.org/wiki/Voltage_drop#Voltage_drop_in_building_wiring ומכאן: 120V פחות 8% -> 110V 240V פחות 8% -> 220V
 
למעלה