שאלה לגולשים שאינם דיסלקטיים ושעברית היא שפת האם שלהם

כוכבית מצויה

Well-known member
האקדמיה ללשון העברית מנסה לרדת לרחוב, להסתחבק.
אך ורק אמא.
הכתיב הזה אינו יכול להיות לא-ברור או לא חד-משמעי לקורא עברית.
השלב הבא של הסתחבקות יהיה כנראה הכשרת יקרא במקום אקרא...
נכון שבמקרה הזה הכתיב ללא י' הוא חד משמעי.
יש מילים בהן הכתיב אינו חד משמעי ולכן הגיוני להוסיף י'.
רוצים כלל אחיד ככל האפשר ולכן החילו אותו על שני המצבים.
 

Cranio

Well-known member
האקדמיה ללשון העברית מנסה לרדת לרחוב, להסתחבק.
אך ורק אמא.
הכתיב הזה אינו יכול להיות לא-ברור או לא חד-משמעי לקורא עברית.
השלב הבא של הסתחבקות יהיה כנראה הכשרת יקרא במקום אקרא...
אתה טועה! כמו כל אלה שהגיבו כאן כולל פותחת הפוסט.
בכתיב חסר ניקוד המילה אימא צריכה להיכתב בי' כמו מילים אחרות שיש בהן תנועת חיריק שלא לפני שווא נח.
כמו סִבָּה ובלי ניקוד - סיבה.
לכן אִמָּא
ובלי ניקוד - אימא.
האקדמיה לא מסתחבקת ולא נעליים, אלה הם הכללים.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
אתה טועה! כמו כל אלה שהגיבו כאן כולל פותחת הפוסט.
בכתיב חסר ניקוד המילה אימא צריכה להיכתב בי' כמו מילים אחרות שיש בהן תנועת חיריק שלא לפני שווא נח.
כמו סִבָּה ובלי ניקוד - סיבה.
לכן אִמָּא
ובלי ניקוד - אימא.
האקדמיה לא מסתחבקת ולא נעליים, אלה הם הכללים.
אתה מוזמן לבדוק כמה פעמים לפניך כתבו את זה שלפי האקדמיה צריך לכתוב עם י'.
פותחת הפוסט התייחסה הן להעדפה שלה בלי י' (אלה היו הכללים בעבר) והן בהתייחסות לכך שהכלל הוחל גם כאשר אופן הקריאה הינו חד משמעית.

זה בסדר, אפשר לטעון שכולם טועים כולל אלה שהביאו את כללי האקדמיה, זה רק מוציא את מי שטוען את זה אידיוט.
 

Cranio

Well-known member
אתה מוזמן לבדוק כמה פעמים לפניך כתבו את זה שלפי האקדמיה צריך לכתוב עם י'.
פותחת הפוסט התייחסה הן להעדפה שלה בלי י' (אלה היו הכללים בעבר) והן בהתייחסות לכך שהכלל הוחל גם כאשר אופן הקריאה הינו חד משמעית.

זה בסדר, אפשר לטעון שכולם טועים כולל אלה שהביאו את כללי האקדמיה, זה רק מוציא את מי שטוען את זה אידיוט.
ההעדפות שלך האישיות לטעות בכוונה לא מעניינות.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
ההעדפות שלך האישיות לטעות בכוונה לא מעניינות.
גם דעותיך לא ובכל זאת אתה כותב אותן...
במיוחד לא כשאתה טועה ומטעה את ציבור הגולשים בטענה שגולשים שהביאו את דברי האקדמיה או ציטטו את הכללים טועים. כשאתה מיד אחרי הטענה הזו מביא את אותם כללים.

הקורא הנבון כבר הבחין שיצאת אידיוט ולכן אין לי סיבה להמשיך בדיון הזה איתך ולא משנה איזה הבלים תכתוב.
 

Cranio

Well-known member
גם דעותיך לא ובכל זאת אתה כותב אותן...
במיוחד לא כשאתה טועה ומטעה את ציבור הגולשים בטענה שגולשים שהביאו את דברי האקדמיה או ציטטו את הכללים טועים. כשאתה מיד אחרי הטענה הזו מביא את אותם כללים.
1.עובדה שאת מגיבה לדעות הלא מעניינות שלי.
2. מי שהטעה את הגולשים זו את .
 
1.עובדה שאת מגיבה לדעות הלא מעניינות שלי.
2. מי שהטעה את הגולשים זו את .
אני אומר לך חד משמעית שבזמני כתיב בלי ניקוד היה אמא.

הסתובב להם הבורג והם החליטו לשנות את זה.

אני מנחש שבגלל כל מיני עולים ממדינות אחרות.
 

Cranio

Well-known member
אני אומר לך חד משמעית שבזמני כתיב בלי ניקוד היה אמא.

הסתובב להם הבורג והם החליטו לשנות את זה.

אני מנחש שבגלל כל מיני עולים ממדינות אחרות.
אתה טועה .
בכיתה א' המילים והטקסטים מנוקדים ומאחר שאתה זוכר את המילה אִמָּא ( בניקוד) כחסרת י', אתה נוהג לכתוב אמא (ללא יוד) גם בכתיב חסר ניקוד.
 
אתה טועה .
בכיתה א' המילים והטקסטים מנוקדים ומאחר שאתה זוכר את המילה אִמָּא ( בניקוד) כחסרת י', אתה נוהג לכתוב אמא (ללא יוד) גם בכתיב חסר ניקוד.
זה עיניין של זיכרון.

תפתח כל ספר ועיתון לפני שנות ה 2000 ,תחפש את המילה ותראה.
 
את המלה עניין כתבת בי' בניגוד לכללים .
מה קשר שמיטה להר סיני?

אני מדבר איתך על מה שאני זוכר.

בלשון רק קיבלתי 70 ,אולי פחות את זה אני לא זוכר כי לא נעים לזכור ;)

ובדיוק ההפך זה רק אומר שבמילים שאנחנו לא סגורים על הכתב אנחנו נוטים להוסיף י'.

זה גם בשביל להקל על הקריאה שאיך שאתה רואה עיניין אתה יודע לעומת עניין שבהתחלה אתה חושב אולי מילים אחרות

או טעיתי בכתיבה של איזה אות והתכוונתי למשהו אחר.

האימא באה להקל על אנשים חדשים שלומדים עברית ולהקשות על הותיקים.
 

Cranio

Well-known member
מה קשר שמיטה להר סיני?

אני מדבר איתך על מה שאני זוכר.

בלשון רק קיבלתי 70 ,אולי פחות את זה אני לא זוכר כי לא נעים לזכור ;)

ובדיוק ההפך זה רק אומר שבמילים שאנחנו לא סגורים על הכתב אנחנו נוטים להוסיף י'.

זה גם בשביל להקל על הקריאה שאיך שאתה רואה עיניין אתה יודע לעומת עניין שבהתחלה אתה חושב אולי מילים אחרות

או טעיתי בכתיבה של איזה אות והתכוונתי למשהו אחר.

האימא באה להקל על אנשים חדשים שלומדים עברית ולהקשות על הותיקים.
מה שתגיד.
את דעתי על דיונים איתך בנושאים שאין לך מושג בהם כתבתי למעלה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
ההעדפות שלך האישיות לטעות בכוונה לא מעניינות.
בתגובתך לא התייחסת רק אליה אלא לכל המגיבים ועובדה שאני כתבתי את זה בצורה מובהקת שלא ניתנת לשום פרשנות בתגובה #6 שלי וגם בתגובה #4 ואתה אפילו הגבת (#27) בתת דיון שהתפתח מתגובתי, כך שאין לך את התירוץ שלא קראת :)
 

Cranio

Well-known member
בתגובתך לא התייחסת רק אליה אלא לכל המגיבים ועובדה שאני כתבתי את זה בצורה מובהקת שלא ניתנת לשום פרשנות בתגובה #6 שלי וגם בתגובה #4 ואתה אפילו הגבת (#27) בתת דיון שהתפתח מתגובתי, כך שאין לך את התירוץ שלא קראת :)
אתה צודק,
את התגובות שלך לא קראתי .
בדר"כ אני לא נוהג לקרוא אותן ( וגם לא את הפוסטים שלך) ,למעט את אלו שמופנית אליי.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
אתה צודק,
את התגובות שלך לא קראתי .
בדר"כ אני לא נוהג לקרוא אותן ( וגם לא את הפוסטים שלך) ,למעט את אלו שמופנית אליי.
ידעתי שתכתוב של קראת, לכן ציינתי שקראת את כל התת דיון מתגובתי, כך שאין סיכוי שלא קראת. לא בושה לכתוב 'טעיתי', להפך הוא הנכון, בושה לא להודות בטעות.
 

Cranio

Well-known member
ידעתי שתכתוב של קראת, לכן ציינתי שקראת את כל התת דיון מתגובתי, כך שאין סיכוי שלא קראת. לא בושה לכתוב 'טעיתי', להפך הוא הנכון, בושה לא להודות בטעות.
אם זה מה שמחזק את האגו שלך אז תמשיך להאמין שאני קורא את התגובות שלך.
 

כוכבית מצויה

Well-known member
בתגובתך לא התייחסת רק אליה אלא לכל המגיבים ועובדה שאני כתבתי את זה בצורה מובהקת שלא ניתנת לשום פרשנות בתגובה #6 שלי וגם בתגובה #4 ואתה אפילו הגבת (#27) בתת דיון שהתפתח מתגובתי, כך שאין לך את התירוץ שלא קראת :)

תגיד מי לדעתך יותר אידיוט, זה שקובע שכולם טועים ואח"כ אומר בדיוק את מה שנאמר כבר לפניו או זה שקובע שכולם טועים בלי לקרוא מה כולם כתבו?
 
למעלה