שאלה לגבי תנאים נלוים במהלך חודש הודעה מוקדמת

Lazy Deazy

New member
שאלה לגבי תנאים נלוים במהלך חודש הודעה מוקדמת

פוטרתי לפני מספר חודשים ממקום עבודה לאחר יותר משנתיים. את הרכב שהיה ברשותי השאירו לי למשך שבועיים מתוך חודש ההודעה המוקדמת (ועוד אמרו לי שעושים לי טובה..), את הפלאפון לקחו לי למחרת היום בו קיבלתי את ההודעה. עכשיו אני גם מגלה שבמשכורת על החודש האחרון לא הפרישו לי לקרן השתלמות, פנסיה וקרן פיצויים. בנוסף גם לא קיבלתי ימי חופש על החודש האחרון ולא תשלום ארוחות שהיה חלק מהחוזה שלי. חשוב לציין כי לא נדרשתי להגיע לעבודה במהלך חודש ההודעה המוקדמת. האם אני יכול לתבוע מהמעביד להשיב לי סכומים אלו? תודה,
 
מאחר ולא נדרשת לעבוד

בתקופת ההודעה המוקדמת הרי שלא התקיימו יחסי עבודה ולא חלה חובה להפריש ולשלם לך את שציינת. היתה עליהם חובה לשלם לך את תמורת ההודעה המוקדמת, שכר השווה למשכורת חודשית.
 

Molly123

New member
צריך להבחין בין שני מצבים

1. הודעה מוקדמת שבה אתה ממשיך לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת, ואז זה נחשב לותק (לצרכי פיצויים, דמי הבראה וכו') וכל התנאים הסוציאלים הנלווים. 2. תשלום פיצוי עבור אי מתן הודעה מוקדמת שאז אתה לא נדרש יותר להגיע לעבודה ויחסי העבודה מתנתקים מיד אבל המעסיק צריך לשלם לך את סכום השכר שהיית מקבל (זה הפיצוי על אי מתן הודעה מוקדמת) אבל בלי תוספות נלוות (נסיעות, ארוחות וכו'). במקרה כזה חודש ההודעה המוקדמת לא נחשב לצבירת ותק וכל הזכויות הסוציאליות. לכל אחד מהמצבים יש יתרונות וחסרונות. אני מוצאת שהמצב השני עדיף ברוב המקרים - ממש לא מתחשק לך לבוא לעבודה אחרי שפיטרו אותך, וגם אפשר מיד להתחיל לחפש עבודה חדשה.
 
למעלה