שאלה לגבי תיק צילום לברצלונה

leeloo2007

New member
שאלה לגבי תיק צילום לברצלונה

הי.

אני נוסעת לכמה ימים לברצלונה, שמעתי אינספור אזהרות לגבי כייסים וכאלה ותוהה לגבי מצלמה. יש לי מצלמת DSLR שיקרה מאד לליבי (וגם באופן כללי) ואני מתלבטת עם איזה תיק לנסוע -
- תיק גב שהוא גם תיק למצלמה, אבל לא אוכל לשאת אותו מקדימה.
- תיק צד קטן יותר שאוכל להזיז אותו שיהיה מלפניי.

אנחנו מן הסתם נלך המון כמובן שהאופציה השניה הרבה פחות נוחה אבל אני מאד מפחדת האופציה הפחות נעימה של גניבות.

מה עדיף לדעתכם?
תודה רבה!!
 

Cמן רשום

New member
לא זה ולא זה

אני נושא את המצלמה עם הרצועה בהצלבה מתחת ליד שמאל, עם העדשה כלפי מטה, כשהיד נחה רוב הזמן על המצלמה. גם נוח וגם בטוח יחסית. אני משתמש רוב הזמן בעדשה רב תכליתית שאולי לא הכי חדה ומהירה שיש (Nikkor 18-200 אם את מכירה) אבל מספקת את רוב דרישות הצילום ורק לעיתים רחוקות אני מחליף עדשות בטיול. אם אני צופה לדרישה לעדשה אחרת, אני אורז אותה בתיק הגב בכיס פנימי (כיס שנפתח רק מתוך התיק) מה שמרחיק אותה עד כמה שאפשר מידיים חטטניות במקומות צפופים.

שום שיטה לא 100% בטוחה, בטח לא בברצלונה, בירת הגניבות של אירופה, אבל אני משתדל להפוך עצמי מטרה יותר קשה ולכון פחות אטרקטיבית מאחרים.
 

leeloo2007

New member
תודה, בכ"ז אני לא יכולה לנסוע לגמרי בלי תיק

אני מניחה שרוב היום התיק באמת יהיה מחוצה לו, עלי אבל אני עדיין חייבת איזשהו תיק. אני אסע עם עדשה אחת, רב תכליתית, 18-105. אין לי את ה 18-200 אבל אני מניחה שזה בסדר גם.
והרצועה - אתה מדבר על הארוכה הזו בטח, לא הסטנדרטית שבאה עם המצלמה, נכון?
 
הציוד של "ארליך" הוא ייעודי

אני קונה אצלו תרמילים עם תא מיוחד למצלמה.

לגבי ברצלונה הצעתי בעבר את הפתרון למצלמות: במקום רצועה לחבר שרשרת מתכת חזקה ולעטוף אותה בשרוול בד, כאשר השרוול ארוך מהרצועה בכ-10 ס"מ, כמו כן לחבר את קצות השרוול ל-חח עצמו בתפירה כך שהשרשרת לא תיחשף. ללכת עם המצלמה כאשר הוא על הגוף במצולב וכל זמן שאפשר, כף-היד על המצלמה. לא להסיר את המצלמה אפילו לא לשניה גם בעת הצילום. אין מקום "בטוח".
אבל יחד עם זאת לנהוג באופן מסודר אבל בלי פאניקה, וליהנות מברצלונה , ויש המון מה לראות ולעשות.
זה בטחון ב-100% נגד הגנבים. להשתדל חוץ מהעיריה וכנסיית אולליה, לא להסתובב יותר מידי ברובע הגותי ("בארי-גותיק").

מי שחייב תיק או תרמיל לציוד נוסף , אזי לקנות תיק ייעודי למצלמה, אבל לאפסן את הציוד הנוסף רק בתא העליון בתיק רגיל , משמע, תא שהתחתית שלו איננה תחתית התרמיל אלא באמצע התרמיל.
תרמילים ייעודיים למצלמות בנויים כך שהתיק מחולק לשני תאים אחד מעל השני. לתא התחתון יש רצפה עבה המיועדת לשמור מחבטות והיא קשה לחיתוך, אבל הרוכסן של התא הזה נפתח בקלות. בטחון מפני גניבה מהתיק הזה - 10% בקושי.

תיק הצד שהוצג, הוא קלאסי לחיתוך וגניבת התכולה בשניות.
 

leeloo2007

New member
כן יש לי את התרמיל הייעודי, של lowerpro

אני אסע רק עם מצלמה ועדשה אחת. בלי יותר מדי בלגן. טוב נו, זה פלוס מינוס מסכם את כל הציוד שיש לי :)
שרשרת מתכת?? אי]ה רוכשים כזה דבר? מה זה עד כדי כך עניין הגנבים שם?? יכולים לחתוך לי את הרצועה אשכרה???


איזה סיפור עם הברצלונה הזו והכייסים!

אני מניחה שזה מעולה שהחלטנו ללון באל-בורן לאור מה שאמרת על גוטיק.

תודה רבה!!
 
המידע שאני מוסר הוא מידע מקצועי

כולל מידע שמקורו בידע אישי, באנשי היחידה למאבק בכייסים ואנשי הסיור בברצלונה, כמו בערים אחרות באירופה.
בשנת 2005 בערים ברצלונה ומדריד נגנבו מתיירים 200.000 כרטיסי אשראי, עם או בלי תיקים.

אני בזמנו פעלתי לפי עצתו של מפקד יחידת הכייסים, שרשרת מתכת קניתי בחנות לחומרי בנין וחיברתי למצלמה (ולא מדובר במצלמות כיס. אלו אפשר להחזיק בכף היד כשהיד בתוך הכיס כשלא מצלמים) ופניתי לתופרת שתפרה לי שרוול צר מקורדרוי, כך שהיה גם נעים, ואת השרוול תפרתי לחחי המצלמה. השיטה הנפוצה לגניבת מצלמות היא לחתוך בסכין יפני את הרצועה, והגנב עם המצלמה נעלם תוך שניות, וזאת מונעים ברצועה שהיא שרשרת והגנב יכול בהחלט להיות מופתע.

אני עשיתי כך (ולעולם לא להסיר את המצלמה ממך אפילו לא לשניה) ובעוד שלא היה טיול (הדרכתי טיולים לברצלונה ולקטלוניה בכלל) שלמישהו לא נגנב משהו כי הוא זילזל בהנחיות שלי. לי מעולם לא קרה דבר שלילי: המצלמה עלי בהצלב ובחזית הגוף, או שכף היד על המצלמה בעת שיטוט עירוני, הכסף ומהמסמכים כולם בגרב הכיסים, ואני מסודר.

אלא, שתמיד אמרתי לאנשים שאמנם יש לנקוט באמצעים לאבטחת הציוד האישי, אבל אחרי שהכל מאורגן, צריך לבלות, בין אם זה נסיעה באוטובוס התיירים, או עליה לפארק גואל, שיטוט ברמבלה היפה עם החנויות ומופעי הרחוב, ירידה לאקואריום בנמל או ביקור במוזיאון השעווה או אפילו במוזיאון הסקס (!) או לנסוע לארמון המוזיקה או מוזיאון הנשק או ללכת על שביל הבקבוקים במונטג'וויק וכו וכו, יש המון מה לעשות שם וליהנות מהטיול העירוני.
 

lady_anne

New member
חבל שוויתרתם על הגותיק

הרובע ציורי ומקסים עם חנויות ובתי קפה קטנים ובאמת מרכז את מה שיפה בברצלונה. ביקרתי שם לפני פחות מחודש ולקחנו דירה בסוף של בניין טורי עם חצר מקסימה, מאוד שקט בלילה וכשיוצאים לרחוב נמצאים ממש במרכז העניינים, שלוש דקות מהרמבלה וחמש מפלאזה קטלוניה. איני מטילה ספק בכל מה שנאמר פה לגבי גנבים אך לנו הספיקו אמצעי זהירות פשוטים: כ.אשראי ומינימום כסף וגם זה רק בכיסים, ולהחזיק את התיק צמוד לחזה.
בהצלחה.
 

ט א ט י

New member
לא, לא, אל תוותרו על הרובע הגותי


אם תקשיבי לכל שטות לא תצאי מהבית. זה איזור מקסים, עם סמטאות ציוריות, בתי קפה, גלריות. חובה לבקר גם ביום וגם בלילה. כייסים בטח שיש אבל כמו בכל מקום בעולם. גם ברומא יש כייסים, בפאריז, באמסטמרדם, בניו יורק ואיפה לא? לכן כדאי לנקוט כמה אמצעי זהירות ולהפעיל שכל ישר אבל שלא תעזי לוותר על הרובע הגותי.
 

leeloo2007

New member
לא לא ברור שלא! :) בחרנו לגור באיזור אחר, אבל

ברור שנטייל שם.

יש לך עוד המלצות? אנחנו נוסעים ל 4 ימים בסה"כ...
 

ט א ט י

New member
לביקור ראשון כדאי לכסות את האטרקציות הידועות

אחרי זה, בביקורים הבאים אפשר להתחיל להתעמק. לה רמבלה זה בעיקר קרקס לתיירים, אל תבזבזו שם יותר מדי זמן פרט לשוק לה בוקוריה שבגדר חובה. אל תעשו את הטעות של הרבה תיירים ואל תוותרו על כניסה פנימה לסגרדה פמיליה בפנים (אפשר לקנות כרטיסים מראש), האקווריום יפה, אם אתם חובבי אומנות אז ברור שמוזיאון פיקאסו ומוזיאון מירו, המוזיאון הלאומי לאומנות של קטלוניה, המוזיאון לאומנות עכשיוית ואם יש מתעניינים, גם המוזיאון הימי. לטייל כאמור ברובע הגותי וברובע אל בורן, סיוטדלה מן הסתם, סנטה אולאליה בטח שווה ביקור, זה אמור למלא לכם את הזמן אלא אם יש תחומי עניין ספציפיים.
 
אפשר להתבטא בעברית תרבותית

אף אחד לא אמר להם לוותר על הרובע, רק לנהוג בזהירות, וזה היה רמז בלי להיכנס לפירוט יתר, ולאו דווקא בענין כייסים. ולא אומר יותר כדי שלא יאמרו שאני מפחיד אנשים.
אני הסתובבתי ברובע הקבוצות שלי , אבל בחלק הדרומי לא בלילה בהתאם להמלצות מקומיות.
 

ט א ט י

New member
כתבת "לא להסתובב יותר מידי ברובע הגותי"

אין יותר מדי ברובע הגותי. כמה שתסתובב שם זה לא מספיק.
 

erana28

New member
יש עוד המלצות על מקומות בברצלונה

שכדאי לבקר בהם ,

אני טסה ביום שלישי הקרוב ל- 5 ימים. ופרט לברצלונה לאיפה כדאי לקפוץ ליום בודד לטייל (איזור ליד ברצלונה?)

תודה
 

Dry Martini

New member
הגזמת עם השרשראות מתכת

זה טיול, לא הובלת עבדים!

חוץ מזה יש רצועות צוואר ממחוזקות נגד גניבה.
http://www.amazon.co.uk/Pacsafe-CarrySafe-Theft-Camera-Strap/dp/B000TCU1Z8

זה גם לא פותר את בעיית הלולאות המחברות את הרצועה לגוף המצלמה שמהוות את החולייה החלשה ומשיכה חזקה תשבור אותן ברוב המצלמות העממיות.

דבר אחרון, אם לא מטיילים בסמטאות הרובע הגותי אפשר כבר לוותר על כל הטיול ולהישאר בבית. זה האיזור הכי יפה של ברצלונה. לא לטייל בבארי גוטיק זאת כבר עיצת אחיתופל לשמה. על פי המלצתך מטייל יפספס חוץ מהרובע היפיפה כשלעצמו את מוזיאון פיקאסו, את בית הכנסת, קאסה דל ארדיאקה, ככר המלך, כיכר הקדוש נרי כנסיית פסטורי ועוד.
 
למעלה